Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Las Ty 1884 + U 46.903 + Orenstein & Koppel, 40 HP, 600 mm, Ct | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Žamberk - GPS: 50°5'43.346"N, 16°27'28.319"E » - Datum: 18.5.2019 - Autor: LeHydrak - Pozn.: Kavalkáda parních lokomotiv při akci "Jak se staví železnice" v muzeu starých strojů ve Vonwillerově továrně - Zobrazeno: 2769x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10- Málo hodnocení pro Rating uživatelů | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Nešlo by prosím o celé akci a o zúčastněných parovkách napsat ještě trochu více, a sice ve formě článku doplněného větším množstvím fotek, a zveřejněného na Želpage nebo třeba Vlaky.net, než to takhle cpát do komentáře? Akce vypadá velice zajímavě a moc se o ní nepsalo/neví.
Le Hydrak: drobná oprava - parní lokomotiva "Reşiţa" je původu rumunského, označení 764.407 nesla právě v té zemi; zajímavostí je rok výroby 1982.
Akce to musela být náramná, sešly se na ní lokomotivy, které se v budoucnu už asi těžko sejdou, ale třeba se tam někdy sejdou zase jiné...
Akce to musela být náramná, sešly se na ní lokomotivy, které se v budoucnu už asi těžko sejdou, ale třeba se tam někdy sejdou zase jiné...
Žamberk je na první pohled nenápadné malé městečko v podhůří Orlických hor, uvnitř však skýtá mnohé zajímavosti. Jedna z nich je také bývalá textilní Vonwillerova továrna ve které má nyní zázemí První českomoravská restaurátorská dílna na stroje a přístroje a v posledních letech tu vzniká Muzeum starých strojů a technologií. Součástí tohoto areálu je i krátká úzchorozchodná trať, na které se testují zde restaurované a opravené parní lokomotivy pro rozchody 600 a 760 mm. Nemalá část této trati je postavena jako splítka pro oba zmíněné rozchody. V sobotu 18. května 2019 se zde konala akce "Jak se staví železnice", která zde do té doby neměla obdoby. Mimo stálou expozici a modelové kolejiště bylo v provozu mnoho parních strojů včetně čtyř úzchorozchodných parních lokomotiv, které zde byly restaurovány. Na tomto snímku je zachycená odpředu polská parní lokomotiva Las Ty 1884 lesních železnic "Bieszczadzka Kolejka Leśna", původem rumunská parní lokomotiva Reşiţa U46.903 (původní rumunské označení 764.407) jezdící v současné době ve slovenském Čiernem Balogu a místní parní lokomotiva Orenstein & Koppel 40 HP, 600 mm, Ct při odpolední kavalkádě. Jelikož při kavalkádách jezdí parní lokomotivy těsně za sebou, čtvrtá německá parní lokomotiva 99.3315-1 jede těsně za první polskou Ty 1884 a tak se na tomto snímku schovala.
Foto ve vyšším rozlišení na Flickru: https://flic.kr/p/25nfKS2
Foto ve vyšším rozlišení na Flickru: https://flic.kr/p/25nfKS2
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko