..: Fotogalerie - detaily fotografie 682.005-4 :..
 

682.005-4


682.005-4Informace o fotografii:
 - Úsek: Poříčany - Klučov
 - Datum: 30.9.2007
 - Autor: Chary  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Tohle sami nezkoušejte!
 - Zobrazeno: 10893x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
02.10.2007 (23:08)  
Chary: V plném trysku by a souměrně by to šlo tuším někde v těchto místech:

49°44'1.258"N, 18°6'26.438"E
49°44'26.707"N, 18°8'10.016"E
02.10.2007 (22:55)  
Mám jen technický dotaz.
Mohu se zeptat, do jaké doby je možné ještě editovat příspěvek?
V minulém jsem byl jaksi odtržen od pc, tak se mi asi podařil rekordní počet hrubek v takovém textu :))
(ve fóru jsem to nenašel...)
02.10.2007 (23:01)  


Limit by měl být nastaven na 30 minut.
02.10.2007 (21:49)  
Mě jako bylo hned jasné, že to nemůže být ze středu, ale když to říkali takové "autority".... :D
02.10.2007 (21:46)  
Děkuji autorovi za označení starým keckou. :-))
Samozřejmě jsem si dělal legraci.
Chvíli vážně. Kvůli pár pixelům a jednomu dni slávy v galerii nestojí za jakoukoliv újmu na zdraví. Zobrazení skutečnosti přes objektiv může někdy trochu klamat. Například při expozici této fotky: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/854748.jpg
autor nestál na pevné zemi.
Nebo zde: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/754759.jpg
Kdopak poznal, že autor stál přesně vprostřed pravé koleje. Ruku nahoru! Jenže byla napěťová výluka a chvíli před expozicí projela ve směru jízdy OE po vyloučené koleji mandelinka.
Nebo co kolegové z čeledi šplhavých, kteří slézají každý strom, sloup či návěstidlo jako opičáci. Takových fotek je zde v galerii požehnaně a nebzepečí úrazu při pádu je dosti latentní.
Takže apeluji na soudnost všech autorů, aby při focení dbali vlastní bezpečnosti. :-)
02.10.2007 (20:54)  
koukám, že koridorem vede modrá turistická značka :D :D
02.10.2007 (20:42)  
Děkuji za ohlasy, zde jsou mé reakce, vezmu to odspodu:

samlep: 300mm Nikon APS-C s ořezem na výsledných cca 562mm ekvivalent kinofilmu

EF: až táák?

ForY: výrobní tajemství není, viz odkaz v reakci optovi

1.kapr: ano a ne. Bohužel to není plný trysk ale jen 130km/h, sic víc se tam nejezdí. Bohužel si nejsem jist, zda je u nás vůbec nějaký úsek, kde se jezdí skutečně 160 a přitom tam jde takle krásně fotit symetrická fotka

Duhy: zajisté, 300mm je na třístovce (Nikkor 70-300/4-56 AF G) dosti na pytel, na Tlustý Bertě (Tamron SP 200-500/5-6,3 AF) je to téměř ideální ohnisko.

tombr: ne, stál jsem ve vedlejší koleji, ležet se dá před krávou jedoucí dvacítkou, ale houpačka ve stotřiceti je zcela jiná kategorie.

JTB: níž jsem jít nemohl, kvůli zamýšlenému ořezu počínajícího oblouku (viz odkaz níže). Symetrie je základem této fotky (mám i asymetrickou na dvojkolejce, s trošku jinou špecialitkou, snad příště), a klekat do té nulté je jasná sebevražda.

Payus: svatobran, prosím pěkně, svatobran. Zopakuj si termity.

NIcKON:

veřejně tě a ostatní ujišťuji, že jsem v době pořízení nestál v cestě focenému vlaku, a v době míjení na mé pozici jsem již byl dokonce i mimo tu kolej, ve které jsem stál.

Bezpečnostní opatření:
Znalost podmínek – po té druhé (kolej nalevo) se jezdí víceméně jen ve stejném směru jako focený vlak, ačkoliv jsem tam již viděl jet vlak „proti srsti“, přičemž toto označení je na obousměrném koridoru tak trochu nesmyslné. Jinými slovy, ano, jezdí tam i vlaky „do zad“, ale je to krajně nepravidelná záležitost.

Znalost provozu – v plachtě jsem vyčetl pravidelný provoz, a kontroloval pozici vlaků, které mi mohou vjet do zad. Nepravidelné vlaky jsou dalším rizikem, nicméně jela pouze betonárka, která se dá i předběhnout.

Pasivní bezpečnost - reflexní vesta jednak přímo na těle, druhá na stativu. Všichni strojvedoucí použili výstražné znamení a dali mi tím najevo, že jedou, a že mě vidí. Já jsem zamáváním rukou dal najevo, že o nich také vím. Vždy je lepší, když víš, že druhý ví.

Dostatečný únikový prostor – ač je toto místo na dosti vysokém kuželu, v daném úseku je po mé levé ruce betonový „parapet“, na který jsem se uchýlil po pořízení snímku tak, že jsem byl mimo průjezdní profil té druhé traťové koleje a přitom jsem se nezřítil deset metrů kopřivami dolů.

Jak píšeš, stál jsem v oblouku na vedlejší koleji, a zbytek oblouku jsem právě pro potřeby čistoty a symetrie musel ze snímku oříznout.

Horatio: není problém to tam vyfotit bez teleobjektivu, jen to nebude mít takový dopad na čtenáře.

Josef Petrák: že to jde jsem si byl téměř jist, už v době, kdy jsem téměř před dvěma roky přesně na daném místě fotil toho banána. S lepším objektivem jsem se nemusel bát o technickou kvalitu a realizace snímku byla otázkou „dokopat se k tomu“. Tři sta milimetrů stačí. Jen je to otázkou kompromisu, zda stačí blátivá kresba obyčejného telete na plnou rouru, nebo zda je lepší vzít něco kresebnějšího.

faigja: vlak nestojí, jede rychlostí 130km/h proti mně. Ale mine mne asi o 5-7 metrů.

Pyro: nedupl. Díky reflexní vestě mě viděl dostatečně dopředu a jelikož jsme oba věděli, že je to v oblouku, tak mu (aspoň doufám) bylo jasně, že stojím mimo jeho kolej.

Paul: asi máš pravdu, měl jsem požádat datla v Poříčanech, aby mu vysílačkou sdělil, že s má do Klučova usmívat, že vyletí ptáček.

Lukess: snímek byl pořízen na ohnisko ekvivalentu 450mm kinofilmu, což je jakoby „9x zoom“ na dalekohledu.

sAd: samozřejmě že jsem to dělal tak, aby to bylo pokud možno co nejvíc bezpečné. Abych lezl před houpačku letící při zemi, na to jsem malý blázen.

optus: při bližším zkoumání by mohlo vyjít na světlo, že daný snímek nelze dostatečně uspokojivě pořídit bez řezání objektů (sloupy, výložníky), protože se navzájem překrývají. Vyfoť výřez lesa tak, aby ti do kraje fotky nelezly větve stromů mimo záběr. ;-)
Že se pendoínum vzdaluje je sice dost dobře možné, nicméně se skutečně přibližuje, následující snímek ukáže, že jsem jednak opravdu fotil vlaky zepředu, a druhak i ostatním ukáže, že je to foceno v oblouku, čili mimo kolej, po které to skutečně jede – http://www.chary.wu.cz/foto/350_tele.jpg

freedom: já se často prohýbám, občas se i válím po zemi nebo se mlátím čelem o stůl a dlaněmi do stehen, ale zde je to kupodivu až podezřele vážné, tedy až na topiče, to je starý kecka. Závidí mi mládí a krásu. V oblouku jsem byl, ale na zcela bezpečném místě ne. Malé riziko tam bylo. Co se týče techniky, netřeba to nějak dramatizovat. Je to jen kupa kovu, skla a umělé hmoty ;-)
02.10.2007 (20:12)  
Vážení, topič s Charym si z vás dělají dobrý den. Chary už několikrát prezentoval fotku na které testoval reakce zdejších uživatelů. Troufám si říci že se teď u počítače prohýbá smíchy. Podle mě stál na zcela bezpečném místě v oblouku a o zbytek se postaral teleobjektiv. Charyho ojetý foťák a starý objektiv, jak píše topič bych chtěl vlastnit taky, ale jejich hodnota by asi přesáhla cenu mírně ojetého zahraničního gumokolu. :-)))
02.10.2007 (20:12)  
optus: Pobavil jsi :o)
02.10.2007 (19:46)  
ale ale, jak je možné, že prošla fotka s uřízlým sloupem? A zrovna jednomu z cenzorů... to je divné.... :)

Fotka se mi líbí a bez zmíněné vady to jde jen velmi těžko.. BTW.... ono je dost možné, že pendolíno se vzdaluje, a světla jsou upravena retuší...
registrovaný uživatel sAd 
Počet komentářů uživatele226 »fotek 0
02.10.2007 (19:27)  
Člověk by si myslel, že Hubbleův teleskop se používá úplně k jinému účelu :). Výborně provedeno (i když letmý pohled na mapu onu nebezpečnost trochu smázne). Za 5.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko