..: Fotogalerie - detaily fotografie 387.018 :..
 

387.018


387.018Informace o fotografii:
 - Místo focení: Brno-Židenice (Odb.Brno-Židenice)
 - Datum: 30.4.1965
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Líza z filmu "Železný
dědek" uhání s rychlíkem
č.23 směr
Č.Třebová.Foto:Vlast.Schild
berger,sbírka DŠ.
 - Zobrazeno: 14838x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 5
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
08.05.2019 (1:50)  
Mate prosim nekdo nejake info k vlaku a ke klukum co jezdily?...muj pradeda Misek udajne jezdil do jeji smrti a slysel jsem od babci historky z nataceni...najde se nekdo ji pamatuje a i s dedou? Dik moc..mela koncit pod firou miskem po filmu zelezny dedek..bohuzel uz nikdo z rodiny nezije. Dik za jakykoli info.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
07.09.2009 (13:16)  
A největší průsšvih Drahošu je v tom, že Líza (HO) nalézá se právě v přestavbě (jako u originálu od Švýcary pana Ing. Dolcha t.č. u Škodů z Bay S 3/6) a já z hrůzou zjistil, že se mi snad ta dvojitá dyšna s o trochu vyšším komínkem (proti 475.0, 556, a pod.) líbí víc, než originální komínek (dle kreseb pana Lhotáka k nerozenání od "černokněžnického"). Ještě by to chtělo ukecat synka, aby odsouhlůasil černou barvu a ne škodováckou výrobní zelenou. Neb Líza je jen jedna a i mne v inkriminované době na předmětném rameni, ano tam, kde o kousek dál lišky Bystroušky dávají dobrou noc, určitě vezla k/od babičky.

Studente, s tímto přístupem se těch pětek nezbavíte!
07.09.2009 (23:23)  


Ten malej Ti ale dává zabrat.Tak dej Líze Kylchap a máš to vyřešený.Samo,že že komín z bavorskýho kýble je vyšší a nevzhlednější než ten od pana Dolcha.
07.09.2009 (7:22)  
Já věděl a tušil jsem, že ještě bude Mikádo viděno v tom nejlepším světle, díky moc...
registrovaný uživatel fotista  mail  
Počet komentářů uživatele176 »fotek 0
06.09.2009 (21:38)  
Byť se někomu nelíbí neostrost snímku, toto je zatím nejatraktivnější snímek a nejcennější, který zde Drahoš uveřejnil. Mikádo v polovině šedesátých let s rychlíkem je bomba.
I když to některým asi vůbec nic neříká.
Plný počet a povzdech, že se nedá přidat ještě nějaký bonus.
06.09.2009 (9:36)  
Drahoš Švestka: měl jsem zato že Mikáda jezdila ještě v polovině 70-tých let v jižních Čechách v okolí Českých Velenic (viděl jsem kdesi fotku Mikáda na osobáku Velenice-Budějovice z roku tuším 1976). Nebo se jednalo o vyjímečné jízdy toho posledního Mikáda, které se ve Velenicích tehdy opravovalo ?
06.09.2009 (10:09)  


To určitě nejezdila,jednalo se o zvláštní rychlík do Hor.Dvořiště pro účastníky kongresu MOROP s muzejní 387.043.Ta byla opravena a zprovozněna v r.1970.
06.09.2009 (1:26)  
DS: a ta dvojita dysna to je uz znamy Kylchap z modernich storju nebo "neco" pred tim?
06.09.2009 (9:56)  


Dvojitá dyšna Kylchap,ano.
05.09.2009 (23:54)  
Nádhera! Děkuji Drahoši. To vysvětlení je naprosto dokonalé a hovoří mi ze srdce.5*
05.09.2009 (23:41)  
Vážně unikát, byť to ne každému dojde. Moc díky.
05.09.2009 (22:58)  
Pershing 163:Příteli,máš zajisté pravdu,ALE:Já jsem chtěl tuto fotku sem umístit hlavně proto,abych zjistil,jaká bude reakce a jestli vůbec má smysl sem dávat takové staré a historicky cenné snímky.Šedesátá léta nejsou totéž co 70.resp.80,o pozdější době ani nemluvě.Lidi,kteří tenkrát fotili,spočítáš na prstech jedné ruky.O to více fascinující bylo to,co tenkrát jezdilo po kolejích.U takových fotek je asi nutný určitý nadhled a schopnost prominout některé technické nedostatky.To není omluva,nakonec já ani nejsem autor.Ale ta fotka Ti např.ukazuje jak vypadal hlavní tah ještě bez trolejového vedení,o objektu jako takovém ani nemluvě.Mikáda,podle mě nejkrásnější parní lokomotivy,ukončily svůj provoz už v r.1969.Už chápeš,v čem je hlavní přínos takovýchto fotek?
05.09.2009 (21:28)  
Díky za mikádo v Brně. Mám dotazy: je to před zastávkou Židenice? To znamená, že ta kolej úplně vlevo je vlečka do První brněnské a dál podél Svitavy? Taky jsem si všiml, že jsou už vykopané jámy na sloupy trakčního vedení. A druhý dotaz je na provozní nasazení mikád v té době. Jezdily z Bratislavy do Č. Třebové? Nebo už ze Štúrova? Na jeden zátah, nebo se v Bratislavě lokomotivy měnily?
05.09.2009 (23:15)  


Takže:Ano,kolej úplně vlevo je tzv.posvitavská vlečka.Jámy pro stožáry trakčního vedení-souhlasí,elektrický provoz byl zahájen v listopadu 1966.A mikáda v té době jezdila na rameni Bratislava-Brno-Č.Třebová,některé vlaky na jeden zápřah,jiné s výměnou stroje v Brně,většinou už pouze na Os vlacích,avšak v pozoruhodných jízdních dobách.I tento R 23,co je na snímku,ujel trasu Brno-Č.Třebová za 1.31 hod se čtyřmi 2 min.zastávkami,se zátěží 350 tun.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko