..: Photo Gallery - Photo details 456.021 :..
 

456.021


456.021Informace o fotografii:
 - Place: Bad Schandau - Schmilka - státní hranice ČSSR
 - Datum: 1.8.1963
 - By: Reiner Scheffler 
 - Comm.: Poskytnuto laskavostí pana
Axela Förstera, jedná se o
léto roku 1963 (datum
nejistý).
 - Zobrazeno: 7861x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
28.08.2018 (10:39)  
Ty kráso! To je krasin?
22.01.2016 (19:44)  
Krása. Prosim o odpověď na otázku. Řešil se tu nedostatek fotek z 60. let. Zajímá mě, jestli německé parní lokomotivy zajížděly až do Děčína. Myslim rychlíkové BR 01 a 03 např. Fotku jsem nenašel. Pár mezinárodních rychlíků max. v Drážďanech.
15.03.2013 (17:49)  
Wabun: Proč jsi fotku vymazal?
15.03.2013 (17:14)  
Dneska to taky není občas lehký. Tady se členem Moonym jsme jednou v Šumné u Moravských Budějovic dostali pěknýho zprďana, že jsme fotili 810. Průvodčí a strojvedoucí na nás byli fakt celkem naštvaní a museli jsme fotku vymazat :)
15.03.2013 (15:02)  
Ono to v 60. s focením vlaků zas tak jednoduché nebylo. Vzpomínám, že cca v roce 1962 jsem byl s tátou fotit rozestavěný nadjezd v Nymburce - bylo to do publikace 90 let dílen ČSD - a táta na to focení musel mít povolení a opravdu přišel esenbák a chtěl to povolení vidět. A to fotil z veřejně přístupných míst.
Já zažil pruzení při focení už historických jízd od osožáků ještě v letech 80.
15.03.2013 (11:52)  
Zdravíčko vespolek.

Fotek je málo nejen kvůli jiným starostem a jiným foťákům (je to deset minut - kolegyně, ani ne třicítka, pravila: "To je strašný, s čím tehdy v těch Himalájích fotili, dnes by to člověk netáhl ani na houby"). Věc je ještě horší. Tehdy bylo pár let po procesech a obleva Pražského jara tak akorát vypadala jako kdyby mohla někdy začít, takže fotit vlak, neřku-li nádraží, nedejpámbu na hranici, to nemuselo skončit jen scénou s místním aktivistou. Tak nějak tuším, fotka je starší než já, i když jen o pár týdnů :-).
15.03.2013 (8:15)  
Fotka opravdu nádherná a cenná. Přidám k tomu pár zachycených vzpomínek Ing. J. Beka - 456.0 se mezi Děčínem a Bad Schandau používaly v podstatě na všech druzích vlaků, vč. těžkých nákladních. V Děčíně byly jejich oblíbené výkony také některé osobáky do Chomutova po "kozí dráze" - rameno se pak po zrušení úseku přes Český Jiřetín zkrátilo do Litvínova a začátkem 70. let je tu ještě stačily nahradit T 478.1, než ty vlaky přešly do motorových vozů. Také se nasazovaly na pražské osobáky coby náhrada 387.0 - údajně je bez problémů byly schopné nahradit a stíhat jízdní doby (kdysi byla někde fotka 456.0 s osobákem v Roudnici nad Labem - že by Dráha?). A snad posledním působištěm byly někdy na přelomu let 1971-72 osobáky mezi Lovosicemi a Louny. A já je pamatuji bohužel už jen v kovošrotu v České Lípě - v lednu 1973 tam stála připravená právě tato 456.021 (určitě tam stála ještě i později) a také 456.025...
14.03.2013 (23:29)  
O Fack- alesuper!!!.
Registered user stoupa  mail  
Number of user's comments3771 »fotek 0
14.03.2013 (23:12)  
Ahoj Drahoši, nejde o fotky z 1963 - to je zřejmé, mně bylo 6 let a táta se obával, že by se nás nějaký "strážmistr Flanderka" blbě vyptával ...

Mně zarazilo, že dnes není snadné ani s pomocí domorodců sehnat pamětníky na (po)povídání a když, tak přepravu "přes čáru" do NDR se jim nechce komentovat. Možná máme jen smůlu. Na Saské straně jsem "to" sehnal po mejlu během dnů. Jsou to ale "sebrané" vzpomínky důchodců po mejlu předané - publikovat leda jako Bajku, nebo Česko-Saské pověsti. A to se bavíme o období jen 40 - 50 let zpátky. Prostě po vznesení otázky: "Jak se organizovala doprava (přetahy) mezi Děčínam a Bad Schandau v 60. letech" - ozvalo se v řeči české hluboké ticho. A Družba asi moc nebyla..
14.03.2013 (22:16)  
Libore,nediv se tomu. Lidi měli tenkrát jiný starosti,než fotit vlaky...navíc parní lokomotiva byla něčím tak běžným a všedním,že to nikomu nestálo ani za pozornost. A uvědom si např.kolik lidí mělo tenkrát v rodině foťák...
Pokud tenkrát (1.pol.60.let) vůbec někdo fotil,tak s výjimkou "drážních" fotografů (jako např.p.Kaplický) existují sem tam fotky,kdy např fíra si vyfotil svoji mašinu,popř.sebe s pomocníkem u ní...a to je asi tak všechno. Pak zde ještě fotili cizinci ...ale i těch bylo minimum (nejznámnější byl asi ten Jihoafričan...ten měl fakt parádní věci...jak on se jmenoval?Durrant?
Proto každý snímek z té doby má cenu zlata...a to doslova.
Fotka naprosto skvělá,úžasná...vidím ji poprvé,díky za ni.Za pozornost určitě stojí délka soupravy.
Já mohu jen dodat,že depo Děčín bylo jedním z posledních působišť této vydařené lokomotivní řady...dosluhovaly zde právě na přetazích Děčín-Bad Schandau...cca do roku 1970,kdy je začaly nahrazovat bardotky T 478.1.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster - Frequently Asked Questions


Info
informacni okenko