Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
475.111 | |
![]() | Informace o fotografii: - Úsek: Domažlice - Spáňov - Datum: 9.2.2008 - Autor: topič ![]() - Zobrazeno: 4269x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 |
| Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
13.02.2008 (8:14)
redbird: Mistr je študovaný fotograf, a pokud si oné nuance nevšiml, prostě tam není...čili jej nepřesvědčíš. Šetři slovem pro vděčnější případy :oD
13.02.2008 (6:35)
na co 2 fotky z rovnakeho miesta???
Myslím, že kdyby se obě fotky objevily trochu časově dál od sebe, vyvolaly by stejný rozruch, akorát by polovina příspěvatelů navíc ještě napsala, že už to určitě někde viděli...
Osobně jsem rád, že se zde objevily tak těsně po sobě. Zrovna u takto povedených fotek stojí za to, všimnout si, že když dva fotí totéž, není to totéž - a to už potom ale přestává být o mačkání spouště a začíná být o umění.
Nemohu jinak, musím oběma za pět, i když tahle topičova mi dnes sedí o něco víc - snad mám raději ty teplejší tóny, snad mne více oslovuje jeho kompozice. Ale na zeď bych si pověsil obě (jednu do práce a jednu domů...).
Dík, oba dva, potěšil jsem své srdce.
Osobně jsem rád, že se zde objevily tak těsně po sobě. Zrovna u takto povedených fotek stojí za to, všimnout si, že když dva fotí totéž, není to totéž - a to už potom ale přestává být o mačkání spouště a začíná být o umění.
Nemohu jinak, musím oběma za pět, i když tahle topičova mi dnes sedí o něco víc - snad mám raději ty teplejší tóny, snad mne více oslovuje jeho kompozice. Ale na zeď bych si pověsil obě (jednu do práce a jednu domů...).
Dík, oba dva, potěšil jsem své srdce.
Vážení kolegové fotografové, diskutujíci s správci. Dovolím si na tomto místě objasnit několik podrobností o kterých se vedla níže diskuse. Tak předně: tato fotografie je editem opravdu topičovská klasika.A to editem i pojetím kompozice. Jak již zde někdo naznačil a nazval to faktorem x.Bylo zjevně editováno ve vrstvách a provedeno teplejší editování fotografie. Proto ten kouř do zlatavého slunečního násvitu a další z toho vyplývající skutečnosti.U obou fotografií proběhlo i jisté narovnání kompozice. U mě větší. Viadukt je v levém oblouku. Z násvitu je to patrné.A tak vznikl ten optický výsledek, kdy kouřové plechy nejsou v absolutní svislici, ale s určitým rozdílem. Já jsem se v editu, snažil o zachování atmosféry mrazivého rána a proto moje fotografie působí studeným dojmem. A i ořez byl volen jiným způsobem.Kolega topič zachoval zásadu kdy v případě zrcadlení by dělící linie měla probíhat středem fotografie.Tak hovoří literatura. Já naopak fotografii odspodu ořízl a přidal oblohu.Kolega Vlad to správně vystihl ve svém komentu: a vůbec nevadí, že kousek vedle stál bazala68.Jistě se dočkáme v galerii někdy i dalších fotografií z této akce, protože počasí mimořádně přálo, a i když šlechtična byla náhradou za budějovického štokra, parní nákladní vlak je záležitost v našich podmínkách opravdu nevídaná.Úsudek o jednotlivých publikovaných fotografiích to je nezadatelné právo každého hodnotitele.Každý autor totiž u editu přemýšlí jinak a výsledek je prezentací daného záměru.A jedna poznámka na závěr. O tomto místě a možnostech kompozice asi zprvu nevěděl ani jeden z nás.Myslím si,že oba jsme byli na místě poprvé a je zázrak, že hladina se stihla rychle ukldnit, protože pár minut před tím jí jeden účastník stihl dost zčeřit. Bylo nutné totiž břeh tohoto mokřadu pročistit.A závěr pro to všechno je, že není až tak podstatné, kdo a kdy fotografii vloží, ale že tu takovéto krásné fotografie jsou a okolnosti umožnily její vznik.
12.02.2008 (22:44)
Tato fotka je na rozdíl od fotky bazaly68 perspektivně správně!
Zirecek: pokusy o fotky "kde vlak nehraje prim" se tu objevují tu a tam průběžně. Pokud je to opravdu zajímavé, tak se to dá "procpat" do UG. Moc takových není. Proč asi? Mohl bych pohledat v archivu a najít fotky těch nádraží, okolí železnice a zabzař z doby před Velkým Třeskem. Schválně kolik opravdu zajímavého by se v nich našlo...
Přesto se snažíme ve spolupráci s programátory zavést do galerie tu novou sekci žkž. V diskusním foru proběhl průzkum na téma "co byste do toho asi tak zařadili" a ohlas byl... bíííídný.
Fotky, kde vlak jaksi prim hraje, má spousta lidí v oku, a dokáže ji udělat solidně. Přesto se nám na stůl dostávají nehorázná kvanta fotek, jejichž zamítání je jen mechanickým vypisováním závažných prohřešků. Uvidíme, jak se k tomu lidé postaví, až bude konečně otevřena ta nová sekce. Upřímně si nedělám nějaké růžové iluze o tom, že se tu sejde sto fotek a z nich bude sedmdesát zajímavých...
Přesto se snažíme ve spolupráci s programátory zavést do galerie tu novou sekci žkž. V diskusním foru proběhl průzkum na téma "co byste do toho asi tak zařadili" a ohlas byl... bíííídný.
Fotky, kde vlak jaksi prim hraje, má spousta lidí v oku, a dokáže ji udělat solidně. Přesto se nám na stůl dostávají nehorázná kvanta fotek, jejichž zamítání je jen mechanickým vypisováním závažných prohřešků. Uvidíme, jak se k tomu lidé postaví, až bude konečně otevřena ta nová sekce. Upřímně si nedělám nějaké růžové iluze o tom, že se tu sejde sto fotek a z nich bude sedmdesát zajímavých...
Chary: Přidávám hlas k názorům o obecnějším pojmu železniční fotogalerie. Když si dovolím použít tvé slovní spojení, tak bych fotky s prvotním motivem železničního vozidla dával do galerie "co je opravdu ale opravdu zajímavé". Naopak fotky s širším motivem povícero.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP,
- správca galérie alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia - otázky a odpovede
Info
informacni okenko












