Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
140.059-7 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Žilina - Datum: 6.8.1994 - Autor: Miroslav Just - Pozn.: + 110.043 - Zobrazeno: 2582x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 6- Málo hodnocení pro Rating uživatelů | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Ano, nahradily předchozí saniťáky s pensylvánskými podvozky, ty, co v nich bylo trvale přetopeno.
Nechápal jsem tehdy, proč se na saniťáky v případě války nemohou přestavovat spíše vozy první třídy. Asi jediným důvodem jsou ty široké dveře vhodné pro provoz druhé třídy.
Nechápal jsem tehdy, proč se na saniťáky v případě války nemohou přestavovat spíše vozy první třídy. Asi jediným důvodem jsou ty široké dveře vhodné pro provoz druhé třídy.
26.11.2020 (20:07)
Podle mě bylo pořízení těchto vozů i poměrně vojenským zájmem viz. Wikipedie: "Speciální výbava:
Tyto vozy byly vyvinuty mj. pro rychlou přestavbu na sanitní vozy v případě války: všechna sedadla lze snadno demontovat a vyjmout z vozu po vysklení nedělených oken, čímž vzniknou lůžkové oddíly až s 48 lůžky, operační sály nebo lékařská místnost s ovládacím pultem pro kompletní elektroinstalaci, klimatizaci a vodní hospodářství vozu. V každém oddíle jsou zásuvky 220 V / 16 A, ve svítidlech jsou patice pro modrá skla, nad každým oknem je čtyřhranem odemykatelná schránka se zatemňovací roletou a na podlaze jsou odtokové kanálky. V jednom nástupním prostoru je příprava na montáž dřezu, včetně průtokového ohřívače. Ve voze je navíc instalováno telefonní vedení o 23 párech vodičů."
Tyto vozy byly vyvinuty mj. pro rychlou přestavbu na sanitní vozy v případě války: všechna sedadla lze snadno demontovat a vyjmout z vozu po vysklení nedělených oken, čímž vzniknou lůžkové oddíly až s 48 lůžky, operační sály nebo lékařská místnost s ovládacím pultem pro kompletní elektroinstalaci, klimatizaci a vodní hospodářství vozu. V každém oddíle jsou zásuvky 220 V / 16 A, ve svítidlech jsou patice pro modrá skla, nad každým oknem je čtyřhranem odemykatelná schránka se zatemňovací roletou a na podlaze jsou odtokové kanálky. V jednom nástupním prostoru je příprava na montáž dřezu, včetně průtokového ohřívače. Ve voze je navíc instalováno telefonní vedení o 23 párech vodičů."
Taky zvýšily podíl vozů s teplovzdušným vytápěním. Nahradily hlavně Bp s odporovými topnicemi v oddílech, kde bylo prakticky trvale přetopeno.
Ešus: moderní asi ne, ale rozhodně byly nové, neokoukané a velmi jiné :-)
Miroslav Just: = žehličky u nás v prevádzke ešte sú a to konkrétne 110.034 v nátere aký má žehlička na fotke a za nejaký čas by sa mala objaviť v prevádzke po oprave opäť aj 110.010 v ešte nevedno akom nátere
JB: na závěr prodlouženého víkendu kolem 28. září jsem v roce 2012 zažil posílení EC od Budapešti v úseku Břeclav - Praha vzhledem k nějaké mimořádnosti na ÖBB, když EC Railjet od Grazu měl přes hodinu zpoždění. A čím že byl EC posílen? No přece dvěma vozy Bymee (tedy v té době už Bdtee). Tady se s výhodou využila jejich schopnost jet 160 km/h :)
Jako pamětník řeknu za sebe, že spíše ne. Podvozek GP200 spolu s nemožností stahovat okénko umožňoval sice rychlost 160 km/h, ale to byla v té době iluze, na to nebyla ani jedna trať a vozy se nasazovaly na předměstské vlaky. Na ostatních prvcích jsme nic moderního neviděli.
Snad ještě, že měly centrální zavírání dveří a žluté potrubí. Kvůli žlutému potrubí bylo nutné upravit v Praze část lok. 141. Např. dochovaná 141.018 Junior Marketu k nim patří. A nejspíš tedy i bobina na snímku.
Snad ještě, že měly centrální zavírání dveří a žluté potrubí. Kvůli žlutému potrubí bylo nutné upravit v Praze část lok. 141. Např. dochovaná 141.018 Junior Marketu k nim patří. A nejspíš tedy i bobina na snímku.
Považoval v té době vůbec někdo Bymee za moderní vozidla, jako dnes nahlížíme na RegioPantery (nebo lépe Talenty a Flirty)?
Paráda, a jestli jsem hledal správně, tak jsou obě mašinky provozní :-)! 5,9!
23.11.2020 (12:43)
Podla mna,zehlicky r.110 na Slovenku uz asi nie su moc v provozu, a tento kus 043 uz bude dlhsiu dobu asi zruseny.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko