Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
354.195 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Beroun-Závodí - Vráž u Berouna - Datum: 29.8.2009 - Autor: topič - Zobrazeno: 3283x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
2 Chary:
Z análů pamětníků mi utkvělo v hlavě, že dráha (ČSD) nakupovala 7 - (?)9 milionů tun uhlí, v letech 20.tých a 30.tých.
Už několik pětiletek se uhlí obchoduje v GJ. Ale odhad pro srovnání:
ČEZ od (bývalé) MUS kupuje cca 8 mil. tun, z nichž většinu spálí v El. Počerady 5*200 MW.
El. Komořany při hvězdném výkonu v roce 2001 vyrobila téměř 1,5 TWh elektriky (a taky teplo pro Most), prodala asi 1,2 TWh elektriky a v kotlích shořelo skoro 1,4 mil. tun mosteckého uhlí.
Zajímave by bylo vědět, kolik elektriky "spálí" el. trakce v ČR dneska. Mohlo by to být ilustrtivní k faktu, že lobbismus uhelných těžařstev sestřelil v roce 1928 elektrifikaci tratě Plzeň - Praha a to ji chtěla provést "Akciová společnost dř. Škodovy závody v Plzni" na svůj náklad a prodat ČSD až po zkušebním provozu.
A čmoudíky? Velká kouřová vlečka viditelná z Prahy byla ještě v 80. letech pýchou každého elektrárníka. Dnes je to "zlý sen".
Z análů pamětníků mi utkvělo v hlavě, že dráha (ČSD) nakupovala 7 - (?)9 milionů tun uhlí, v letech 20.tých a 30.tých.
Už několik pětiletek se uhlí obchoduje v GJ. Ale odhad pro srovnání:
ČEZ od (bývalé) MUS kupuje cca 8 mil. tun, z nichž většinu spálí v El. Počerady 5*200 MW.
El. Komořany při hvězdném výkonu v roce 2001 vyrobila téměř 1,5 TWh elektriky (a taky teplo pro Most), prodala asi 1,2 TWh elektriky a v kotlích shořelo skoro 1,4 mil. tun mosteckého uhlí.
Zajímave by bylo vědět, kolik elektriky "spálí" el. trakce v ČR dneska. Mohlo by to být ilustrtivní k faktu, že lobbismus uhelných těžařstev sestřelil v roce 1928 elektrifikaci tratě Plzeň - Praha a to ji chtěla provést "Akciová společnost dř. Škodovy závody v Plzni" na svůj náklad a prodat ČSD až po zkušebním provozu.
A čmoudíky? Velká kouřová vlečka viditelná z Prahy byla ještě v 80. letech pýchou každého elektrárníka. Dnes je to "zlý sen".
Pikehead> bylo by zajímavé porovnat třeba objem uhlí spáleného parními vlaky na území české republiky za rok, s uhlím spáleným v kamnech domácností (+všechny petlahve, boty a kelímky od jogurtů). To by se pak viděla čísla... Asi jako když se výrobci automobilů předhání, který model bude nejekologičtější, a patnáct nejznečišťujících nákladních lodí světa vydá v emisích oxidů síry za všechna auta světa...
někde jsem slyšel termín "ekoterorismus"
někde jsem slyšel termín "ekoterorismus"
R624: no stroje CD a CDC na naftu s predpotopnimi 30-50 let starymi motory emisemi na urovni "Euro -5", nemluve o neustale vytekajicim oleji ze vsech moznych casti... (viz koleje na jakemkoliv nadrazi).
Ano, je pravda, ze parni lokomotivy nejsou vrchol ochrany zivotniho prostredi, ale jede jich jeden den maximalne 5. Tech ostatnich vraku jezdi desitky...
Ano, je pravda, ze parni lokomotivy nejsou vrchol ochrany zivotniho prostredi, ale jede jich jeden den maximalne 5. Tech ostatnich vraku jezdi desitky...
12.10.2009 (14:24)
se pozná dobrej topič ae co ekologie ?? nezájem jen ji nalož franto *lol*
12.10.2009 (14:50)
Doufám, že si děláš srandu s tou ekologií. Něco málo nespáleného uhlí a popílku ulétlého do ovzduší z jedné parní mašiny nenadělá s ovzduším téměř nic na rozdíl od exhalací z lokálních topidel a kotlů na tuhá paliva, ve kterých lidé topí kdejakým sajrajtem včetně PETek, domovního odpadu a kdovíčeho ještě.
Tu krásu prostě nelze popsat slovy. Ano tak, a právě tak si to pamatuju, tak je to správné. Kouřová vlečka násobky převyšuje vycíděný stroj a zdaleka každý vidí, slyší a cítí, že už to jede. Jen ty cejchy není radno sušit venku .....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko