..: Fotogalerie - detaily fotografie 534.0 :..
 

534.0


534.0Informace o fotografii:
 - Úsek: Straškov - Mnetěš
 - Datum: 6.8.1974
 - Autor: Josef Chvosta  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 5247x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 5

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
13.08.2011 (23:21)  
Drahoš: Na vás to opravdu neplatilo, to už jste snad poznal při diskuzích pod fotkami z výběžku. Naopak, respekt, který vůči vám mám, plyne nejen z vašich krásných fotek, ale i z toho, že dokážete, narozdíl od agresivních nostalgiků, komunikovat s dnešní dobou.
14.08.2011 (11:13)  


Většinou Vám již odpověděli kolegové ... ano, byl to dopolední osobák ze Straškova. Pokud se týká obsazenosti, fotil jsem ten vlak i ve Straškově a nastupovalo do doby cca 10 minut před odjezdem asi pět lidí. Možná, že ještě někdo pak přistoupil, to už nevím - šel jsem pak už na tohle místo focení (chtěl jsem si mašinu zachytit s Řípem v pozadí).
13.08.2011 (15:51)  
Drahos Svestka: Já tedy nevím jak se pozná "agresivní nostalgik", ale jsem si jist, že vy do téhle kategorie nepatříte. Naprosto nejste agresivní ;o) A kromě toho jste nafotil tak úžasnou spoustu krásných fotek, že bych vám i tu agresivitu odpustil, kdyby tu nějaká byla ;o)
13.08.2011 (14:02)  
NicKON:Nevím,jestli to označení "Agresívní nostalgik" bylo myšleno i na mě...tipoval bych že ano.Klidně mě tak nazývej...je to sice přehnané,ale mě to nevadí.Časem budeš i Ty vzpomínat...pokud bude na co.Co mi vadí,je neustálé zaměnování téma železnice s politikou jakož i snůška všelijakých nesmyslů a polopravd,prezentovaných jako "zaručeně pravdivé" některými současníky...jakmile se objeví nějaká historická fotka.Netvrdím,že je tomu tak vždy,to rozhodně ne...ale nad některými komenty fakt zůstává rozum stát...tím spíš,že to napíše někdo,kdo to vůbec nezažil.
Otevřeně se Ti přiznám,že nebýt vzpomínek a dokumentů na parní provoz a železnici v 60.-90. letech jako takovou,neměl bych skoro nic(Opět zdůrazňuji:nezaměňovat s politikou...i když ta dnešní už mi přijde stejně zrůdná).
Karloslt: Jen doplním to,co jste správně uvedl.Jedinou lokomotivní řadou s přívěsným tendrem,která měla spojení mezi lok.a tendrem tzv.tuhou spojkou,což umožňovalo jízdu v opačném postavení plnou konstrukční rychlostí,u ČSD byla "němka",popř.mazutka...tedy řada 555.0 a 3.
13.08.2011 (12:41)  
Díky za konkrétní info, takže tohle je skutečně nejspíš Aa se sníženou vozovou třídou. Pěkný úlovek.
13.08.2011 (11:29)  
Zde snímek z totéž místa pro srovnání: http://www.flickr.com/photos/32969935@N05/6037963852/in/photostream
13.08.2011 (10:51)  
NIcKON: dopolední "smíšeňák" Vraňany - Straškov a zpět tehdy fungoval přesně jak popisuje 556042 12.08 21:46. Jako jediný osobní vagón tam z Vraňan pokračoval zrovna ten vůz, který byl ve Vraňanech první za lokomotivou. A v těch dobách jezdily na osobácích (a některých rychlících) na dnešní trati 090 občas dost neuvěřitelné směsi tehdy už poněkud starších čtyřnápravových osobních vozů - tedy "smíchovské" Bai nebo Ba (občas i s nefunkční rozhlasovou kabinou), Bai "saniťáky", občas i "papíráky" Ba a jako obzvláštní lahůdka "papíráky" Aa se sníženou vozovou třídou (tedy dřívější Aa 1120-1219, v té době už Ba 50 54 18-10 ...). A všechno tohle se mohlo na smíšeném vlaku vyskytnout - já jsem tam podle starých zápisků o velikonocích 1977 cestoval vozem Ba 50 54 20-18 036-4 (ex Ba 3437), tj. tehdy jedním z posledních "originál papíráků".
13.08.2011 (9:42)  
50km rychlost tendrem na-před, bylo hlavně to, že tendr-podvzek + spojení s loko nebyl stavěn na plnou rychlost. Ale samozřejmě u Papošku 477 nebo 464 Rosničky-201/202 nebyl problém plnou rychlostí jet na vlaku tendrem napřed. Maximálně se pokropilo uhlí vodou, aby opravdu nelétalo do prostoru čety drobnosti z tendru. Když loko-čety z Brna věděla, že točna v Přerově je v opravě nebo výluky na trati, tak se většinou jezdilo tendrem do Přerova a zpět už normálně. Také v tomto případě byla kombinace turnusu. TAM Os a ZPĚT R. Nebo naopak TAM R a ZPĚT Os
13.08.2011 (9:32)  
P.M.: bylo i dřív, pokud si neměl pevnou spojku s tendrem, tak uhlím napřed jen 50 km/h. pokud si měl, tak si mohl konstrukční rychlostí stroje.
13.08.2011 (7:49)  
Dnes se musí jezdit "uhlím napřed" maximálně 50 km/h, to platí odjakživa nebo je to nařízení až z "muzejní" doby? Pravda, nedovedu si představit albatros, jak fičí s rychlíkem 120 a fírovi odletují kousky uhlí do obličeje, ale u toho kremáka šedesátku celkem klidně.
12.08.2011 (23:18)  
Jen jsem trochu přecitlivělý z obvyklých reakcí některých zdejších agresivních nostalgiků. Díky za odpověď.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko