..: Fotogalerie - detaily fotografie M 21.004 :..
 

M 21.004


M 21.004Informace o fotografii:
 - Úsek: Krám - Čierny Balog
 - Datum: 6.2.2007
 - Autor: topič  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 4317x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
11.02.2007 (20:50)  
Wyfyl:
Tak díky za upřesňující informace, a ty Balmy jsou původně odkud?
11.02.2007 (19:31)  
OK. Jen na závěr pro Rodného: na ČHŽ jsou jen 2 (slovy dva) motoráky M21: 004 (reko ) a 007 (reko na R21, ve kterém je bufet). Balmy nemusí odnikud brát, protože tam již jsou.
11.02.2007 (19:21)  
Rodny: reakce ve vzkazech. Jinak koukám, co se vyvinulo z komentů k fotce ....
11.02.2007 (19:17)  
Rodny: ja bych se na vasem miste krotil. CHZ urcite neni banda bezskurpuloznich zlatokopu a tato rekonstrukce asi bude mit nejaky myslenkovy zaklad. Nehlede k tomu, ze sam o te rade neco vite a tim padem jsou vam znamy podrobnosti souvisejici s jejim sveraznym motorem.

Verim, ze pokud by meli jen jeden kus, udelaji z neho 100% rekonstrukci; vzhledem k tomu, ze jich maji vice, udelaji nejdriv neco pouzitelneho a casem treba i ten nostalgicky exponat... Ja doted povazuju za zazrak, ze na Slovensku (kde je o 1/3 horsi zivotni uroven) CHZ nekdo udrzi nad vodou...

Drzim vam palce, abyste v Hotzenplotz nemuseli delat podobne kompromisy a navrhuju tuto diskusi uzavrit a zabyvat se necim produktivnejsim...
11.02.2007 (18:35)  
Topič:
Ale to já dobře vím, viz Osoblažka kde pománám. Jenže na ČHŽ měli mnohem lepší základ, než máme my. Ale i tak se stále snažíme shánět nějaké historické kusy, které mají s dráhou něco společného, nebo aspoň s českými zeměmi. Shání se původní Ba/u z Osoblahy, do budoucna by snad mohla být i nějaká U 37.0 ( bohužel, slovenské pomníky to nebudou :( )A s tím koupalištěm na kolečkách, to je fakt mazec. Mmch, odkud chtějí ty Balmy vzít? Vidím to asi na JHMD. A jsem zvědavej, jak do těch úzkých vozů narvou výřivku a podobné ptákoviny :-D Ale tak každý jsme nějaký...
Jo a mmch, co si myslíš, že ti vydělá na úzké víc, prázdninové jízdy nebo pár šotozájezdů?...
Jo a o té parní mašince vím, tipuju to na další rešicu.
11.02.2007 (19:52)  


Žádná rešica. Něco úplně jinýho, vyhrabanýho po staletí z pilin, kde byla schovaná. Jinak na Osoblažce je to téměř všechno Made in Romania. Tedy BALMy ne, ty jsou z fondu ČD. A BALMy ČHŽ již stojí v základním nátěru v Hronci.
11.02.2007 (18:21)  
Rodny: Možná by ses měl někdy pobavit s člověkem, který to má na starosti. Pokud žiješ v tom, že nějaká muzeální železnice dokáže u nás či na Slovensku přitáhnout dostatek lidí jen proto, že bude provozovat několik historických vozidel, pak je to trochu mylný předpoklad. Peníze na provoz se dají vydělat tím, že lidi přitáhneš na zábavu a jídlo a pití. Těch pár desítek úchyláků s foťákama či videokamerou, kteří se tam za rok objeví to nevytrhne. Takže potřebuješ nějaké relativně spolehlivé a výkonnější vozidlo (Rába), která dokáže odtáhnout větší počet vagónů, když jsou v sézoně lidi. A jinak Tě určitě potěší, že v plánu je rekonstrukce několika úzkých BALMů a jeden z nich bude wellness vagónek (sauna, vířivka, bazének). Už zvracíš? A co řekneš na to, že dávají dohormady další parní lokomotivu. A bude jezdit na uhlí a vodu z potoka.
11.02.2007 (17:54)  
Šotouš rozhodně nejsem, možná tak mírná verze. Spíš člověk, zajímajícíse o historii železnice a fotografující provoz. Kdybych byl šotouš, tak by mě vůbec nezajímalo co je pod kapotou, prostě bych to vyfotil a bylo by mi to jedno. A neříkám, že by bylo lepší, kdyby ten motorák uhnil, ale mnohem lepší by bylo, kdyby z těch 3 motoráků co tam měli postavili jeden původni, možná i 2, ale to by se muselo někomu chtít. Ale tohle je zbytečná debata, já nepřesvědčím o svém názoru Tebe, Ty nepřesvědčíš mě.
11.02.2007 (16:53)  
Rodny: Aha, takže podle Vás je lepší nechat motorák zhnít než jej opravit do nepůvodního a pro tamní provoz vyhovujícího stavu?
Šotouš jste tak akorát Vy, protože jedině šotouš řeší jestli je něco původního nebo ne (viz provedení nátěru) :-)
Parní lokomotivy na ČHŽ jsou kupodivu stále na páru. Jediná vozidla, které označujete za počítač na kolečkách jsou M21+R21 a Rába, ostatní vozidla jsou v původním stavu!
11.02.2007 (11:19)  
Wyfyl, Nickon: Tak se nemaj pouštět do rekonstrukce, když nemaj prachy. A k tomu barovému/řídícimu vozu: Jestli to ty hovada spolili do jednoho, tak je to teprve děs, ale znamená to, že tam maj jeden vrak, což je docela fajn, teda pokud by byli ochotni prodat jej nějakému jinému spolku. A k vzhledu, nátěr byl původně hnědo-červený, ne takto naoranžovělý...Ale jak říkáš, kaštani to nepoznaj.(mmch, tohle je typický úkaz šotouše, je jedno, co je vevnitř, hlavně že to má zevnějšek v pohodě) A k té rekonstrukci, já si vždycky myslel, že rekonstrukce se dělají do původního stavu, to rovnou můžeme začít dávat do parních lokomotiv taky nějaké diesely, vždyť pára přece taky spotřebuje spoustu uhlí. Do kotle schováme motor, pěkně to odhlučníme, taky tam dáme pegasa na páru, nějaké výkonné bedničky na vytváření zvuků páry a je to, ne?... Všude je možné rekonstruovat vozidla do původního stavu, jen na ČHŽ se ze všeho dělaj počítače na kolečkách. Jo a k tomu motoru, M 120.417 má stejný motor, a jezdí na nostalgických jízdách, takže to asi nebude až tak strašně nepraktická rekonstrukce. Vždycky jsem doufal, že ČHŽ bude rekonstruovat vozidla do původního stavu, ale tohle asi byl fakt jen sen.
11.02.2007 (5:43)  
Rodny: Asi netušíte, že motorový vůz byl původně poháněn benzínovým reverzačním motorem, jehož rekonstrukceby by byla docela nákladná, nehledě na enormní spotřebu pohoných hmot a celkovou nepraktičnost takové rekonstrukce. Takže proto motor John Deer a tomu odpovídající ovládací prvky. Interiér a venkovní vzhled je k nerozeznání od původního, aspoň pro běžný kaštany. A neplácejte hlouposti barový vůz a řídící je jeden a tentýž!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko