..: Galerie - Daten des Bildes M 262.0 :..
 

M 262.0


M 262.0Informace o fotografii:
 - Abschnitt: Střelice - Radostice
 - GPS: 49°9'8.64"N, 16°28'18.48"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 13.9.1986
 - Autor: PaMir 
 - Bem.: Vedlejší produkt v rámci
akce 130 let Brněnsko
Rosické dráhy a 130 let LD
Brno
 - Zobrazeno: 3354x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
14.08.2019 (19:28)  
Nickon: velké Balmy taky měly kabel na dvojčlen, (gp) to shrnul za obě verze. Ty velké byly zase ještě o pár let mladší, než krátké (resp., sériově se začaly vyrábět později).
14.08.2019 (17:49)  
Ok, to zní jako důvod. Pochopil jsem tedy správně, že velké Balmy neměly kabely?
Registrierter Benutzer (gp) 
Anzahl der geschriebenen Kommentare761 »fotek 0
14.08.2019 (16:07)  
Bránilo. Kabel měly akorát Balmy, ostatní vozy ne. Když přišly první Balmy, tak dvojčlenné řízení na leckterých kredencích už deset let úspěšně korodovalo. Čili spolehlivost toho dvojčlenu, kterej byl u kredencí navržen jenom jako dvojčlen (kabel paralelně spojoval cívky ventilů stavěčů otáček) závisela na spojení, o něž se nikdo moc nestaral. Že to mohlo v nejpitomější chvíli zhasnout oba diesly, to byla ta lepší porucha, ale u citlivějších strojů (I. série před úpravou regulátoru) se taky skokovým přestavením stavěče otáček dala ulomit kliková hřídel. Technicky tomu tedy až na ty nekabelové vozy v soupravě vlastně nic nebránilo, ale protože ten dvojčlen byl vymyšlenej jako dvojčlen a ne jako pušpul, prakticky se moc využívat nedal.
Je potřeba nezapomínat, že na rozdíl ode dneška se tehdy po kabelu dala leda rozsvítit žárovička a jediná diagnostika byla, když fíra viděl, že se po pohnutí kontrolérem začlo vzadu hulit z komína a ne ze strojovny.
14.08.2019 (12:20)  
Vím, že se to tehdy moc nedělalo. Zaplatit dalšího fíru bylo asi levnější, než udržovat vícečlen. A že leckde jezdily pěkné ropovody. Ale jinak tomu v případech, kdy to dávalo provozně smysl, technicky nic nebránilo. Nebo ano?
Registrierter Benutzer JB 
Anzahl der geschriebenen Kommentare597 »fotek 0
14.08.2019 (7:55)  
Ono se to v Hrušovanech dělilo a neviděl jsem nikdy, že by kredence jezdily neobsazené fírou, nebylo potřeba jezdit na kabel.
Registrierter Benutzer (gp) 
Anzahl der geschriebenen Kommentare761 »fotek 0
13.08.2019 (23:41)  
V podobném kočkopsím řazení určitě ne. Věř kabelu, kterej dvacet zim mohly hlodat myši.
13.08.2019 (18:59)  
PaMir: aha, tak to jo:-).
13.08.2019 (18:35)  
Pěkný tkaloun, pokud se dobře pamatuju, tak kredenc mívala na kopcovité trati co dělat s jedním Balmem. Tohle musel být dobrý souboj s fyzikou, zejména s tím připleteným velkým Balmem. Pamatuje se někdo, zda to v podobných řazeních jezdilo propojené na kabel?

Fotka má moc pěknou atmosféru a vlastně je celkově hodně povedená. Mmch, směr slunečního svitu podle suncalcu odpovídá zhruba 13. hodině, čili je to nejspíš vlak 14580 do Znojma :)
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
Anzahl der geschriebenen Kommentare3720 »fotek 0
13.08.2019 (18:16)  
"Potah" jako za mlada! 5*
13.08.2019 (17:51)  
Tohle že už byla tehdy nostalgie? Vždyť ty kredence tam jezdily ještě skoro 20 let...
13.08.2019 (18:30)  


No jo, tak jsem tu poznámku upravil aby nebaly tak matoucí. Fotka vznikla při čekání na Papoucha do Střelic a tohle bude nějaký Os nebo Sp asi do Znojma.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Akreditierter Fotograf oder ŽP Mitglied, - Galerieverwalter oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster - Fragen und Antworte


Info
informacni okenko