..: Fotogalerie - detaily fotografie T 679.0025 :..
 

T 679.0025


T 679.0025Informace o fotografii:
 - Místo focení: Břeclav
 - GPS: 48°45'21.681"N, 16°53'38.287"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 29.6.1989
 - Autor: BBvK  Poslat email autorovi
 - Pozn.: sken z negativu, na výstavě
ke 150 letům železnic u nás
 - Zobrazeno: 7208x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
21.02.2011 (10:47)  
BBvK) Přidám jeden link od jednoho německého spottera k tématu:

http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Ausland/19890706-csd/19890705.html

Plus dole jsou odkazy dál k dokumentaci, co vše jezdilo a na obrazové sekce.
21.02.2011 (11:42)  


Tak to je hodně pěkná stránka, děkuji.
Jen škoda, že jsem ještě v té době nefotil alespoň takto dobře a třeba Sergeje naprosto přehlížel, neboť jezdily všude a na barevnej negativ to bylo drahé fotit ;-)
21.02.2011 (9:02)  
Bludy o tom, že sergeje nám byly "přiděleny" z Moslvy a že Velký bratr z východu "zazdil" pomeranče jsou zde často opakovaným nesmyslem. Jak píše DŠ níže, jasno do této záležitosti vnáší zmiňovaný článek ve Světě železnice. Celkem podrobně se o tom debatilo pod touto fotkou: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/ostatni/hist/hist043.html
21.02.2011 (6:58)  
Nebyl to jen jeden pomeranč, ale rovnou dva, v Brně byl další. A celé oslavy 150. výročí příjezdu prvního vlaku na území ČSSR byly pojaty velkolepě. Po dobu, tuším, tří týdnů spousta parních vlaků, výstavy v Břeclavi, na brněnském výstavišti a další. Kavalkáda lokomtiv v Brně, jízda starých tramvají po Brně a mnoho, mnoho dalšího, včetně vydání několika publikací.
20.02.2011 (21:46)  
Jasně, ale ze Zvolena je to do Břeclavi přece jen kolem 300 km, to se jim to na tu jednu výstavu vyplatilo? Co si pamatuju, tak i v téhle době se na výstavy stahovaly mašiny z okruhu max. 100 km, čemuž se uzpůsobovala i "dramaturgie" té které výstavky...
20.02.2011 (21:39)  
Jak to myslíš...proč tahali pomeranče v r.89 až do Břeclavi?Nejspíš proto,aby si ho návštěvníci výstavy mohli prohlédnout.Výstava 150 let je jen jednou...a tenkrát se ještě nehledělo zase až na každou korunu jako teď.Dokonce přijely mašiny i z Rakouska,což bylo určitě dražší.
Ekonomika a průmyslová vyspělost byla ještě v 60.letech na dobré úrovni,jenže vyspělé země jako my a tehdejší NDR musely (opět zjednodušeně řečeno)táhnout tu chudší polovinu zemí RVHP,takže to dopadlo tak jak to dopadlo.
Ale to ještě není důvod,abych plival na všechno,co bylo...i tenkrát byla v této zemi spousta schopných lidí,kteří poctivě dělali svoji práci.
Jestli to takhle půjde dál,nedivil bych se,kdybych se tu za pár let dočetl,že my co jsme tenkrát fotili,jsme byli konfidenti StB nebo něco podobnýho...sorry za OT... dobrou noc.
20.02.2011 (21:14)  
Drahoš: je to velmi zjednodušeno, samozřejmě. Vím, že tehdejší ČSSR byla ekonomicky soběstačnější, což ovšem taky výrazně snižovalo její celkovou výkonnost. Hlavně tím ale chci říct, že nemá cenu srovnávat dnešek s dobou, kdy lokomotivy těchto výkonových kategorií přidělila RVHP do ČSSR. To je jako srovnávat počet hokejistů v Austrálii a ve Finsku...

Stejně tak - a tím se vracím k meritu toho, co psal na začátku jan lamač (sakra, jednoho člověka onoho jména znám...) - to platí i o pomerančích a sergejích.

Ostatně, komunistický imperialismus sice pomeranče zabil, ale vlastně i zrodil - původně byly vyvíjené pro export do Argentiny, čímž měly oslabit imperialismus v USA a přispět k exportu revoluce.

A technický dotaz? Proč tahali v roce 89 onoho jednoho pomeranče na výstavu až do Břeclavi? Tou dobou už byly přece soustředěné na středním Slovensku, ne?
20.02.2011 (20:56)  
Honzo,to je přinejmenším velice silně zjednodušeno,ale pokud tomu věříš,nemá smyslu se o tom bavit...navíc to sem nepatří.
20.02.2011 (19:36)  
Drahoš: no, v ČSSR se totiž nic moc jiného než lokomotivy, pivo, sklo a mizerná auta nevyrábělo, ale to je zase jiná věc...:)
20.02.2011 (16:30)  
Jan Lamač:Paradoxní je,že v tehdejším bordelu fungovaly 2 továrny (ono jich bylo ve skutečnosti více,např.Dubnica nad Váhom nebo TSS Martin),které dokázaly vyrábět v nelehkých podmínkách socialistické ekonomiky lokomotivy mnohdy i špičkové kvality...zatímco v tom dnešním bordelu nefunguje prakticky žádná...(jistě,Škoda Transportation po mnoha letech vyrobila 20 lokomotiv.)
Ono nic není černobílé a kázat tady rozumy po 40 letech...to už je celkem o ničem.
Jinak co se týká problematiky výroby "Pomerančů" resp.importu "Sergejů" a dalších souvislostí,lze doporučit článek v časopisu Svět železnice č.2/2009.Je to tam vcelku dobře popsáno a vysvětleno.
20.02.2011 (12:45)  
(OT)
Jan Lamač: Semtam zapomenout čárku snad tolik nevadí, ale že bychom měli psát na začátku věty velká písmena, za tečkou (.), čárkou (,), vykřičníkem (!), otazníkem (?), či dvojtečkou (:), měli psát mezeru... To se učí na prvním stupni základních škol. A bylo by docela fajn, kdyby se to dodržovalo i v komentářích na internetových diskuzích.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko