Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
475.196 + 475.179 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Horná Štubňa - Turček - Datum: 31.5.2009 - Autor: Johník - Pozn.: ve dvou se to lépe táhne - Zobrazeno: 12459x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
07.01.2012 (20:18)
Tak tohle nemá chybu...... to je nádhera
09.10.2011 (13:34)
Josef Ehrenberger: Chudák Palacký... skvělí
17.02.2010 (21:38)
No. Co se dá k tomu dodat. Prostě skvělí.
Jak již předřečníci vysvětlili, tak jest. Tomu zkondenzovanému dýmu s párou se "odborně" říká šlehačka a tvoří se tak od teploty +7st.C níže. Němečtí fotiči mají pro takový den, kdy je nízká teplota, slunečno a nepříliš větrno označení velmi výstižné "dampfwettertag". :-)
16.02.2010 (19:37)
NIcKON:Na té přípřežní lok.je vidět,že je pomocník právě přikládá,podle černého dýmu.Kdyby byl oheň prohořelý,šla by z komína jen pára z výfuku.Kdyby byl zavřený regulátor,kouř(pára)by se "plazil"těsně nad soupravou.Ty "kudrlinky",které vytváří kouř(pára) při otevřeném regulátoru,nejsou v podstatě nic jiného než jednotlivé výfuky,při rychlé jízdě splývají a nejsou tak dobře viditelné.
16.02.2010 (18:42)
Barva se mění podle toho, v jaké fázi hoření je zrovna uhlí, kolik páry jde do válců a hlavně z válců ven, na teplotě vzduchu, je toho hodně. Například za teplých letních dnů půjde z komína prakticky neviditelná pára a po přihození do pece začnou létat ven ve velkém množství saze, takže bude dým černý. S postupným hořením bude sazí ubývat a dým bude světlejší a světlejší, až uvidíš zase jen tetelícíse horký vzduch nad komínem. Zato někdy v zimě pára prakticky okamžitě kondenzuje a dělá krásné bílé chomáče obarvené sazemi.
A čím se tedy dosahuje změna barvy výfuku?
16.02.2010 (19:29)
Počkej na topiče, ten určitě napíše fundovaný komentář.
Já jen dodám, že v Hornej Štubni byl pobyt snad 20 minut a tak byl čas pořádně naložit úhlí do kotle před jízdou do stoupání. Také to mohli klidně přiškrtit, třeba následoval úsek s nižší traťovou rychlostí.
Já jen dodám, že v Hornej Štubni byl pobyt snad 20 minut a tak byl čas pořádně naložit úhlí do kotle před jízdou do stoupání. Také to mohli klidně přiškrtit, třeba následoval úsek s nižší traťovou rychlostí.
16.02.2010 (17:41)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko