..: Fotogalerie - detaily fotografie T 478.1236 :..
 

T 478.1236


T 478.1236Informace o fotografii:
 - Úsek: Olbramovice - Votice (výjezd Olbramovice)
 - Datum: 27.6.1982
 - Autor: kilian  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Dnes již původní úsek FJB
před elektrifikací (os 8207
do CB)
 - Zobrazeno: 8978x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

registrovaný uživatel IvoP 
Počet komentářů uživatele40 »fotek 0
14.07.2022 (16:43)  
Oprava mého příspěvku z 1.6.2018 - odstavec ohledně snímku ze dne 22.3.1975 z knihy "Bardotky, neboli, Zamračené"
Ta fotografie nebyla pořízena u Votic, nýbrž u Čekanic (trať v pozadí je dnešní 201) a podle všeho se jedná o R 530. Daný vlak tedy nejede z Prahy do Českých Budějovic, nýbrž naopak.
Takže ono "R 103" je tam svým způsobem skoro správně, i když už nebylo aktuální - R 103 do 2.6.1973 = R 530 od 3.6.1973, kdy byl zaveden nový číselný systém a na mnoha tratích prohození lichých a sudých čísel.
registrovaný uživatel IvoP 
Počet komentářů uživatele40 »fotek 0
01.06.2018 (22:26)  
Dnes jsem do oné knihy nahlédl a prohlédl jsem si i to složení Vindobony vyfotografované u Votic. Za lokomotivou je souprava v řazení (Bm+WRRm+BDms) ČSD+(Bm+Am+Bm) ÖBB. Takže nakonec zvítězila má verze že je to ze srpna roku 1985. Řazení tomu přesně odpovídá.
V roce 1982 byl 300mm žlutý pruh teprve zaváděn a restaurační vůz byl na konci. A v roce 1979 byla sestava (Bm+Am+Bm) ÖBB+WRab ČSD.

Pak jsem v knize našel ještě fotku R 533 (v knize nesprávně R 103) též u Votic z 22.3.1975. Po dobu 5 období platnosti JŘ, a sice 1974 - 1979 byla na R 530 až 535 nasazována ucelená rychlíková souprava složená z vozů řady DFa,Ba a ABa obsahujících elektropneumatickou brzdu. Vozy byly odlišeny 200cm žlutým pruhem na bočnici.
21.12.2011 (8:02)  
IvoP: tu Vindobonu s T 478.1 jsem poprvé spatřil v řádu několika dnů po začátku platnosti GVD 1979/80 při průjezdu Vršovicemi. Zajímavé je, že současně s Vindobonou přešel do klasické soupravy také jediný pár motorového rychlíku Budějovice - Praha (v Praze cca 10:30, zpět z Prahy cca 19:30), do té doby vedený pražskou M 296.1 (853) +2-3 Balm-d (050) nebo Baim (053), asi 2x jsem na něm viděl též M 298.0 (Ganz) nebo motorové lokomotivy všeho druhu (T 478.1, T 669.0, T 679.1 + Balm-d) coby náhradu. Patrně pak nově budějovický oběh spolu s Vindobonou. Zamračené se na ní mohly objevovat samozřejmě i později - v podstatě až do elektrifikace.
registrovaný uživatel IvoP 
Počet komentářů uživatele40 »fotek 0
20.12.2011 (13:38)  
Rabín: Jedna fotka T 478.1 v čele Vindobony je v knize
"Bardotky neboli Zamračené" a byla pořízena v úseku Olbramovice-Votice. Je tam sice uvedené datum 28.8.1987, ten konec srpna sedí, ale ten rok určitě ne. Myslel jsem že to spíš mohl být rok 1985, ale když dnes čtu, že to mohlo být i v roce 1979, začínám se k tomu přiklánět. Na fotce není ani jeden sloup trakčního vedení, natož trolej, takže 1987 ani náhodou. 28.8.1987 určitě musela být i ta trolej, když již v první polovině května 1986 jsou doloženy sloupy.

A k okolí olbramovického nádraží: i to okolí se změnilo. Ten dům u odbočení Sedlčanky také prošel inovací, stavení na pravém okraji fotky také, kdo by tehdy v r. 1982 tušil, že přibude výstavba mezi nádražím a silnicí směr Příbram. To samé vlečka firmy Marila (mimochodem - kdy byla postavena?).
20.12.2011 (12:05)  
kilian, petr.284: co se tak pamatuji, byl výskyt řady T 478.1 (751) před elektrifikací FJB vcelku běžný. Nedokážu ale říci, zda to byly pravidelné oběhy nebo záskoky, roli mohla hrát i příslušnost k depu (Budějovice, Tábor). Pamatuji si i občasný výskyt T 478.1 na rychlících (např. jako přípřež v pátek odpoledne do Prahy), dokonce asi 2x jsem viděl T 478.1 v čele Vindobony (léto 1979).
registrovaný uživatel IvoP 
Počet komentářů uživatele40 »fotek 0
20.12.2011 (11:35)  
Pokud by byl ze stejného místa pořízen snímek o 6 lety později, už by to vypadalo jinak: Místo 751 by v čele vlaku byla 363. Ale i kdyby byl pořízen o 4 roky později, vypadalo by to jinak: již na jaře 1986 byla natažena trolej z Benešova do Olbramovic a i zde na tomto místě by byla postupující elektrifikace znatelná. Nevím, zda už byla natažena i trolej, ale sloupy trakčního vedení už stály. I když byla tedy, jak psáno výše, zadrátovaná stanice Olbramovice na jaře 1986, na elektrickou lokomotivu se muselo počkat celé dva roky.

Předpokládám, že elektrický provoz na úseku Benešov-Tábor měl být zahájem asi v roce 1987 (tou dobou se zahájil el.provoz mezi Berounem a Plzní), celý proces zbrzdila stavba přeložky mezi stanicemi Sudoměřice u Tábora - Chotoviny (v provozu od října 1987). Krom toho v roce 1986 bylo nataženo TV i v úseku Chotoviny-Tábor, jenže v listopadu 1986 se u Stoklasné Lhoty srazily dva nákladní vlaky a došlo i k poškození již nataženého TV, takže se muselo předělávat.
19.12.2011 (18:47)  
kilián - děkuju to mi stačí, ja pamatuju tak od roku 1985,ale skoro všechno to bylo v Benešově přepřaháno z E 499.1 do T 478.3,pozorování se konalo pouze o víkendech.
19.12.2011 (18:35)  
petr.284:Tak takhle z hlavy to nevypálím,ale v turnuse určitě si myslím to jezdilo,těch brejlovců na všechny vlaky určitě nezbývalo. Někde bych vyhrabal staré oběhy,ale teď před svátky...
19.12.2011 (16:36)  
hezky
19.12.2011 (16:14)  
NÁDHERA!!!!! To je archivni vzacnej kousek! Ale kdybych si nepřečetl odkud to je, tak bych řekl, že je to nějaká zapadlá lokálka :) 5*

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko