Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
354.1217 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Dolní Lipka - GPS: 50°5'21.013"N, 16°43'20.727"E » - Datum: 9.3.1985 - Autor: PaMir - Pozn.: Týden parního provozu 3.-10.3.1985 - Zobrazeno: 4709x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
optus, PaMir:
422.025 a M 131.1 si tehdy rozdělily pravidelný osobní provoz víceméně napůl. Mn vlaků tehdy byly 2 páry denně a 354.1217 je převzala na celý týden všechny včetně zajíždění na vlečku žárovkárny Tesly Králíky. To nebylo tak divné, většina lidí na trati i kolem ní ještě pamatovala pravidelný parní provoz posledních kyšperských (pardon, letohradských...) 354.195, 1160 a 1178 - úplně poslední v turnuse (TS 21P) byla 1178 v GVD 1976/77 (její turnusové nasazení končilo v únoru 1977) a měla právě tyto výkony včetně obsluh Tesly.
Jinak ten provoz provázelo nechutně hnusné březnové počasí s plískanicemi, ale za celý týden nedošlo k jediné neschopnosti ani náhradě jiným vozidlem a všichni si ho pěkně užili. A pokud si dobře pamatuju, tak "Plandampf" v takovém rozsahu - všechny pravidelné vlaky na nějaké trati po celý týden - od té doby u ČSD už snad nikdy nebyl.
422.025 a M 131.1 si tehdy rozdělily pravidelný osobní provoz víceméně napůl. Mn vlaků tehdy byly 2 páry denně a 354.1217 je převzala na celý týden všechny včetně zajíždění na vlečku žárovkárny Tesly Králíky. To nebylo tak divné, většina lidí na trati i kolem ní ještě pamatovala pravidelný parní provoz posledních kyšperských (pardon, letohradských...) 354.195, 1160 a 1178 - úplně poslední v turnuse (TS 21P) byla 1178 v GVD 1976/77 (její turnusové nasazení končilo v únoru 1977) a měla právě tyto výkony včetně obsluh Tesly.
Jinak ten provoz provázelo nechutně hnusné březnové počasí s plískanicemi, ale za celý týden nedošlo k jediné neschopnosti ani náhradě jiným vozidlem a všichni si ho pěkně užili. A pokud si dobře pamatuju, tak "Plandampf" v takovém rozsahu - všechny pravidelné vlaky na nějaké trati po celý týden - od té doby u ČSD už snad nikdy nebyl.
24.01.2014 (18:58)
jo sním o tom, že týden páry bude i někdy v dnešní době. ale to jsou fakt jen sny
Někde tady
http://www.flickr.com/photos/robokubo/sets/72157594409867538/
jsou skeny fotek od kolegy co tam tehdy byl taky.
http://www.flickr.com/photos/robokubo/sets/72157594409867538/
jsou skeny fotek od kolegy co tam tehdy byl taky.
PaMir: Můžu dotaz? Jak to fungovalo při týdnu parního provozu? S párou jezdily jen některé vlaky nebo úplně všechno?
24.01.2014 (18:32)
Doslovný přepis z vydané brožury k 85 výročí trati Dolní Lipka - Štíty:
Ve dnech 4.- 11. března 1985 budou v trati Dolní Lipka - Štíty nahrazeny v osobní dopravě motorové vozy řady M152.0 parními vlaky v čele s lokomotivou 422.025 a historickým motorovým vozem M131.101. Nákladní doprava po dobu oslav převezme za lokomotivu ř. T466.0 parní lokomotiva 354.1217.
Na příležitostném razítku je uveden datum 3.- 10.3.1985, což možná bude asi pravděpodobnější, možná upřesní někdo další.
Ve dnech 4.- 11. března 1985 budou v trati Dolní Lipka - Štíty nahrazeny v osobní dopravě motorové vozy řady M152.0 parními vlaky v čele s lokomotivou 422.025 a historickým motorovým vozem M131.101. Nákladní doprava po dobu oslav převezme za lokomotivu ř. T466.0 parní lokomotiva 354.1217.
Na příležitostném razítku je uveden datum 3.- 10.3.1985, což možná bude asi pravděpodobnější, možná upřesní někdo další.
Skoro se nechce věřit, že to mohlo tak nedávno vypadat tak historicky a zaostale.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko