..: Fotogalerie - detaily fotografie 750.410-3 :..
 

750.410-3


750.410-3Informace o fotografii:
 - Úsek: Jablonné v Podještědí - Velký Valtinov
 - Datum: 22.6.2008
 - Autor: topič  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 2023x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
04.07.2010 (22:16)  
Mno přátelé, zajímavé počtení. Už vím jaký je rozdí mezi šotoušem a ultrašotoušem a to jsem si jen dovolil upozornit na prototypy čtyřek, jež dnes nesou označení 750 410 a 409. :-) Pro doplnění ještě dodám, že před tímto byly označeny jako 754 201 a 754 202. Označení 754 001 a 002 nikdy neměly. Kryšpín už byl v textu zmíněn, ale po vyrobení v roce 1975 nesly označení T 478.4001 a 4002. Teprve následně, po dalších úpravách, dostaly již vzpomenuté 4201 a 4201. Ostatně pěkně je vše zpracováno Rosťou Kolmačkou a spol na webu Prototypy.cz .
MG: Omluvu beru, taky nevím všechno. :-)
04.07.2010 (16:59)  
Menší parafráze:
Pokud chodím k vodě s udicí, protože je to můj relax, tak jsem rybář. A když poznám, co jsem chytil, tak jsem ultrarybář :D
04.07.2010 (16:03)  
Chary: já vím co jak fotíš,nsakonec jsme na tohle téma i debatovali. Možná Tě to překvapí,ale já také nemám vše po číslech! E-lok fotím jen v práci a je-li pěkný násvit,jinak nic. Brejlatý mám sice podle čísel,ale třeba soukromníky a jiné odnože nemám,nefotím,tedy pokud mi zrovna nevjedou někde do záběru. Parní a nostalgické jízdy nic, pro motory obecně všechny řady platí to samé co u soukromníků. Jediné moje focení je nákladní doprava v mot. trakci,což obnáší třeba jen několik záběrů za akci. Jedná se buď o focení přepravy, konkrétní něčím zajímavé lok. a nebo v určitém úseku tratě. Tohle má do šoutoušení hodně daleko. To,že vím co kde a jak jede je spíš dáno pracovním nasazením.

Nakonec dnes ani na 071 nenašleháš závratný počet fotek!
04.07.2010 (15:49)  
Já vím že to zní jako hrozný klišé, ale pro mě je focení prostě relax. Takže když mi Karlos řekne, že potřebuje nafotit 830 na pohlednice pro Švestkovou, jestli nemám čas, a já mám, tak si řeknu proč ne. A tak nějak to je se vším.

Hektory mám tady z Kouřimky jen proto, že to mám doslova pod nosem a mezi jednotlivejma fotkama můžu jezdit domu na čaj.

Řadu 820 mám jen z pár jízd tanvalďáků, a k něčemu jsem se dostal jen mimochodem, při cestě jinam.

Páry téměř nefotím, jen k čemu se namanu zpravidla s topičem. Nepočítám ŽZO, to je taková moje druhá Kouřimka. Ostatně i tu renesanci nulek na boleslavský jsem fotil jen proto, že to mám téměř doslova přes pole.

Ale abych se hnal někam na 742 na šoupáku do horní dolní, nebo na jednu fotku baruny do Dobříše, nebo na dvojče brejlí na Vláře... to nechávám místním nebo ultras ;-) Orient jsem fotil snad jednou na korytě a drahý kamení nikdy. A vo tom to je ;-)
04.07.2010 (15:32)  
Chary: 252 jezdila hodně Bělou a 275 byla poměrně nedostupná,často jela proti slunku a dost času prostála jako neprovozní. Brejlovce fotím i číselně a 275 též nemá,takže to asi byl opravdu oříšek.

197,324 to už je dávná minulost,to by člověk musel nahánět na Ohři. (pokud nemyslíš současné cirkusové provedení)
199,059 to je spíš o štěstí a být zrovna u štreky,kde ten soukromník jede - též nemám.
042 se dá chytit pod Beskydy, stačí se tam vypravit na 754.


Naopak narozdíl od mě, máš poměrně dost sfocené různé jízdy 830,820,hektorů a to i na různých tratích, to já třeba nemám vůbec.

Takže někdo si pofotí traktory po číslech, někdo jen ve své lokalitě, někdo zas jezdí fotit nostalgii i za cenu,že bude mít jedno vozidlo téměř všude po naší síti železnice.
04.07.2010 (15:26)  
MG: šotouš,který fotí stroje po číslech (honí se za nimi) přece nemusí mít špatnou kvalitu? Ale pokud jede fotit,určitě "pase" po stroji,který stále nemá ve své sbírce.

Fotit šoupák v horní dolní. Co pak ty nejezdíš po lokálkách a nefotíš 810? To je srovnatelný s focením Mn. Zese je dost lidí co by kvůli 810 nejeli přes půl republiky.
Pak jsou lidi co nevynechají žádnou parní jízdu a naopak jiné to nezajímá vůbec...
04.07.2010 (15:21)  
Pokud se nepletu, z nymburských nemám 252, 275, z Plzně snad skoro nic a o 3127, 3306, 3197 nebo 3324, nedejbože 0059 či 0199 či 0042 jsem jen slyšel z doslechu, takže šotouš nejsem :D
Plejádu soukromníků 753.7 snad radši nebudem zmiňovat.
04.07.2010 (15:16)  
Jelikož má Chary daleko více fotek ostatních řad, těžko se vejde do oné definice. Opět vyzobáváš jen tu část komentáře, která se ti hodí. Navíc ani jedna taková fotka není focena na úkor kvality.
04.07.2010 (15:06)  
Definic na téma šotouš je hodně,zpravidla se to omezuje na hlavní body:
1) má obyč.mejdlíčko
2) fotí proto slunci
3) jedeli mimořádnost, nefotí nebo fotí naprosto odlišně než většina
4) zpravidla nedělá traťovky, pokud ano jsou k nepoužití

- pak už jsou další definice,které vypsal Chary.


Možná dotaz do pranice. Chary nakousl focení strojů podle inventárních čísel. Teď mě tak napadlo a chci se ho zeptat jestli náhodou nefotil všechny 750 co měla PJ Cargo Nbk. Podle fotek na ŽP bych řekl,že má všechny. Tedy dá se říct,že je též šotouš?!
04.07.2010 (14:52)  
Když jsem kdysi hledal nějakou obecnou definici šotouše, kdesi jsem se dočetl, že je to člověk, zajímající se o dopravu v rovině širší, než běžný zainteresovaný cestující. Je to tedy člověk, který nemusí nutně fotit - jsou různí zapisovači, sledovači a porovnávači, kteří foťák v životě nepoužili.

V železniční fotografii se tento termín vžil právě pro takové úkazy, které popsal Chary. Tedy pořizovači fotografií, kterým nejde zdaleka tak o fotografii samotnou, jako spíš o zaměření na jistý aspekt či objekt. Tito lidé mají samozřejmě daleko širší přehled o svém oblíbeném tématu.

Mně ke štěstí stačí, že od sebe rozeznám nějaké ty řady (ne, na dálku nepoznám rozdíl mezi 750, 753 a 754) a občas i vím, kam který stroj patří. Nějaké ty technické detaily taky zmáknu, ale jen to, co si načtu z encyklopedií, nebo z internetu.

Pro mne je hlavní fotografie... Nepotřebuju řešit pohnuté osudy a technické podrobnosti strojů na fotce.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko