..: Fotogalerie - detaily fotografie 555.3008 :..
 

555.3008


555.3008Informace o fotografii:
 - Úsek: Dedinky - Stratená
 - Datum: 29.4.2012
 - Autor: Petr Holub  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 9175x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
13.06.2012 (22:38)  
Pikeheade a to melo CSR udelat co, ponizene odevzdat Madarum cely Feldvidek a jeste moravu nadavkem, aby se chudacci, postizeni Saintgermainstkou smlouvou, necitili ukrivdeni?
13.06.2012 (12:23)  
V dobe svojho vzniku to bola rozhodne strategicka trat (okrem KBZ) neexistovalo ziadne ine spojenie vychodneho Slovenska a Zakarpatia so zapadom. Vyhoda tohto trasovania spocivala v tom, ze bola daleko ako od hranice s Madarskom, tak aj s Polskom. Do revolucie tu bola celkom slusna "premavka", zial po roku 1989 vykonov rapidne ubudlo, skoro az na nulu. Skoda ze moj otec (ja som bol este dieta) nefotil vlaky v case, ked sa tu prehanali Sergeje so siahodlhymi nakladmi ci osobaky zlozene z dvoch Krokodilov a 3 vlozenych voznov. K fotke, jedna z najkrajsich fotiek ako som na zelpage videl!
13.06.2012 (8:14)  
Ok, tak jestli mel smysl cesky napad rozestvat se po WW I se vsemi okolo (zde konkretne s Madary nakreslenim hranice na Dunaji atd.), tak uznavam, ze stavba teto trati je naprosto logicka a strategicka. "Nestrategicky" by byvalo asi levnejsi i uzitecnejsi to realizovat jihem pod horami, nebo vyresit kapacitni problemy na KBD.

Nicmene to je asi trochu mimo diskuse k fotogalerii - bliz je treba tohle, coz galerii docela doplnuje:
http://www.dailymotion.com/video/xhks9m_sprevadzkovanie-yel-trate-margecany-yervena-skala-1936_news
13.06.2012 (7:54)  
Jen doplním že stavbou přehrady se polaha trati mírně změnila, došlo hlavně k zvednutí trasy, tady na snímku je původní těleso ta rovinka u skály za lokomotivou. Odhadem tak o 3 výškové metry v tomto místě. Zel.am
12.06.2012 (21:13)  
Strategická, nestrategická ...... kdepak. Tu dráhu přece postavili, aby na ní mohly vznikat takhle krásné fotografie! Děkuji za potěšení a zdravím, ZdŠ
12.06.2012 (20:43)  
Jan Jindra: Mám stejný dotaz jako Vy: Zajímalo by mě,z čeho autor toho výroku usuzuje na nesmyslnost stavby tratě.
Možná z pohledu dnešní doby...která se ovšem mnohým může jevit rovněž nesmyslná...
Strategický význam té stavby tam ovšem byl,o tom není pochyb.
12.06.2012 (20:42)  
Po zániku Rakousko-Uherska a vzniku Československa se radikálně změnily přepravní proudy dříve orientované severojižním směrem na směr východozápadní. Zastaralá KBD byla pomalu zdvokolejňována (definitivně až po druhé světové válce). Polsko si činilo nárok na Těšínsko a tak hrozilo přetnutí KBD. Navíc to byla jediná spojnice mezi Čechami a východem Slovenska, kde těsně po válce bojovalo Československo s Maďary.
Z těchto i dalších důvodů je možné s klidným svědomím označit stavbu trati Červená Skala - Margecany jako strategickou z hlediska vojenského, ekonomického i politického.
Dlouhou dobu sloužila jako odlehčovací trať býválé KBD. Silný nákladní provoz na ní panoval již za parní éry a pokračoval i za panování dieselové trakce, kdy na ní kralovaly sergeje.
12.06.2012 (18:46)  
Nejsem znalý tamních poměrů, odpoví mi někdo prosím, v čem spočívá ona nesmyslnost? :)
12.06.2012 (18:30)  
Pikehead: Dobrý odkaz, bohužel právě o příčinách vzniku železnice v něm není ani slovo. Odkud máte ty strategické důvody?
12.06.2012 (17:38)  
Petr Budvar: Ta pomerne nesmyslna trat se stavela jeste za ceskoslovenska ze strategickych duvodu, dokoncena 1936.
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_tra%C5%A5_Margecany_-_%C4%8Cerven%C3%A1_Skala
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko