..: Fotogalerie - detaily fotografie 3x844 :..
 

3x844


3x844Informace o fotografii:
 - Úsek: Blížejov - Osvračín
 - Datum: 14.3.2014
 - Autor: Robert Velechovský 
 - Zobrazeno: 9027x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
28.11.2014 (10:37)  
LM: Splatky za zraloky se prece plati at uz vozidlo stoji nebo jezdi, ne?
28.11.2014 (10:24)  
Že je výhodnější klasika s brejlí nemusíš ani počítat. Když totiž položíš vedle sebe odpisy sharků a odpisy generálek na brejli a Bt, tak vše ostatní je naprosto zanedbatelné.
Krom toho, že spotřeba je tak nějak stejná, údržba samozřejmě menší (ale s novýma a podstatně dražšíma provozníma náplněma, o budoucích náhradních dílech co si neuděláš na koleně ani nemluvím). Porovnej si odpisy a máš jasno. Tím neříkám, že by se to mělo za každou cenu dělat nejlevněji, to se nikam nedostaneme, ale ekonomicky výhodné tohle prostě není, podobně jako herkulesy na zdejších rychlíkach.
Ohledně čísel spotřeby doporučuju optat se v provozu... Je samozřejmě nutné vzít v úvahu, že toto "topí" i v létě, což lehce zdůvodňuje vysokou spotřebu.

To, že tato řada jezdí i na 170 a 140 je prostě jen projev zoufalství všech zainteresovaných. Za to by snad měl jít někdo sedět. To se nedá říct jinak. A ekonomické to není ani zdálky. Porovnejte spotřebu plechovky a 3Bt, případně pantera do Plané a zpět a zjistíte, že se vám miliony do kapsy jen hrnou (uvědomte si, že KWh z troleje seženete pod 3 Kč, a kWh z nafty za nějakých cca 8Kč). Proč, když už musí takto nevhodné vozidlo jezdit z Plzně do Planý, nemůže proboha dojet až do toho Tachova? Proč, když už musí jet tři spojený se opravdu nemohou dělit na Domažlice a Týn? (pravda, nedovedu si představit bezproblémové spojování na zpáteční cestě:). Stačí mi jako příklad spojování ešusů na hlavním v Praze:)

Proč, když už z nějakých důvodů mám tato vozidla schopná lépe zajistit potřeby obslužnosti (např Tachov a Týn) proč toho nevyužívám, když ty vozidla stejně jedou "okolo". To by ty náklady trochu ospravedlnilo. A když toho nechci využívat, proč to prostě nedělám levněji?

Jinak z brejlovců ve Zvoleně jsem jako šotouš samozřejmě nadšený. Už se tam těším. Jen nevím jestli budou nadšeni i běžní cestující až nebude v Plzni kde brát a budou se esa otáčet naosro za deset minut, nebo nějaký lehne a bude se čekat na zázrak, zatím co minuty budou naskakovat a přípoje ujíždět. Ale z šotopohledu nemám s přesunem do Zvolena problém;)

Jo a zapomněli jsme v zápalu diskuze fotku autorovi pochválit;)
28.11.2014 (8:48)  
Tomáš Kraus: K nasazení "trojčat" v Sasku asi tolik: V pracovní dny odpoledne jezdí 3x 612 na jednom vlaku Dresden - Görlitz (doporučuji jet vyfotit, od nového GVD na této trati končí řada 612) a 3x 642 do Zittau, přičemž přední Desiro pokračuje dále do Liberce. V neděli večer pak 3x 642 Dresden - Görlitz, dvě přední jednotky z Görlitz jedou dále do Wroclawi (s novým GVD je této přímé relaci rovněž konec). Erfurt - Zwickau jezdí ve třech 612 zcela běžně, odpojuje se v Geře a v Göttingenu (jednotky pak pokračují dále do jiných cílů). A například taková Erfurter Bahn nasazuje na relaci Erfurt - Kassel soupravu 4x RS1...

Pokud je potřeba kapacitní souprava, tak proč ji neposkládat ze tří jednotek? Pro strojvedoucího není patrný rozdíl ve vedení vlaku - jede to stejně jako sólo nebo dvojče (akorát je to delší). Když na vlaku jeden agregát "lehne", zbylé to utáhnou a souprava nezůstane stát, což v případě lokomotivy s klasikou nehrozí. Navíc lze v cíli soupravu rozpojit a část nechat stát, aby ráno posílila vlak v opačném směru (takto to praktikují např. DB).
28.11.2014 (0:50)  
Že tahle sranda jede na 3 motorů je vlastně v pořádku, protože tím je zachovaný výkon na tunu váhy. Což je i podle představ výrobce, jízdního řádu atd...

Spotřeba je pak taky stejná - na tunu.

Představte si za žralokem dva přívesy, to by se asi utrápil...
27.11.2014 (23:39)  
Čekal jsem že se diskuse rozjede tímto směrem... Tři spojené jednotky asi nejsou optimum (nevím co s tou spotřebou, ale přinejmenším je tam zbytečně moc nevyužitého prostoru v podobě stanovišť co navíc způsobují neprůchodnost), ale jak tady někdo psal, jsou to nějaké dva vlaky denně. Jak by se to řešilo lépe? Pomohla by třívozová verze o tolik? Bylo by pro ni dostatečné využití trvale? Žraloci, kteří tady jedou ve trojici, potom v jiných částech dne mohou dělat parádu na dalších tratích - četl jsem tiskovku k novému JŘ v Plzeňském kraji a mám z ní pocit, že z Plzně se někdy podívají na prakticky všechny směry včetně Nepomuku. Brejlovec se nedá namnožit, nějakého spřahování či posilování klasických souprav během dne se stejně ani předtím prakticky nevyužívalo, a bez řídicích vozů se hůř zajíždí do Domažlic města.

V Německu, ačkoliv není nutné si ze všeho německého brát příklad, jezdí trojice motorových jednotek na řadě relací (viděl jsem Dresden - Zittau, Erfurt - Zwickau), z Norimberka jsme minule dokonce vyjížděli jako kvartet (Cheb - 2x Bayreuth - Schwandorf). Je to sice ropovod, ale asi jim to pořád vychází lépe než pořizovat něco většího, tím spíš klasiku.

Není ale úplně fér si pod jednotkou představovat nového nízkopodlažního žraloka s wifi, pod klasikou rachotícího brejlovce s koženkama, a srovnávat co je lepší. To by bylo jako když ČD poprvé vyhnaly Slona na posile z Prahy do Třince a ptali se cestujících, kteří předtím jezdili soupravou 150 + n-krát Bt, jak se jim to líbí. Potom z toho vyvodili, že 471 je super vozidlo na pětihodinovou cestu přes půl země. Samozřejmě existují i moderní motorové lokomotivy a vratné nízko/středně-podlažní klasické soupravy (například Herkules s vozy od Bombardieru co jezdí na Sylt), které mohou nabídnout zhruba totéž co ten žralok. Akorát se z nějakých důvodů vyskytují čím dál méně...
27.11.2014 (23:28)  
Jo a mašiny (ať už nový nebo starý) máme proto aby nám někde ve Zvoleně, nebo Elku vydělávaly, nebo proto abychom se dostali do práce, školy, hospody?

To jsou žvásty. Místo, aby nám brejle vydělávaly, tak je necháme v Plzni stát v kopřivách. Hlavně že šotouši budou mít radost.
27.11.2014 (22:56)  
Kdyby se u POVEDU trošku více snažili, tak tato trať má dávno podstatně lepší jízdní řád s více segmenty (Os, Sp). Navíc místo snahy o záchranu relace na Týn dochází spíše k utlumení dopravy. Nebylo by od věci, aby jedna jednotka zajížděla přímo do Horšovského T. Spřahování několika méně kapacitních vozidel je tu podle mého plně opodstatněný. Já se vůbec divím, že tu ještě někdo jezdí, zvláště po úžasnostech typu kvatro a tři vleky, kdy se dalo sbírat podél vlaku houby. Ale asi podle některých to bylo ekonomicky super.
27.11.2014 (22:22)  
Všichni se tady bavíte jen o tom, že výhodnější je klasika ale rád bych tedy viděl nějaký čísla. Nebo je to jen plácání do větru? Do toho, jak je to ve skutečnosti nemůže vidět asi nikdo z nás.

K elektrifikaci: ono by to v nasazení 844 vyřešilo něco konkrétního? Stačí se podívat, jak tato řada jezdí na t-140 a 170, které elektrifikované jsou. Takže těžko soudit, kdyby tahle trať byla pod dráty, co by tady jezdilo.

K 754 na Slovensku: Má 5 mašin stát v depu, aby vyjely jednou za pár měsíců, jako náhrada za 362 nebo denně vydělávaly někde jinde?

Proč se nenakoupili trojjednotky je celkem logické. Toto řazení jezdí asi jen na 2 párech v prac. dny s tím, že se to pak ještě někde v Domažlicích (Plzni) trhá a pokračuje ob vlak zpět. Teď nevím přesně ty obraty ale nějak takto to bylo/je. V případě trojsoupravy, která by se nemohla trhnout by se pak jednalo, že bude nevyužitá.

Taktéž nevím, co má tady znamenat to plácání o 844 na radnické. Trať s v max 60 km/h, kde je kupa přejezdu a zastávek, kde ještě kapacitně postačuje naprosto v pohodě 814 a mělo by zde jezdit tohle? Potěš koště. Rád bych věděl, kdo by to platil.
27.11.2014 (22:15)  
Zeptám se (fakt, já se rád ptám, nemám podrobný info jako mraky lidí zde či jinde a třeba vhodně položenou otázkou zjistíme i víc, než jsme chtěli ;-)

Třeba taková 844 se svejma 111+9 na radnickou, není to trošku über-kapazität-vähikel? ;-)
27.11.2014 (22:08)  
Tak a přiznávám, že důvod "jsou tam moderní vlaky, aby tam nejezdily staré humusy" jsem tam ani nepsal, protože to na ČD platí jen v pár ostrůvcích pozitivní deviace. :)

Kvalita sharka se těžko hodnotí bez provozních statistik, kdo si dělá tendr a nepodívá se na provozní zkušenosti odjinud (a hmotnost jednotky), nebo si to na nějakou dobu rovnou nepůjčí, nejedná rozumně. Mimochodem, i začátky Regiosprinterů byly docela bojové. A co teprve hašišbedny... :)

Proč ČD nenakoupily i trojjednotky těžko říci, třeba se elektrizace vzala v potaz a menší motoráky se po ní snáz rozdrobí po kraji, zrovna jsme před pár hodinama hledali něco svižnějšího na radnickou a hele jakej tady bude výběr. :)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko