Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
831.183-9 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Branná - Ostružná - Datum: 29.12.2008 - Autor: InterCity - Zobrazeno: 3580x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
11.07.2014 (17:11)
Výraz primitivní není nutně výrazem pejorativním.
Zdeněk Štěpánek: Ale to přece není žádné odsouzení... Jak jsem psal: Motory M 262.0 i 1 odvedly svůj kus práce, jejich technická úroveň plně odpovídala době vzniku a v provozu vyhovovala. Ať se to komu líbí nebo ne, dráha je dnes jinde a cestující by zřejmě dnes už úroveň 60. - 80. let neuspokojila.
BTW, dvaašedesátky měly přece jen jednu Achillovu patu, a to byly příčiny častých požárů, ale to už jsme moc OT.
BTW, dvaašedesátky měly přece jen jednu Achillovu patu, a to byly příčiny častých požárů, ale to už jsme moc OT.
11.07.2014 (14:41)
Nádherná vzpomínka.Ještě v únoru 2011 se tam střídaly 831 105 a 110...PROST):Taky myslím,že je to pod Ostružnou u toho polního přejezdu...
Primitivní? Ukaž mi jediný moderní vlak, který opravíš velkým šroubovákem a ještě větším kladivem... V jednoduchosti je síla.
Primitivní a jednoduchý jsou do značné míry synonyma. Jednoduchost má nepochybně při údržbě své kouzlo, nicméně soudobá "neprimitivní" technika, výhradně kladivem a šroubovákem neopravitelná, to přebíjí užitnými vlastnostmi. A takto to běží už pár tisíc let.
Primitivní a jednoduchý jsou do značné míry synonyma. Jednoduchost má nepochybně při údržbě své kouzlo, nicméně soudobá "neprimitivní" technika, výhradně kladivem a šroubovákem neopravitelná, to přebíjí užitnými vlastnostmi. A takto to běží už pár tisíc let.
11.07.2014 (10:17)
hank: Primitivní? Ukaž mi jediný moderní vlak, který opravíš velkým šroubovákem a ještě větším kladivem... V jednoduchosti je síla.
Motoráček...?
Za pravidelného provozu měly na ramzovské "do kopce" normu M 30 t a povolenou traťovou rychlost 40 km/h s jedním plně obsazeným Balmem běžně dodržovaly. Výkon dieselu 300 kW a tažná síla na háku 53 kN nebyly zas tak chcípácké parametry, jak by se z dnešního pohledu mohlo zdát. Regulace elektrického přenosu se dnes může zdát primitivní, ale zvlášť u 3. série se při plynulém řazení jízdních stupňů elektrickým servem (u "nízkých" se řadilo pneumaticky) neprojevoval pokles otáček dieselu, což byla při jízdě do kopce velká výhoda. A elektronická regulace přenosu u "loďáků" 831 - to už je vůbec luxus...
Suma sumárum, "dvaašedesátky" se na Ramzové plně osvědčily a odvedly tam svůj díl poctivé práce v dobách, kdy frekvence osobní dopravy byla mnohem silnější než dnes.
Za pravidelného provozu měly na ramzovské "do kopce" normu M 30 t a povolenou traťovou rychlost 40 km/h s jedním plně obsazeným Balmem běžně dodržovaly. Výkon dieselu 300 kW a tažná síla na háku 53 kN nebyly zas tak chcípácké parametry, jak by se z dnešního pohledu mohlo zdát. Regulace elektrického přenosu se dnes může zdát primitivní, ale zvlášť u 3. série se při plynulém řazení jízdních stupňů elektrickým servem (u "nízkých" se řadilo pneumaticky) neprojevoval pokles otáček dieselu, což byla při jízdě do kopce velká výhoda. A elektronická regulace přenosu u "loďáků" 831 - to už je vůbec luxus...
Suma sumárum, "dvaašedesátky" se na Ramzové plně osvědčily a odvedly tam svůj díl poctivé práce v dobách, kdy frekvence osobní dopravy byla mnohem silnější než dnes.
Tento motoráček má elektrický přenos výkonu, takže zvládne (v rozumných mezích) cokoliv, za cenu snížení dosažitelné rychlosti. S adhezí (2x12t) to také není tak zlé.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP, - správca galérie alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správcovia - otázky a odpovede
Info
informacni okenko