..: Fotogaléria - detaily fotografie Lomová pohotovost :..
 

Lomová pohotovost


Lomová pohotovostInformace o fotografii:
 - Úsek: Lhotka nad Bečvou - Valašské Meziříčí
 - GPS: 49°29'49.069"N, 17°56'48.953"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 3.4.2010
 - Szerző: zirecek 
 - Pozn.: Oprava lomu kolejnice
výměnou kolejnicové
vložky.
 - Zobrazeno: 7844x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 6
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
19.05.2010 (13:58)  
Téoz: K rekonstrukci trati opravdu došlo někdy v polovině 80. let zároveň při výstavbě autobloku. Co všechno se tehdy měnilo, to nevím přesně (štěrk určitě, nejsíš výměna dřevěných pražců za betonové (za ty, co jsou vidět na fotce) a nové kolejnice). To je ale cca 25 let a trať je docela zatížená, navíc je v těchto místech často podmáčené podloží (údolní niva řeky Bečvy = vysoká hladina spodní vody).
registrovaný uživatel Téoz  mail  
Počet komentářů uživatele48 »fotek 0
19.05.2010 (11:06)  
zirecek: díky za info, ale já jsem tu otázku myslel spíš takto - kdo může za takový stav infrastruktury na tak důležité trati? proč už v 80. letech nedošlo k rekonstrukci.. nebo kdy nastal ten problém, že je stav dnes takový?? (a to se nebojím o bezpečnost, jen jde o rychlost a konfort..) díky ještě jednou
19.05.2010 (12:33)  


Stát ČR.
19.05.2010 (9:42)  
Me zaujalo, ze vlozka, kterou se chystaji navarit je jiz prohnuta. Opravdu si ji jiz privezli ohnutou? Jak se takove ohybani provadi?
19.05.2010 (10:36)  


Kolejnicove vlozky takovych kratkych delek se neohybaji predem. Kdyz se vlozi takovy kratky usek do neprime casti, tak se kolejnice castecne "ohne" tim, jak se prispojkovava na navazujici useky stavajici kolejnice.
18.05.2010 (22:39)  
Moc pekna fotka zachycujici realitu bezneho provozu a s nim spojene udrzby.
Jenom par postrehu bych dodal... krivost koleje vlevo je pravdepodobne z velke casti zpusobena nevhodnym svarenim puvodne stykovane koleje bez odstraneni sjetych koncu u styku a podbiti propadlych styku, vpodstate dalsim podbijenim neodstranitelna vada. Ovsem pro rychlost 80kmh a provoz vpohode vyhovi.
Kolej vpravo ma zrejme povicero kosmetickych vad, ktere ale nemusi s lomem souviset - převalky, ojetí, vlnkovitost. Priciny vad mohou byt v nekvalitnim materialu, nevhodnem prevyseni, vysokem zatizeni, absenci brouseni, spatne GPG apod. Lom na fotce bych tipoval na starsi defektoskopickou vadu (rozdilna barva hlavy kolejnice od zbytku), ktera ale nevydrzela. Jsou trati, kde se vady nizsi zavaznosti vyskytuji v cetnosti desitek. Pak maji chlapi od tratovky o zabavu temer jiste postarano, zvlast pri vykyvech teplot atd.
18.05.2010 (21:48)  
Fotky z takovýchto prací mám rád, a tohle je přímo z centra dění...
18.05.2010 (21:19)  
To zirecek: moc díky za vyčerpávající informace, opět jsem o něco chytřejší :-)
18.05.2010 (20:12)  
Autorovi díky za vyvedenou dokumentaci činosti, bez které by dráha nemohla vůbec existovat.
Můžu pár dotazů?
1: Jak se na lom přišlo (kolejnice takhle vypadá neporušená)? Provádí se nějaká průběžná defektoskopie?
2: Jak dlouho asi trvá taková ruční výměna kolejové vložky (potažmo jak dlouho musí být kolej vyloučena)?
3: Jakým způsobem se provádí svařování?
Omlouvám se za OT, kdyby to moc vadilo, prosím o přesunutí do diskuze...
K míře sjetí kolejnice- na Černovické spojce (trať 340) jdou místy vidět kolejnice bez onoho rádiusu mezi temenem a bokem kolejnice. Prostě "ostrá" hrana...
18.05.2010 (20:54)  


1) Na této trati je zabezpečovací zařízení na principu kolejových obvodů. Když se někde přeruší kolejnice, tak se úsek indikuje jako obsazený obvod. Tudíž výpravčí ví, že v daném úseku má obsazený obvod, ale není to způsobeno tím, že by se tam nacházel vlak. Tedy předvídá nějakou závadu. Je potřeba jet na místo a zjistit, jestli je závada na koleji nebo v zabezpečovacím zařízení.
Pravidelná defektoskopie se provádí dle předpisu. Zde šlo o lom především z důvodu výrazného poklesu teploty. Správně oficiálně se tomu říká "porušení celistvosti koleje".

2) Dle závažnosti závady. Prvotní opravy jsou krátkodobé - musí následovat definitivní oprava. Jde především o rychlé bezpečné usjízdnění koleje (třeba i s nižší rychlostí). Některé "přerušení" kolejnice se opravuje spojkami, závažnější závady se musejí udělat výměnou kolejnice předepsané délky (zde). Vše samozřejmě podléhá předpisům. Oprava formou výměny kolejnicové vložky trvá většinou kolem 2 hod (beru hrubý čas obsazení koleje od vjezd, po odjezd z koleje a její usjízdnění). Samozřejmě modernizace mechanizace probíhá i zde. Užívají se motorové vrtačky, utahováky, většina věcí se již ručně neprovádí; čas pro vyloučení se zkracuje.

3) Provizorní oprava se spojkuje, nedělá se svar. Udělá se vlastně stykovaná kolej. Definitivní oprava se děje pomocí zavaření kolejnicové vložky předepsané délky.
registrovaný uživatel Téoz  mail  
Počet komentářů uživatele48 »fotek 0
18.05.2010 (20:00)  
Určitě je tu dost lidí, co se v tom vyznají -> neni tento problém takového to stavu kolejí (tedy že se po nich tak skáče/houpe okolo rychlost 90 km/h), že se s nima nic moc nedělalo v 80. letech? (případně i v 70. a na zač.90.) -- myšleno, že už tehdy se dělali západoevropské koridory a u nás nic.. dík za odpovědi! hezký den a hodně zdaru novým tratím!
18.05.2010 (20:26)  


Traťová rychlost je zde 80 km/h. Zoomovaná fotka zveličuje nerovnosti v koleji. Samozřejmě bezpečnost provozu podléhá dodržování stanovených odchylek polohy koleje dle příslušných norem a zákonů. V praxi jezdí po trati několikrát ročně měřící vůz, po trati chodí obchůzkáři a konají se další předepsané kontrolní činnosti, které mají v souhrnu garantovat bezpečný provoz z hlediska kolejového.
18.05.2010 (19:01)  
Koleje jsou tu jak za totáče. Dneska člověk vidí buďto trávu, nebo obnovený koridor. Tohle je vzpomínka na mé mládí.
18.05.2010 (18:48)  
Když už jsme u těch kolejnic, na "řezu" té demontované je krásně vidět jak moc jsou kolejnice na téhle trati sjeté. Dlužno dodat, že tenhle kousek ještě není nejhorší, výjimkou nejsou ani rozpadlé šroubové spoje atd. A to tentno úsek prošel před, tuším, třemi lety větší opravou.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök - kérdések és válaszok


Info
informacni okenko