..: Fotogalerie - detaily fotografie U 34.904 + U 45.903 :..
 

U 34.904 + U 45.903


U 34.904 + U 45.903Informace o fotografii:
 - Místo focení: Svätý Ján
 - Datum: 20.4.2013
 - Autor: topič  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 5046x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
22.05.2013 (18:06)  
to: Pavel Randák: Dovolím si odpovědět:
Kouřovod, terminus technicus podobný termínu komín, takže snad nesedí jen to množné číslo.
K syrovému dřevu - to pravděpodobně souviselo s "debatou" mezi topičem a mojí maličkostí, na téma "přikládání osmi metrových klád do topeniště".
Po přečtení celé diskuse doufám docvaknou souvislosti ;-)
21.05.2013 (22:11)  
Kocurku, kde má mašina kouřovody?
Myslíte, že z uhlí žádné nánosy nevznikají? Ostatně co bránilo tomu topit dřevem suchým?
21.05.2013 (16:31)  
To s těmi kládami je fakt povedené. :) Jenom netuším, co by na nánosy dehtu způsobené spalováním syrového dřeva řekl kotel a kouřovody.
21.05.2013 (10:01)  
vikititor: Na oplenových vozech se občas "svezl" pouze brzdař. Přeprava fotografujících s z důvodu bezpečnosti nekonala. Těm byly vyhrazeny dva osobní vozy, tzv. "bedňáky". Z plošiny toho prvního, řazeného za 4 vozy s kládami, byla pořízena tato fotografie.
21.05.2013 (8:17)  
Když se může běžně na Mn vlacích vozit dřevo z vnitrozemí na Šumavu, proč by se nemohlo vozit na Balogu dřevo do lesa? :)
21.05.2013 (7:53)  
Rád bych se někdy taky svezl. Asi to na vozech se dřevem nebude pro turisty a asi to ani nebude super bezpečné, ale ta atmosféra z té fotky úplně dýchá. Parádní!!!
20.05.2013 (22:17)  
Rodny: No jo, měl jsem tu "naučnou" část adresovat Wabunovi. :-)
20.05.2013 (21:45)  
Tome, samozřejmě vím, že se dříve topilo dřívím, mě šlo o ty 8-metrové klády :D Jinak prakticky všechny lesní lokomotivy byly stavěny na topení dřevem a proto jsme měli problém s roštem na Rešici a musel se upravovat, aby se při topení uhlím nepropaloval.
20.05.2013 (21:41)  
Rodny: No jo, báchorky to sice jsou, ale základ je pravdivý.
V lokomotivách se kdysi topilo dřevem a v knize Čiernohronská lesní dráha se v historické části, jejímž autorem ja Karel Zeithammer, píše na str. 93 o lokomotivě U 34.901 toto: "Snad jediné, co jí bylo možno z konstrukčního hlediska vytknout, bylo jen 800 mm dlouhé topeniště, což znemožňovalo topení běžnými metrovými poleny. Ta bylo třeba nejprve půlit, čímž se do provozních nákladů dostávala nepříjemná položka "pílenie"."

Ad vození dřeva do lesa: Bodejť, utah/u ví kulový a stejně mu to vadí jen na mojich fotkách. :-)
20.05.2013 (20:42)  
No, a proč si myslíte, že strojvedoucí vyvažují lokomotivy na fotografii?
Protože se jim v peci přece šprajcují ty 8 metrové kusy a tlačí loko ven, :-D.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko