..: Fotogalerie - detaily fotografie DR 202.703-5 :..
 

DR 202.703-5


DR 202.703-5Informace o fotografii:
 - Místo focení: Zittau
 - GPS: 50°54'15.875"N, 14°48'21.437"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 3.5.1992
 - Autor: BBvK  Poslat email autorovi
 - Pozn.: sken z negativu
 - Zobrazeno: 3385x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
16.09.2012 (1:21)  
Pro Liberečáka:

Omluva - trochu jsem to přehnal, těch hnacích vozidel je přeci jen víc.. Vliv zmatených vzpomínek na dikuse vůkol privatizace.

Vzniklo „to“, resp. uvedeno do provozu 1899, jako Nordhausen-Wernigeroder Eisenbahn-Gesellschaft (NWE).

Téměř souběžně vznikají Gernrode-Harzgeroder Eisenbahn-Gesellschaft (GHE) do Mägdesprung, vulgo Selketalbahn a Südharz-Eisenbahn (SHE) – rovněř 1 metr; dnes zaniklá, která v Sorge křížila do 1945 (po 1913 byla zde i propojena).

1949 převzala (znárodněno) majetek i provoz NWE a GHE Deutsche Reichsbahn průběžně až do 1993. SHE na území BRD.

Následuje privatizace. DB dráhu nepřebírá1991 vzniká a 1993 přebírá provoz Harzer Schmalspurbahnen GmbH (HSB) – dosud

2005 – Nová trať z Gernrode do Quedlinburgu, na tělese zaniklé normálněrozchodné trati Quedlinburg – (Gernrode) - Frose. Zřejmě dobrý komerčně – turistický tah.

Podle mého nejlepčího vědomí a svědomí „Harzquerbahn“ a „Selketalbahn“ nikdy nebyly a nejsou formální (s právním podkladem) názvy obou tratí. Jde o názvy turisticky vžité (m.j. i „Harzquer – und Brockenbahn“)

Podrobněji: www.hsb-wr.de/hsb_barrierefrei/hsb/.../harzquerbahn.htm
15.09.2012 (20:30)  
V současnosti jsou v provozu pouze 3 ks řady 199.8 HSB. Důvody: prakticky nulová nákladní doprava, pro kterou byly tyto stroje hlavně určeny a dále změna charakteru dráhy. Slouží pro turistické účely a veřejnost si žádá "páru". Proti nasazení provozně levnějších 199.8 byly začátkem 90. let dokonce protesty. Dnes ř. 199.8 slouží na pracovních vlacích. Na Brockenbahn jezdí výhradně "pára", na Harzquerbahn (název je stálý, trať Wernigerode - Nordhausen) částečně parní vlaky a různé motoráky. Na Selketalbahn (Quedlinburg - Eisfelder Talmühle) včetně odboček jsou v provozu hlavně motorové vozy a pouze na vybraných vlacích parní loko.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
15.09.2012 (19:41)  
pro Petra Martínka:

1983-4 byl obnove propoj Selketalbahna na hl. trasu. Nosná byla doprava paliva (uhlí) do teplárny vojenského objektu NVA kdesi po cestě. Součástí projektu byla i modernizace trakce - a odtud onen 199.8 "velbloud" C'C'. Neumím ho z fleku posoudit. Moc chvály jsem naň neslyšel, nečet, ale taky se nepídil. Páry tam dominují dodnes, motor. trakce se prosazuje v os. dopravě "mimo turistické špičky" Ale Harzquerbahn (či jak se zrovina jmenuje - názvy mění častěji, než trakční vozidla) byla a je spíš hlavní trať v horách a na metrovém rozchodu, než nějaká lokálka :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
15.09.2012 (19:28)  
pro Trainmaniaka:

1) Námět: Obraz nevratné zkázy (třeba f Hagenau): BR 86 odstupuje do důchodu (křídou na vanách - "Heute letzte mal" a nějaká větvička....), Nastupuje V 100 (Ne, to bylo v Aue až po 1970 - takže 110, emblém FDJ (Jugendobjekt, Jugendbrigade) http://de.wikipedia.org/wiki/Freie_Deutsche_Jugend, na boudu. Nebo exklusivní "pendl" pro návoz tisíců pracujících na výstavbu i provoz Kernkraftwerk Nord (taky k doptání KKW "Bruno Leuschner", KKW Greifswald, či KKW Lubmin - byla jen 2x větší, než Dukovany) na trati Greifswald - Lubmin - Lubmin Elektrárna ve sklatbě: Patro - 110 - patro - 110 - parto. :-)

2) Vyhecoval, neb ve specifické situaci jsi projevil zájem.
15.09.2012 (18:09)  
Tohle je typická momentka NDR, i když časově už ne. Ale vláček jak z katalogu BTTB. Kurňa. :-) Asi vám sem taky něco přihodím. Hlavně pro Stoupu, toho to určitě potěší. Á propos, Libore, jakým že to způsobem jsem Tě ráčil vyhecovati? :-)
15.09.2012 (17:49)  
Stoupa: díky za rozšíření obzorů, neb o šestinápravové a ještě k tomu úzkorozchodné "Faustovce" jsem dosud neměl ani šajna...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
15.09.2012 (17:31)  
Nebíte vyjímečně mne, ale Mišáka z Trainmaniakovic, kterej mně privátně nepřímo vyhecoval. Risknu to, jako rekonvalescenci doporučenou od modelářského Dr.:

V 100, a taky 108/110/111/112/114/199.8, dnes co zbyly u DB 201/202/203/204/298, celkem vyrobeno v letech 1966–1985 1146 strojů B'B' ("hydrodynamika"), 16t na nápravu, z toho 10 ks BR 199.8 úzká, 1.000 mm pro Harzquerbahn- C'C', 4 ks přestavěny zpět.

Výkon se měnil jak z výroby, tak remotorizací:
736 kW (DR 110)
750 kW (DR 108)
883 kW (DR 112)
1100 kW (DR 114)

Jezdila snad na všech výkonech. "Má na svědomí", coby jediná diesel. řada, náhradu snad nejvíce řed parní trakce ve střední Evropě. V 60. letech docela hlučná oproti vrstevnicím z ČKD. Plnila ale odvěký sen DRG/DR správy, by osobáku v blískosti měst (aglomerací) mohly / uměla valit 100 km/h a pak, na trati vedlejší - lokálce, jak to jde, jak se smí.

Věcný přehled: http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_V_100

Fandovské stránky: http://www.v100-online.de/index.php?nav=1000001

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko