..: Fotogaléria - detaily fotografie 754.023-0 :..
 

754.023-0


754.023-0Informace o fotografii:
 - Úsek: Náměšť nad Oslavou - Studenec (Námešť nad Oslavou)
 - GPS: 49°12'44.049"N, 16°7'58.661"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 3.4.2011
 - Autor: Martin Grill  Poslať e-mail autorovi
 - Zobrazeno: 4254x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
16.04.2011 (23:29)  
Drahoš Švestka, martin Grill: Pánové, děkuji za upřesnění i za obohacující informace a odkazy. A omlouvám se za zmatek - já už fakt úplně zapomněl, že čtyřkové brejlovce šly v unifiku už z výroby... Ještě že je tu vždy někdo, kdo buď ví, nebo má po ruce potřebné odkazy (nebo obojí ;-) ).
16.04.2011 (21:15)  
Ještě trochu zajímavější, než že všechny čtyři pozičky jsou bílé, je fakt, že všechny čtyři svítí. Je to tak neobvyklé, jak si myslím?
16.04.2011 (21:22)  


No, ani ne, já ji tak potkávám pokaždé... Ale v noci je ten efekt nejlepší :o)
16.04.2011 (19:53)  
Martin: Opravdu známá fotka...nepodařilo se Ti někde vyhrabat datum,kdy byla pořízena?
Chybí tam jen T 478.3064...ta byla tmavě modrá s oranžovými pásy...a myslím,že to byla ta úplně první.
Jinak ještě pro doplnění mého předchozího odstavce: ty rozšířené opravy prováděné v depu na dolním pokračovaly i poté,avšak již ne v takovém množství a taky byl konec těm zajímavým nátěrům...dále to byl už standardní unifik doplněný zpravidla širokým žlutým pruhem.Některé stroje (vybavuji si např.T 478.4075) měly jako doplněk šedou střechu,vypadalo to zajímavě.
16.04.2011 (16:54)  
Ivo,bludy to nejsou...ale dovolil bych si s ponížeností sobě vlastní pár detailů poopraviti.
Mluvit o původním nátěru v této podobě u řady T 478.4 je přinejmenším sporné - z výroby šly všechny už v červeném unifiku.Tu elegantní zelenobílou kombinaci měly pouze první 2 série ř.T 478.3,další z výroby rovnež v červené.
Těch barevných mašin se v 1.polovině 80.let vyrojilo více...bylo to díky iniciativě tehdejšího přednosty depa Brno-dolní pana ing.Bojanovského.Centrální dílny pro střední a hlavní opravy těchto řad lok. ve Zvolenu nestíhaly a tak se po určitém kilometrickém proběhu prováděly přímo v depu tzv."rozšířené" RV opravy,bylo to co do rozsahu srovnatelné s dnešními vyvazovačkami.
A při té příležitosti dostávaly tyto stroje právě ty nové barevné kombinace(neboť nový lak byl součástí opravy).Jestli byla T 478.4023 opravdu první z nich,to už si nepamatuji.Těch lokomotiv bylo cca 6 a trvalo to jen přechodnou dobu...pak už ty mašiny zase normálně chodily do Zvolena.A tak máme z té doby např.v zelené kombinaci T 478.3143,modrou T 478.3223 atd. Fotky některých jsou k vidění i zde v galerii.
16.04.2011 (17:22)  


Ilustrační, notoricky známý snímek z prototypy.cz, zprava T478.4023, T478.3143, T478.3276, T478.3022 a T478.3223:

http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=753143a.jpg

Ta dvaadvacítka až nápadně připomíná současné schéma AWT (ex OKD-D).
16.04.2011 (11:26)  
Nádhera!
15.04.2011 (21:39)  
M.G.: ...chce to vyhmatnout prave flek, kde je krpal aj do obluku. Pokud navic umoznuje uziti dlouheho ohniska (coz tady moc neni), mas vyhrano.

A tady navíc asi spolupůsobí i horizont krajiny a pod ním horní linie zástavby, kteréžto 2 linie tvoří více či méně horizontály. A i terén v popředí (s tou kulatinou (která mou pozornost - kupodivu - neodlákala :-)) působí, že se souprava jakoby noří z "hlubin" zpoza té roviny.
Jinak mám z fota ještě další dvojí radost:
1) Mám rád snímky vlaku pod nějakou pamětihodností (zde zámek Haukviců),
2) mám slabost pro brejlovce T478.4023, protože (když..., tak mě opravte) byl ještě za hlubokého socializmu snad prvním brejlovcem, který se vrátil k původnímu nátěru, a protože platil předpis o těch žlutých pruzích, tak se vymyslela taková vtipná finta v podobě toho elegantního blesku, který se pak na nějakou dobu stal poznávacím znakem brněnských brejlovců. No, snad tu nešířím moc velké historické bludy...(???).
15.04.2011 (22:06)  


No, oficiální prameny uvádí, že tento stroj dostal výjimku z unifiku mimojiné i pro milion kilometrů, které najel bez VELKÉ opravy. To vše díky péči kolektivu techniků LD Brno Dolní, vedeným panem Bojanovským.

Pohádku o blescích jsem zatím od nikoho neslyšel, ale přesně vím, koho se zeptám... :o)
15.04.2011 (20:28)  
re Martin Grill:Každý z nás má jiný pohled na to,co chce na snímku zachytit,co je pro něj priorita.Z toho také vychází celková kompozice snímku.Na mě osobně to působí poněkud roztříštěně.Podotýkám,-na mě osobně,-volil bych jiné místo.Je tam přiš mnoho detailů,které diváka odvádějí od toho,čemu by měl věnovat hlavní pozornost.Podotýkám,-můj subjektivní dojem.Neberte to tak,že Vám něco vytýkám.Jinak ta kolej vpravo je vlečka na letiště.Ještě asi před 12-léty se tam pořádaly mimořádné jízdy k poznání vojenské techniky.Jinak vojsko,války a zabíjení mě nezajímají také.
15.04.2011 (20:35)  


Však já vám váš pohled nevyčítám, ale tak, jako jej prezentujete vy, jej představuji také... Já si to osobně neberu :o)
15.04.2011 (19:57)  
Škoda,že to kompozičně narušuje ta skládka dřeva a tím je snímek značně roztříštěn.Popojít tak o 150 m dopředu,vynikl by i zámek v Náměšti.A co vlečka na letiště,mim.jízdy se už nekonají?
15.04.2011 (20:04)  


Fotku, kterou popisuješ, má z toho místa každý a to není můj styl, pokud to opravdu jinak nejde. A zde to jinak šlo - právě se dřevem. Navíc jsem je využil k uzavření snímku zprava - termín "kompozičně narušuje" tedy poněkud nechápu. Vlečku na letiště v hledáčku nemám, není to můj obor.

Tenhle úsek trati velmi dobře znám a vím, jaké pohledy který metr nabízí.
akreditovaný fotograf alebo člen ŽP Vlad  mail  
Počet komentárov užívateľa815 »fotek 0
15.04.2011 (17:43)  
E499_2002: Já na rozdíl od Martina nejsem ani malý brňák... Ale co se podívat do zdejší galerie na fotky z dob minulých?
http://www.zelpage.cz/fotogalerie.php?search=%22754.023-0%22
Zjistíte, že změna nastala mezi 2. zářím 2008
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/754/754173.html
a 18. říjnem 2008
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/754/754242.html
15.04.2011 (18:00)  


Vladimire, ty jeden skrytej sotouchu, styd se! Brnaci tak radi mluvi o svych strojich a ty jim to napul zhatis :o))
15.04.2011 (16:43)  
Když nad tím tak přemýšlím, měla vždycky takto řešeny poziční lampy? Zdálo se mi, že byly zvlášť bílé a červené. Když jsem ji fotil naposled, tak jsem si toho ani nevšim, a také tomu nevěnoval pozornost. Jedná se o rekonstrukci? http://e499-2002-msts.wgz.cz/image/16119039
15.04.2011 (16:49)  


Bohuzel jsem maly brnak na to, abych ti presne odpovedel, od vyroby to vsak urcite nema. Nekdo nam urcite poda vysvetleni - treba se zjevi jisty pan Dobromil... :o)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP, - správca galérie alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia - otázky a odpovede


Info
informacni okenko