..: Fotogalerie - detaily fotografie BNE 50 :..
 

BNE 50


BNE 50Informace o fotografii:
 - Úsek: Nitra skanzen - Nitra výstaviště
 - Datum: 18.8.2011
 - Autor: Nikolaj Šeršeň  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 3245x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 4
 - Rating od uživatelů:
 5

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

10.09.2011 (15:39)  
Díky všem za informace a jsem rád, že BNE 50 je přes své úctyhodné stáří stále "živou" lokomotivou :)
09.09.2011 (18:34)  
Rabín: Ačkoliv se zdají řeči o kompresoru žertovné, lokomotiva BNE 50, kterou dávají dohromady na kolínské řepařce (možná už je hotová) opravdu kompresor s celým vzduchovým obsahuje a to vše v původní kapotáži. Vzduchovou brzdou bude lokomotiva vybavená pro přímočinné brždění. Vzduchem brzdit soupravu u této lokomotivy samozdřejmě nebude možné, nebo mi to aspoň není známo. Už samotná lokomotiva BNE 50 má v původní kapotáži dostatek volného prostoru na to, aby sem byla umístěna další zařízení, bohužel čtyřválcový motor 4S110 se do ní nevejde, přesto bylo několik lokomotiv tímto motorem vybaveno (např: BNE50 na ČHŽ tzv. "zelená", která byla zrušena po čelní srážce s lokomotivou DH120 a "modrá", která byla odprodána do Maďarska.) Tyto lokomotivy měli ovšem přední kapotu prodlouženou tak aby se motor vešel. Nyní se na ČHŽ dává dohromady lokomotiva BNE50 známá pod přezdívkou "paní Vegasová", která původně měla tříválcový motor 3S110, nyní již bude mít také čtyřválcový 4S110 s prodlouženou kapotou.

Co se týče Gebusky z Vychylovky, jak píše Rodny, je již řadu let na ČHŽ, kde došlo k né příliš zdařilé remotorizaci, kdy lokomotiva dostala motor Catterpilar. Tato lokomotiva vybavena EDB je a dokonce má vlastní kompresor (nejspíš 3DSK75, ale nejsem si 100% jistý) a vzduchvou brzdu, jak přímočinnou pro brzdění lokomotivy,tak samočinnou pro bzdění soupravy. Jen tak pro zajímavost, tato lokomotiva není původní typ BNE 50, ale jedná se o lokomotivu Ferrovia G40. Rekonstruována byla v LD Brno (2x) a to v letech 1988 a 1993.

PS: takováto rekonstrukce lokomotiv BNE 50 je více méně zdařilá varianty, jak zpříjemnit práci strojvedoucímu tak i zlepšit výhled z lokomotivy.

PS2: Omlouvám se za OT, co se týče fotografie nemám co dodat, snad jen souprava mohla být vyfocena o chvilinku dřív, aby nezasahovala do stromu.
09.09.2011 (16:04)  
Rabín: Gebuska z Vychylovky už je řadu let na Balogu a opravdu EDB má. Momentálně probíhá její opětovné zprovoznění po remotorizaci.
09.09.2011 (14:25)  
Ešte doplním, že na NPŽ máme aj druhú gebusku,v pôvodnom stave(verzia s uzavretou búdkou),prinesená v roku 1997 zo ZVS Dubica aj s loko BN60H (tiež pôvodný stav).Okrem týchto dízlov máme ešte jeden, ale to už je veľká mašina, konkrétne BN 60, mimochodom,posledný vyrobený kus.
09.09.2011 (14:19)  
Marek Gróf: díky za informaci, té mašince modernizace pro daný účel určitě prospěla (ty poznámky o kompresoru nebo alternátoru byly samozřejmě žert :). Btw - obdobně modernizovaná Gebuska na Vychylovce snad dokonce EDB má?
09.09.2011 (13:58)  
Rabín - pod kapotou má nový štvorvalcový motor 4S110 od ČKD, namiesto pôvodného trojvalcového 3S110 od Škody.Ako vidieť na fotke, má novú kapotáž a búdku+riadiaci pult.EDBčku žiaľ nemá.

Táto gebuska pochádza z kameňolomu v obci Konrádovce v okrese Rim.Sobota. Žiaľ, výrobné číslo je (aspoň pre mňa aj pre iných) neznáme.Na NPŽ sa dostala v roku 1986 a niekedy začiatkom 90.rokov bola zmodernizovaná.Čo všetko sa zmenilo je popísané hore.
09.09.2011 (9:06)  
Krása - aneb co se také dá udělat z BNE 50 - lokomotiva téměř dospělá á la Lego :). Marně si lámu hlavu, co všechno má pod tou kapotou, která je skoro 2x větší než ta původní (a která měla zašpičatěním vpřed jistou eleganci) - snad motor o mnohém vyšším výkonu? nebo snad kompresor tlakové brzdy? či topný alternátor?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko