Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
2 370.001-2 | |
![]() | Informace o fotografii: - Place: Velký zkušební okruh VUZ - Datum: 25.5.2014 - By: Jiří Navrátil ![]() - Zobrazeno: 6476x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 8 - Rating od uživatelů: 8 |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Třeba v úseku Brno - Břeclav je to skutečně jen otázka papírů, když tam nemají přejezdy. Ale ještě mě napadlo, jak je to s nástupišti, jesti by se nemusely odsunout pryč od hlavních kolejí.
Co já jsem slyšel tak všechno nad 160 km/h je v ČR legislativně nereálné (pokud nehovoříme o novostavbě), protože tam jsou údajně náklady na "papírovou rekonstrukci" tak vysoké, že už se vyplatí postavit VRT.
22.10.2014 (17:40)
JiP: V Polsku to naklápění není moc třeba. Buď nemají připravené koleje nebo je nachystáno na 250 km/h, což je provozní maximálka ETR610 ... ale chybí zabzař. Ano tratí, kde se jezdí pod 70 mají spoustu. My taky. Ovšem namísto Alstomu s naklápěním by pohoml spíš Plasser & Theuer ... U nás, bohužel, taky.
To Jiri Kocourek:
Presne tak, ono i na trase na Ostravu by pendolino dokazalo uzit naklapeni, ale problem je horni limit 160km/h. Kdyby se vsak chtelo tak i za soucasneho stavu by se nasly useky bez prejezdu, kde by pendolino mohlo nasladne jet alespon 170-180km/h, coz klasice odpovida 130-140km/h. Naopak nejtragictejsi je v tomto ohledu usek Brno-CT, kde kupodivu pendolino vyuzivalo naklapeni velmi neefektivne, kdy svisle rychostniky oproti jinym tratim umoznuji velmi male zvyseni rychlosti. Nevi nekdo proc? Jinak polske pendolino je skutecne bez naklapeni, v budoucnu by ho melo byt mozne ale pripade zajmu dodatecne dodat, takze souprava je na to technicky pripravena.
Presne tak, ono i na trase na Ostravu by pendolino dokazalo uzit naklapeni, ale problem je horni limit 160km/h. Kdyby se vsak chtelo tak i za soucasneho stavu by se nasly useky bez prejezdu, kde by pendolino mohlo nasladne jet alespon 170-180km/h, coz klasice odpovida 130-140km/h. Naopak nejtragictejsi je v tomto ohledu usek Brno-CT, kde kupodivu pendolino vyuzivalo naklapeni velmi neefektivne, kdy svisle rychostniky oproti jinym tratim umoznuji velmi male zvyseni rychlosti. Nevi nekdo proc? Jinak polske pendolino je skutecne bez naklapeni, v budoucnu by ho melo byt mozne ale pripade zajmu dodatecne dodat, takze souprava je na to technicky pripravena.
22.10.2014 (21:10)
Tusim, ze problem by mohl byt v kratke delce prechodnic, inflexech, rozhledovych pomerech apod... proste trat behem koridorizace nebyla na naklapeni pripravovana.
22.10.2014 (13:17)
studio:
Právě, že má: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/363991.jpg
Při rozdílu 70 km/h vs. 90 km/h ujedete 70 km za 60 minut klasikou a s naklápěním za 46 minut. To je úspora bezmála 23,3 %. S roustoucí rychlostí vliv naklápění na úsporu jízdní doby naopak klesá.
Příklad druhý: 150 vs 190* km/h na Budějovice? Na 120 km dlouhé trase 48 minut vs 38 minut. Úspora 20,8 %. Tolik fyzikální okénko.
*) Dá-li úřad štempl a legislativní bariéra 160 km/h padne. Řekl bych, že česká fyzika je zcela stejná jako rakouská fyzika, tudíž tomu brání jen to razítko a fůra železničních přejezdů.
Právě, že má: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/363991.jpg
Při rozdílu 70 km/h vs. 90 km/h ujedete 70 km za 60 minut klasikou a s naklápěním za 46 minut. To je úspora bezmála 23,3 %. S roustoucí rychlostí vliv naklápění na úsporu jízdní doby naopak klesá.
Příklad druhý: 150 vs 190* km/h na Budějovice? Na 120 km dlouhé trase 48 minut vs 38 minut. Úspora 20,8 %. Tolik fyzikální okénko.
*) Dá-li úřad štempl a legislativní bariéra 160 km/h padne. Řekl bych, že česká fyzika je zcela stejná jako rakouská fyzika, tudíž tomu brání jen to razítko a fůra železničních přejezdů.
22.10.2014 (1:54)
Ešus: Zrovna s těmi Budějovicemi nevím, původní trať je celkově zchátralá (železniční spodek, stav některých zhlaví), tak nevím kolik by tam pendolinům dovolili, a naopak až někdy bude hotový koridor, téměř celá trať bude na cca 150 i pro klasiky, takže pendolino tam už vůbec nic nepřinese. Celkem dost muziky ale dělá teď na Cheb.
Naklápění má význam právě při našich rychlostech a na obloukovitých tratích (ne Praha - Ostrava). Hodně muziky by naplápění udělalo na třeba trase do Českých Budějovic, prostě tam, kde jsou vertikální rychlostníky a kde je velký rozdíl oproti v130 (horní rychlostníky).
21.10.2014 (20:51)
Ano, Poláci koupili pendolino bez naklápěcí skříně.
já mám takový divný pocit, že to naklápění skříní nemá při našich rychlostech význam...
Pěkný ptakopysk. Je pravda že Poláci si ten to stroj objednali bez naklápěcí skříně ?
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Registered Photograph or Member of ŽelPage,
- Gallery or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster - Frequently Asked Questions
Info

informacni okenko