Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
M 262.0 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Střelice - Radostice - GPS: 49°9'8.64"N, 16°28'18.48"E » - Datum: 13.9.1986 - Szerző: PaMir - Pozn.: Vedlejší produkt v rámci akce 130 let Brněnsko Rosické dráhy a 130 let LD Brno - Zobrazeno: 3354x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Nickon: velké Balmy taky měly kabel na dvojčlen, (gp) to shrnul za obě verze. Ty velké byly zase ještě o pár let mladší, než krátké (resp., sériově se začaly vyrábět později).
Ok, to zní jako důvod. Pochopil jsem tedy správně, že velké Balmy neměly kabely?
Bránilo. Kabel měly akorát Balmy, ostatní vozy ne. Když přišly první Balmy, tak dvojčlenné řízení na leckterých kredencích už deset let úspěšně korodovalo. Čili spolehlivost toho dvojčlenu, kterej byl u kredencí navržen jenom jako dvojčlen (kabel paralelně spojoval cívky ventilů stavěčů otáček) závisela na spojení, o něž se nikdo moc nestaral. Že to mohlo v nejpitomější chvíli zhasnout oba diesly, to byla ta lepší porucha, ale u citlivějších strojů (I. série před úpravou regulátoru) se taky skokovým přestavením stavěče otáček dala ulomit kliková hřídel. Technicky tomu tedy až na ty nekabelové vozy v soupravě vlastně nic nebránilo, ale protože ten dvojčlen byl vymyšlenej jako dvojčlen a ne jako pušpul, prakticky se moc využívat nedal.
Je potřeba nezapomínat, že na rozdíl ode dneška se tehdy po kabelu dala leda rozsvítit žárovička a jediná diagnostika byla, když fíra viděl, že se po pohnutí kontrolérem začlo vzadu hulit z komína a ne ze strojovny.
Je potřeba nezapomínat, že na rozdíl ode dneška se tehdy po kabelu dala leda rozsvítit žárovička a jediná diagnostika byla, když fíra viděl, že se po pohnutí kontrolérem začlo vzadu hulit z komína a ne ze strojovny.
Vím, že se to tehdy moc nedělalo. Zaplatit dalšího fíru bylo asi levnější, než udržovat vícečlen. A že leckde jezdily pěkné ropovody. Ale jinak tomu v případech, kdy to dávalo provozně smysl, technicky nic nebránilo. Nebo ano?
Ono se to v Hrušovanech dělilo a neviděl jsem nikdy, že by kredence jezdily neobsazené fírou, nebylo potřeba jezdit na kabel.
V podobném kočkopsím řazení určitě ne. Věř kabelu, kterej dvacet zim mohly hlodat myši.
13.08.2019 (18:59)
PaMir: aha, tak to jo:-).
Pěkný tkaloun, pokud se dobře pamatuju, tak kredenc mívala na kopcovité trati co dělat s jedním Balmem. Tohle musel být dobrý souboj s fyzikou, zejména s tím připleteným velkým Balmem. Pamatuje se někdo, zda to v podobných řazeních jezdilo propojené na kabel?
Fotka má moc pěknou atmosféru a vlastně je celkově hodně povedená. Mmch, směr slunečního svitu podle suncalcu odpovídá zhruba 13. hodině, čili je to nejspíš vlak 14580 do Znojma :)
Fotka má moc pěknou atmosféru a vlastně je celkově hodně povedená. Mmch, směr slunečního svitu podle suncalcu odpovídá zhruba 13. hodině, čili je to nejspíš vlak 14580 do Znojma :)
13.08.2019 (17:51)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Bejelentkezés
© 2001 - 2024 ŽelPage
- Felelősök - kérdések és válaszok
Info
informacni okenko