..: Fotogalerie - detaily fotografie 743.002-8 :..
 

743.002-8


743.002-8Informace o fotografii:
 - Úsek: Vratislavice nad Nisou - Proseč nad Nisou
 - Datum: 28.8.2016
 - Autor: Petr Holub  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Měřící vlak
 - Zobrazeno: 4645x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

03.09.2016 (9:39)  
Děkuji.
02.09.2016 (20:36)  
Kromě toho, že Y pražce umožňují realizovat bezstykovou kolej i v malých poloměrech díky větší stabilitě, tak jsou lehčí, nižší a kratší, takže se zmenší objem kolejového lože.
02.09.2016 (14:51)  
str: Ano, na obloukatých tratích jsou pražce ve tvaru protilehlých ypsilon stabilnější v příčném směru. Též k vidění mezi stanicemi Počátky-Žirovnice a Popelínem (k rozpoznání i na fotomapách), četné na švýcarských metrových zubačkách.
02.09.2016 (4:09)  
Myslim, ze hlavni duvod neni material ale tvar, tzv. Y-prazce. Pokud vim umoznuji prudsi oblouky. Na lipence jsou tusim taky, tady braly inspiraci vedle u tramvaje, kde jsou v nekterych usecich kvuli jednodussimu potencialnimu prechodu od 1000mm na 1435mm.
01.09.2016 (22:36)  
Takový způsob pátrání mě nenapadl, děkuji :) Položím tedy upřesňující otázku: proč právě ocelové pražce? Myslel jsem, že se nově prakticky nezřizují, nejspíš pro vysokou cenu a řadu praktických nevýhod (přenos hluku, galvanická vodivost, podpora bludných proudů, koroze). Věděl by někdo?
01.09.2016 (21:46)  
01.09.2016 (14:26)  
Pěkná práce s krátkým sklem. Ještě tak úzkou tramvaj kdyby tam šlo zakomponovat :) Mmch, ty ocelové pražce jsou tam nově?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko