..: Fotogalerie - detaily fotografie 754.012-3 :..
 

754.012-3


754.012-3Informace o fotografii:
 - Úsek: Třebíč-Borovina - Krahulov (Červená Hospoda)
 - GPS: 49°12'36.504"N, 15°49'32.669"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 27.8.2014
 - Autor: Martin Maloušek 
 - Pozn.: Reklama na léto v podání
754.012 (Os 4834)
 - Zobrazeno: 3414x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 4
 - Rating od uživatelů:
 4

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel vasekpetr1  mail  
Počet komentářů uživatele177 »fotek 0
30.08.2014 (13:40)  
Máš to pěkný Martine, mně se to líbí. Mám to vlastně hned za barákem, ale každý nový pohled na štreku u "červenek" potěší.
30.08.2014 (20:19)  


Díky moc, "červenky" jsou k focení vlaků vděčné.
30.08.2014 (12:02)  
Mě tahle srpnovka ze strniště uchvátila. Je osvěžující, lehká a krásná. .)

Evokuje model, což se mi taky líbí...
30.08.2014 (13:34)  


Díky moc. Já zase hltám Vaše fotky z devadesátek.
30.08.2014 (8:52)  
Je určitě dobře, že fotka vybočuje ze stereotypu, teď jde jen o to, jestli správným směrem. Znám jednoho týpka, co tvrdí podobné - chtěl jsem to mít jinak než ostatní. A moc se mu to nedaří. Tady se jedná skutečně o kompoziční guláš - vlak ve středu a horizont ve středu, to podle mě není ta správná cesta. Ale kritizuje se mi to dobře, když sám dělám pořád stejný šotky, že (a už asi ani to ne, k pražcům už tolik nechodím…:-) Budu držet palce dál. ;-)
30.08.2014 (10:12)  


Díky za podporu. Ten "kompoziční guláš" je zde nastaven tak trošku schválně. Oko diváka je zvyklé spíše na bodovou dynamiku snímku, já se zde pokouším o plošnou dynamiku. Abych to vysvětlil méně odborně. Bodová dynamika - vlak se blíží k nějakému bodu, oko diváka je ukotveno například k návěstidlu, stromu, ... Plošná dynamika zase dodává vlaku jistou svobodu, i když je vlak ukotven ve svých kolejích. Chápu, je to trošku netypické a pro oko diváka nezvyklé.
30.08.2014 (8:48)  
Martin Maloušek: Je příjemné si přečíst Váš názor. Přesto by mne zajímalo, proč si myslíte, co Vás vede k následujícímu názoru: Samozřejmě, že vlak zabraný z nadhledu, s násvitem pod úhlem 45 stupňů, v krásné české / alpské krajině je to nejlepší, co existuje.
Myslím si, že se to může týkat třeba jen některých fotografů, kteří upřednostňují motivy, které vidíme na liště vlevo. Děkuji za odpověď.
30.08.2014 (10:08)  


Proč beru železniční fotky z nadhledu za to nejlepší? Nadhled dává člověku jakoby křídla a vznáší se nad krajinou, vidí vlak z pozice, která je pro "přízemního fotografa" netypická. Samozřejmě, tím nemyslím vlaky focené ze zářezu, mostu, kde jinak, než z nadhledu vlak nevidíme.
Nadhled dává fotce větší hloubku, což můžu ukázat na té své fotografii jako důkaz. Nesrůstá tak horizont se soupravou.
30.08.2014 (2:06)  
Už to bude den, co je fotka na síti, proto se chci vyjádřit. Už jsem se snažil psát odpovědi k jednotlivým komentářům, teď budu psát ke všem. V první řadě bych chtěl poděkovat Petru Holubovi, Beanovi a Charymu za cenné rady při editaci. A dále těm, co mou fotku přijali do galerie.
Tak trošku jsem to malé hodnocení čekal, protože zdejší konkurence je velká, místní tvorba hodně kvalitní a laťka je nastavena celkem vysoko.
Už při čtení komentářů k ceně poroty Fotografie roku 2013 člověk cítí, že jsme na nějakém rozcestí, kam se galerie bude v dalších časech ubírat. Samozřejmě, že vlak zabraný z nadhledu, s násvitem pod úhlem 45 stupňů, v krásné české / alpské krajině je to nejlepší, co existuje. O tom žádná, fotky jsou opravdu povedené. Proto jsem rád za každou fotku, která jaksi vybočuje ze stereotypu. A že jich tu není málo. Zkuste si vybavit, jak se budete cítit,když budete jíst vaše nejoblíbenější jídlo 7 dní v týdnu, 365 (366) dní v roce. Pak dojde k "přejezení se". Je to jakási jistota, kterou má fotka, braná z podhledu trošku boří. Na druhou stranu mám radost, že fotka byla hodnocena jako fotka, a ne z pohledu vozidla, které je na ní zvěčněno. Proto, zkusme zabírat vlaky i z jiných úhlů, i když jsou to třeba známé fotofleky, typu Pikovická jehla, Omice, ... Nejedná se o apel k porotě, aby vybírala "nenudné" snímky, ale k autorům, kteří nám tu každodenně (a za to velké díky) potěší oči kvalitními fotkami, aby se nebáli, a zkusili trošku experimentovat s prostorem, který jim fotografie dává. "Nuda" bude pryč, a myslím, že to možná zvedne i návštěvnost stránky ;) Všem velké díky.
30.08.2014 (1:21)  
Jedním slovem nádhera. Je to něčím jiné, ta roztahanost mě naopak zaujala. Všude je dost místa, zkrátka prostor kam se podíváš :)

Nechápu nízké hodnocení. Asi ostatní závidí, že u nich prší a v Třebíči je krásně. Bez váhání 5*.
30.08.2014 (0:36)  
Souhlas s předřečníkem.
29.08.2014 (23:47)  
Reklama na léto... Hmmm, tak léto v těchhle vozejčkách fakt ne (-:
Je v nich k zalknutí.

Ale ta fotka vlastně evokuje léto právě i tou svou "roztahaností", jak píše Honzinus. Může mít pravdu, že je to snad poněkud neukotvené, ale léto samo je přece z podstaty takové roztahané, nebo chcete-li rozevláté období. Takže proč trochu nerozvolnit i formu?

Bravo za odvahu autorovi a díky správcům za to, že jsem si fotku mohl tady prohlédnout. Vybavil jsem si jednu pěknou letní vzpomínku. Vidíte - i na tohle je želpejč.
30.08.2014 (0:45)  


Autor si poležel v klidu na vyhřáté slámě a fotil Brejlovce. Prostě letní pohoda. Díky za koment ;)
29.08.2014 (22:28)  
Já mám léto rád, ale z týhle kompozice moc vodvázanej nejsem.. to je takový ten roztahaný typ, kde se všechno motá kolem středu..
29.08.2014 (22:34)  


Dík za názor. Původní fotka byla s vlakem v 1/3. Při editaci mi bylo doporučeno část oblohy oříznout. Šlo mi spíše o to, že jsem chtěl nabídnout i jiné pohledy na vlak, než z nadhledu ;)
29.08.2014 (15:06)  
To sice jo, ale obvykle ne s 754.012 :-)
29.08.2014 (21:59)  


To je pravda. Těšil jsem se, že si počíhám dnes na Lv-čko, ale to mi vyfoukla obligátní 754.023.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko