..: Fotogalerie - detaily fotografie T 426.001 :..
 

T 426.001


T 426.001Informace o fotografii:
 - Úsek: Desná-Pustinská - Dolní Polubný
 - GPS: 50°45'45.935"N, 15°19'53.386"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 11.9.2011
 - Autor: Pavel Šturm  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 5286x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
28.03.2012 (21:34)  
No možná to nebyl Kořenov ale Tanvald, ale pamatuju si je tam jako malý kluk, odhadem kolem 1994. Na poslední koleji, tmavě zelené, rezavé... Už tehdy jsem věděl že tam kdysy byly dráty a zhruba o té doby mi v pokoji visel nástěnný plakát Rakušanky. Ještě bych ho možná ještě našel.

Nebo jsem měl jíříkovo vidění?
28.03.2012 (16:58)  
Zdeněk Štěpánek: nechtěl jste napsat, že tam stály po válce? Po revoluci určitě ne.
28.03.2012 (12:36)  
Nemate nekdo informace/fotografie z poslednich dnu elektrickych lokomotiv v Kořenově? Vím že tam byly stáli po revoluci.
28.03.2012 (8:27)  
Astartoth: narážíte patrně na známé fotky lok. E 94 017 v Kořenově v roce 1945 (jsou zde http://www.zackenbahn.de/e94.html až dole, zajímavý je také autobus Mercedes O 10000 vedle staniční budovy). Jejich nasazení na pravidelné vlaky do Kořenova (Grünthalu) je však sporné - v posledních dnech války se tam shromažďovaly elektrické lokomotivy ze slezské sítě a pak měly být v několika konvojích odvezeny do Bavorska, aby nebyly zabaveny Rudou armádou. Povedlo se však odvézt jen jeden konvoj (díky tomu v Bavorsku přežily do 50. let např. tři zdejší typické elektrické vozy "Rübezahl" řady ET 89), ostatní lokomotivy svému osudu a odjezdu "do zajetí" neušly - viz text. E 94 jezdily pod horami na dnes opět elektrifikovaných tratích.

Co se týká sunutí na zubačkách, neplatí to zcela obecně - ve Švýcarsku se na některých tahá i do kopce, vozy však musí mít možnost brzdění přes ozubnici (tj. ozubené kolo i na vozech).
27.03.2012 (22:42)  
Astartoth: Tahat se nesmí jen při jízdě do kopce (jak je psáno níže), a to z důvodu bezpečnosti. A neplatí to jen u historických jízd, ale všiměte si u souprav 843 + 943, že 943 je při jízdě do kopce vpředu.
27.03.2012 (21:52)  
Zadrátovaný byl na našem území pouze úsek trati Harrachov-Kořenov.
27.03.2012 (21:49)  
Zhor: diky velmi moc.
-Hlavni strojvedouci skutecne ridi stroj, nebo jen dava pokyny? Tzn. je singrovka cinna, resp. smysluplne cinna aby neco utahla?
-Ze se nesmi na zubackach tahat je pro mne novum. To je mistni specifikum, nebo se obecne na vsech nesmi tahat?
-co jsem cetl v literature, za Pruska to bylo zadratovane a jezdily tam i falesne krokodyly E94 (zname TTckarum, vyrabel to berliner bahnen)
registrovaný uživatel toffees  mail  
Počet komentářů uživatele718 »fotek 0
27.03.2012 (18:03)  
Ano, to je přesné!
registrovaný uživatel Zhor 
Počet komentářů uživatele3 »fotek 0
27.03.2012 (17:44)  
Aby to tu nebylo jak na silnici a nešířilo se tu mnoho omylů a mýtů, dovolte věcnou vsuvku:-)
- Ve vlaku není řazen žádný řídící vůz
- Vlak je tažen (brzděn) Rakušankou ve složení: T426.001 + 020 + 020 + 020 (BalmBISTRO) + 240.056 z Kořenova do Tanvaldu
- V Singrovce (či jiném prvním sunutém mot. voze - SMĚREM NAHORU) je "hlavní" strojvedoucí.
- Na Zubačce směrem nahoru se nesmí tahat, všechny vlaky jsou SUNUTÉ, tzn. v Harrachově není třeba soupravu objíždět. (Nyní by se spíše hodilo křižování/ či jednodušší předjíždění).
- Do ukončení provozu ČD v roce 1997 i za dob Jizerské dráhy byly vlaky s bixy (1,2 i 3..) sunuty Elektroniky 743, v čele 1. vozu byl vlakvedoucí s vysílačkou a hlásil strojvedoucímu volnost tratě a návěsti. Poté nastoupila éra motorových vozů a souprav.
- Ani z Rakušanky ani z Elektronika není zdaleka tak dobrý výhled aby strojvedoucí viděl vše co potřebuje. Do dnes se to s vysílačkou praktikuje u nákladních vlaků.
Pěkný den, a někdy na viděnou... www.zubacka.cz
27.03.2012 (15:51)  
Svýho času tam opravdu jezdil "řídící vůz". Byl to Bix v čele vlaku a nahoru ho tlačil M240. Ty Bixy tam možný byly dva, vlak byl docela velký, nebo já docela malý.

Krajní oddíl vozu byl uzamčený a byl tam železniční zřízenec, v ruce třímal mikrofon, který byl kabelem skrze dveře napojen venku na světle. Pamatuju si to jako by to bylo dnes, ale mohlo to být tak 1994.

-------------

A on to vlastně může být "řídící vůz" i na té fotce. Jestli to jede až do Harrachova, kde kdosi v jakémsi pominutí smyslů zlikvidoval výhybku, tak to dolů musí sjet ve stejném složení, v jakém vlak přijel.

Na druhou stranu, fíra má docela slušný přehled i přes střechy vozů.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko