Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
854.021-3 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Krnsko - Chotětov - Datum: 1.4.2017 - Autor: Chary - Zobrazeno: 4440x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 7 - Rating od uživatelů: 6 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Mně tam prostě nesedne ten domeček u přejezdu vyčuhující z konce soupravy. Já osobně bych ho vyretušoval. :-)
Nickon: No právě, že rychlík není rychlý vlak ve smyslu dosahování vyšších rychlostí, ale normální vlak, který jen méně často zastavuje. Takže motor se nepřiblíží své max. dovolené konstrukční rychlosti a zároveň nemusí tak často rozjíždět vlak. Díky tomu zvládne 3 přípojné vozy....
Akorát si říkám, s čím chtějí ČD soutěžit ve výběrových řízeních právě na rychlíky na neelektrifikovaných tratích. S rychlíky poskládanými na řadách 842, 843 a 854 to asi nevyhrají. Už dávno měli mít objednáno aspoň 15 souprav - třeba něco jako žralok - v 3 vozovém, popř. 4 vozovém provedení....
Akorát si říkám, s čím chtějí ČD soutěžit ve výběrových řízeních právě na rychlíky na neelektrifikovaných tratích. S rychlíky poskládanými na řadách 842, 843 a 854 to asi nevyhrají. Už dávno měli mít objednáno aspoň 15 souprav - třeba něco jako žralok - v 3 vozovém, popř. 4 vozovém provedení....
10.11.2017 (18:02)
Lapil: Kdysi dávno se na spěšný vlak a rychlík připlácelo. Nahlédneme-li třeba do "Cestovného poriadku ČSD 1982/83" tak zvíme, že na spěšný vlak se připlácelo 10,- Kčs a na rychlík 16,- Kčs v 2. třídě. Do třídy první to bylo 15,- Kčs a 24,- Kčs. Což tehdy malé peníze nebyly, za 10,- Kčs byl v restauraci IV. cenové skupiny oběd. Například.
Takže to dělení a změny měly asi tento důvod a opodstatnění.
Chary: Budníček bude nějaký pták, řekl bych. Negooglil jsem to, to umí každý. A jen malá "technická", ta koukající stříška nad koncem vagonu nepůsobí moc dobře...:-)
Takže to dělení a změny měly asi tento důvod a opodstatnění.
Chary: Budníček bude nějaký pták, řekl bych. Negooglil jsem to, to umí každý. A jen malá "technická", ta koukající stříška nad koncem vagonu nepůsobí moc dobře...:-)
OT, ale jen trochu: je nějaký úředně definovaný rozdíl mezi zrychleným osobním vlakem (možno v odpovědi vynechat, dnes už se ten pojem snad ani nepoužívá), spěšným vlakem a rychlíkem?
Ptám se proto, že kdysi dávno jezdil odněkud od Náchoda do Týniště nad Orlicí vlak, ve všední den a v sobotu to byl rychlík a v neděli měl o zastavení míň(!) a byl spěšný. Snad si to pamatuju dobře, rozhodně byl rychlík nepatrně zastávkovější. Bylo i pár dalších případů, kdy bez viditelného důvodu byl některý vlak spěšný a některý rychlíkový a nemyslím, že by to souviselo s kvalitou vozů. Tuším mezi Prahou a Rakovníkem bylo něco takového k vidění.
Nemá cenu to někde hluboce studovat, žil jsem bez té znalosti dosud a můžu žít i nadále, ale ví-li někdo, budu rád, když napíše.
Díky.
Ptám se proto, že kdysi dávno jezdil odněkud od Náchoda do Týniště nad Orlicí vlak, ve všední den a v sobotu to byl rychlík a v neděli měl o zastavení míň(!) a byl spěšný. Snad si to pamatuju dobře, rozhodně byl rychlík nepatrně zastávkovější. Bylo i pár dalších případů, kdy bez viditelného důvodu byl některý vlak spěšný a některý rychlíkový a nemyslím, že by to souviselo s kvalitou vozů. Tuším mezi Prahou a Rakovníkem bylo něco takového k vidění.
Nemá cenu to někde hluboce studovat, žil jsem bez té znalosti dosud a můžu žít i nadále, ale ví-li někdo, budu rád, když napíše.
Díky.
Na to netřeba nic odpovídat, nebyla to otázka ani příspěvek do diskuze. Pro ty méně chápavé měla jako vodítko posloužit poslední věta. Zjevně neposloužila, tak se tedy omlouvám.
NIcKON-
Na to snad ani nelze nic odpovědět, jako fór dobrý. Nepíšeme rok 1974.
Na to snad ani nelze nic odpovědět, jako fór dobrý. Nepíšeme rok 1974.
Nenaděláme nic a snad je to i dobře, protože katry jsou nejen krásné, ale jde i o jedny z posledních opravdu pohodlných a trvanlivých motorů. Kdyby se tak chtěly dožít ještě jedné rekonstrukce, tentokrát třeba ve stylu M 474.0, tzn. silný motor pod podlahu, zvýšit počet míst o půlku a přidat dieselelektrický přenos na všechny nápravy. To všechno pokud možno s co nejmenšími zásahy do designu. Vozy by byly, řidičáky s vozíčkářskou plošinou a jedničkou také. Mohlo by to pak ještě nějakých 10-15 let vozit regionální expresy. Hezká fantazie.
Jojo, sólo katr se dá vidět snad i dnes, v nějakých okrajových polohách.
..rychlík... no jo, je to zoufalé, ale oficiálně se to tak jmenuje, tak co naděláme.
..rychlík... no jo, je to zoufalé, ale oficiálně se to tak jmenuje, tak co naděláme.
Díky za objasnění, pro nás, co už tamější provoz podrobně nesledujeme, je těžké na první pohled odlišit osobák od rychlíku. Přinejmenším tedy od dob, kdy první už nejezdí v klasice. Ovšem osobáky tu bývaly k vidění i v podobě sólo katru, není-liž pravda?
Mmch, slovo rychlík vyznívá v souvislosti s typickou jízdní dynamikou sestavy 1+3 na sklonově náročné trati 070 poněkud pejorativně. Padesátiletým katrům všechna čest, že to zvládají, ale jejich poměrně slabé motory si s hydrodynamikou a dnešními požadavky na jízdní doby plus takovou zátěží bohužel už příliš nerozumějí.
Mmch, slovo rychlík vyznívá v souvislosti s typickou jízdní dynamikou sestavy 1+3 na sklonově náročné trati 070 poněkud pejorativně. Padesátiletým katrům všechna čest, že to zvládají, ale jejich poměrně slabé motory si s hydrodynamikou a dnešními požadavky na jízdní doby plus takovou zátěží bohužel už příliš nerozumějí.
A výjimečně krátký vlak, v poslední době bývá katr k vidění i se třemi kočáry.
Normální osobákové řazení. Tři kočáry jsou záležitost rychlíků v exponovaných dnech a časech.
Normální osobákové řazení. Tři kočáry jsou záležitost rychlíků v exponovaných dnech a časech.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko