..: Fotogalerie - detaily fotografie 840.003-8 :..
 

840.003-8


840.003-8Informace o fotografii:
 - Úsek: Smržovka dolní nádraží - Tanvald zastávka
 - Datum: 24.6.2012
 - Autor: Pavel Šturm  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 6649x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
25.07.2012 (6:32)  
Díky za odkaz L.Armstronga. Jsou tam i příklady úspory tělesa jak jsem psal a také hodně zubatých drah. Je tedy jasné co bude do Kořenova až se bude po XXX letech rekonstruovat.
24.07.2012 (10:53)  
Nechic: jsou k vidění i na různých alpských tratích.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
Počet komentářů uživatele633 »fotek 0
24.07.2012 (10:35)  
V dubnu jsem viděl tyhle pražce i na Montserratu a tam je to teprv náročná dráha. Do té doby nikde jinde než u nás jsem je nezahlídl. Docela jsem rád, že ta naše 036 jde s kvalitou nahoru, ale furt je to docela hopsačka a někdy mi těch šuplíků je líto, když cítím po čem to jedou. Až opraví i přejezdy zas to bude další krok vpřed.
24.07.2012 (8:33)  
Jednou z dalsich vyhod prazcu je take snadna recyklovatelnost.
Ale ma to i sve nevyhody - vetsi narocnost montaze (v CR vetsinou montaz v ose po jenom kusu), slozitejsi podbijeni (v CR vyhybkova ASP podbijejici nastridacku pravy a levy kolejnicovy pas, narocnejsi zajisteni dostatecneho elektrickeho odporu pro kolejove obvody, specialni typy silnicnich prejezdu apod.
Docela zajimave obrazky jsou treba zde, ikdyz vyhybka na Y-prazcich tam myslim neni:
http://www.os.cd.cz/tudc/files/09_Strolz-a86acb4f5feb06b3cae87daea0611d08.pdf
24.07.2012 (8:16)  
A já jen doplním, že první úsek (v ČR) byl položen už v roce 2003. Utíká to :o)
24.07.2012 (6:55)  
Skvělá fotka jak lze za "malé" peníze zkulturnit trať i vozový park.
Technické doplnění(Bajer+Zíreček) I profil není klasický jak je známe z pozemního stavitelství. Má mnohem nižší stojinu, takže figura štěrku je podstatně menší a tedy umožní obnovu příkopů, které byly kdysi vybudovány pro užší pláň. Za cenu dražších pražců se spotřebuje polovina štěrku a ještě lze obnovit odvodnění bez záboru pozemků, nebo betonových zdí.
Pro upřesnění - zkušební úsek v ČR byl proveden mezi žst. Popelín a Počátky-Žirovnice, kde jsou poloměry cca 280m a sviští tam mašinky 240 a 242
23.07.2012 (20:49)  
Hlavní výhodou Ypsilon pražců je možnost svařit kolej ve velmi malých poloměrech, kde nelze svařit ani kolej na těžkých betonových pražcích. Ypsilon pražce mají výrazný příčný odpor ve štěrkovém loži. Výhledově by mohly také uspořit množství potřebného štěrku pro štěrkové lože (stačí jim menší zaštěrkování než u dřevěných a betonových pražců).

Fotka velice pěkná. Člověk by ani neřekl, že je to u nás. Že lze opravit kolej, udržovat tunely, prohánět moderní vozidla na našich tratích...
23.07.2012 (17:13)  
Něco je i na trati 225 u Popelína (již delší dobu). Fotka 5*
23.07.2012 (15:46)  
Jinak tyto prazce jsou pouzity i na rekonstruovanych castech tramvajove trati Liberec-Jablonec.
23.07.2012 (15:08)  
Ty pražce jsou z oceli, v příčném řezu je to v podstatě klasický I-profil. Nasazují se hlavně tam, kde je riziko "ujetí" svršku v oblouku - díky tvaru Y se dokáží zaklínit do štěrkového lože a nedovolí tak příčné posuvy svršku.

A fotka je moc povedená :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko