..: Fotogalerie - detaily fotografie 854.213-6 :..
 

854.213-6


854.213-6Informace o fotografii:
 - Úsek: Harrachov - Kořenov
 - Datum: 10.2.2019
 - Autor: Pavel Šturm  Poslat email autorovi
 - Pozn.: R1145 Jizera
 - Zobrazeno: 2973x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
07.03.2019 (17:31)  
Nevím úplně přesně, nač Stalinovi byly úzké šíny s malou nosností, ale Rusové chamtiví rozhodně byli. Odnášeli co uviděli, a to nejen na dobytých, ale i osvobozených (což bylo v jejich očích prakticky totéž) územích. A ruda se těžila a zpracovávala i v Kryvbasu, což je z Maskvy o polovinu blíž než Taubenheim. Případně v Kursku, což je o polovinu blíž než Kryvbas.
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
06.03.2019 (21:10)  
Nickon: Vyplatilo. Z Taubenheimu do Mosqy je to o polovinu blíž než z Kuzbasu a ty šíny byly hotový. A Rusové nebyli chamtiví, Stalin chystal další válku a potřeboval víc materiálu.
06.03.2019 (14:11)  
Často odváželi i koleje, třeba po taubenheimské úzkokolejce zůstaly jen prázdné budovy bez vybavení plus rýhy ve štěrku a už nebyla nikdy obnovena. To se jim asi jen těžko vyplácelo, spíš bych za tím viděl spalování poražené země nebo prostou chamtivost lidí, kteří v mnoha případech před tažením do Evropy v životě neviděli např. elektrický vysavač nebo kohoutek s teplou vodou a v průmyslově vyspělém Německu si museli připadat jako v jiném světě.
06.03.2019 (13:19)  
Rudá armáda odvezla nejen sloupy, dráty, kabely a měnírny, ale také část elektrických lokomotiv ze Slezska i ze středoněmecké oblasti. Lokomotivy v SSSR patrně posloužily pro výzkumné účely a v 50. letech byly navráceny soudruhům do NDR jakožto "dar pracujícím demokratického Německa". Poté se s nimi zahájil elektrický provoz na znovu elektrifikovaných tratích v oblasti Lipska a Magdeburku. V polském Slezsku na mnoha místech původní sloupy zůstaly a použily se pro novou elektrifikaci systémem 3 kV v 70. letech.
06.03.2019 (11:27)  
No vida, to dává smysl. Takže zabránit by se tomu s určitým úsilím asi dalo, stejně jako se podařilo armějcům zabránit, aby si odvezli celou žitavskou (částečně ji odvézt stihli). Ale kdo by to tehdy dělal...
Upřímně by mě zajímalo, co se vším tím odvezeným materiálem dělali. O tom, že někde v širé Rusi z náklaďáků shodili stožáry, kabely, dráty a měnírny a elektrifikovali si kus vlastní tratě, si velké iluze nedělám. Spíš to skončilo ve slévárně, v lepším případě na stolech vývojových pracovníků.
05.03.2019 (21:19)  
Trakční vedení nezdemontovali Poláci, nýbrž Rudá armáda, která si ho odvezla co válečnou kořist v r. 1945.
05.03.2019 (20:34)  
Škoda, že se s Poláky nedohodlo i ponechání trakčního vedení. Dnes jsou nejbližší dráty SŽDC 70 km daleko. A ty polské 25...
Netuší někdo, zda existuje videozáznam ET 89 v českých Krkonoších?
05.03.2019 (18:03)  
(gp): Je to jediné (a nevelké) místo v dnešních Čechách, které je historicky spojeno se Slezskem (Niederschlesien). Jednalo se o tom s Polskem kolem roku 1960 a ta jednání s Poláky prý byla velmi obtížná. Nakonec se povedlo a asi to stálo za to...
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
05.03.2019 (17:30)  
Tady je Nemecko! A kdo nedával posor pši lektzich nemeckecho jasyka, pude mit felke problemy!
05.03.2019 (16:36)  
Pěkné porovnání. A ještě zajímavější snímek z dob elektrického provozu, napojeného na dolnoslezskou síť.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko