Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
726.030-0 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Žilina - Brodno - GPS: 49°14'4.096"N, 18°44'4.955"E » - Datum: 25.9.1992 - Autor: BBvK - Pozn.: sken z negativu - Zobrazeno: 5102x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 6 - Rating od uživatelů: 6 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Astartoth: busy měly mít ještě třetí využití: odvoz těch méně zmasakrovaných vojáků na ošetření, aby mohli být posléze znovu masakrováni...
Ruseni trolejbusu bylo z duvodu planovani utocne komunisticke valky, kdy elektricke vozidlo je obecne k nicemu, kdezto naftovy bus se muze napred pouzit k evakuaci mest a posleze k prisunu vojaku na zmasakrovani mnohem pokrocilejsimi zapadnimi armadami, ktere bylo planovano prevalcovat a postupovat za cenu zniceni celeho Ceska i vyhlazeni cechu ku Rynu. Moskevsti planovaci rozhodli o nalozeni s civilisovanymi narody stredni evropy stejne, jako se svymi stepnimi mongoloidy - meli zahltit zbrane NATO svymi tely tak, jako cpt. Brannigan zastavil utok vrazdicich droidu. Mit tu smulu a byt tankistou zapadniho okruhu, planuji jedine - v plne polni mit prosteradlo, ve vozidle zalozni a v pripade utoku jej vyvesit a jet vpred s hlavni otocenou dozadu a doufat, ze to nemcum a americanum dojde a ze nikde nebude ekvivalent kulometu NKVD u Stalingradu.
To co Chary říkáš je pravda, fér je ale dodat, že kdyby někdo měl důvod něco takového dělat, šlo by dnes množství vypouštěných kouřových zplodin z parní lokomotivy relativně snadno výrazně snížit za současného zlepšení účinnosti na míru, řekněme relativně přijatelnou. Například vícestupňovým spalováním a přesnějším dávkováním topiva a vzduchu. Topit by ostatně šlo i biomasou. Kdyby pak někomu vadila vypouštěná pára, pomůže kondenzátor.
Taky by se muselo pálit uhlí a ne ty náhražky z Polska jako dnes. Bolševik měl za úkol pálit co nejvíce nafty, například rušení trolejbusů a tramvají je dokladem. Osobně jsem raději na venkově, než dýchat neviditelné zplodiny z aut, upravené katalyzátorem na rakovinotvorné.
Jenomže omezení nákladního provozu souvisí s koncem socialismu, že. Čili tohle těžko mohli plánovat.
Dále, DH lokomotivy byly u nás jako levnější varianta/následek nedostatku drahých kovů na lokomotivy DE (měď atp.) a elektrifikace by vyžadovala... právě tu měď.
Představa, že parní lokomotivy jezdí až do devadesátých let je sice krásným vlhkým snem kdejakého šotouše, ale zkuste si uvědomit, jaké to je, když z města (plynofikace, dálkové topení) vyjedete v zimě někam na venkov (lokální TP). Smrad z kamen, nad obcemi v údolích se táhnou mraky dýmu. No a teď si představte, že se párou jezdí v centrech měst dodnes...
Dále, DH lokomotivy byly u nás jako levnější varianta/následek nedostatku drahých kovů na lokomotivy DE (měď atp.) a elektrifikace by vyžadovala... právě tu měď.
Představa, že parní lokomotivy jezdí až do devadesátých let je sice krásným vlhkým snem kdejakého šotouše, ale zkuste si uvědomit, jaké to je, když z města (plynofikace, dálkové topení) vyjedete v zimě někam na venkov (lokální TP). Smrad z kamen, nad obcemi v údolích se táhnou mraky dýmu. No a teď si představte, že se párou jezdí v centrech měst dodnes...
Nickon: takoveto taskarice spachali prekotni moderniste. Kdyby nechali jezdit stokry az do postupne elektrisace / ukonceni tezkych nakladu na neel. tratich v 90's, mohlo se usetrit plno penez, ropy, vzacnych kovu i lidskeho usili. To vse se mohlo investovat do vyroby spotrebniho zbozi a tedy i udrzeni socialismu.
Je fakt, že já byl zase svědkem nejdříve zaseklého reverzátoru, který se osvědčenou metodou "vlézt pod mašinu a kopat do něj tak dlouho, až si dá říct" přivést k rozumu podařilo, a následně zdechlého motoru, s nímž už si na širé trati neporadili. Naštěstí byla v soupravě druhá mašina, která ji dopravila do cíle, zatímco zhaslá karkule, jedoucí na přípřeži, to celé brzdila, a její posádka dávala fírovi vlakového sergeje pokyny pažemi z okna. Nicméně o převodovkách pánové vyprávěli neuvěřitelné věci.
NIcKON - No, ony ty mašinky mají více neduhů než jen hydrodynamickou převodovku, ale tu bych naopak neoznačoval za extrémně nespolehlivou. Pokud se mašina nepřetěžovala, dokázala sloužit i docela spolehlivě. Ostatně třeba v Poličce sloužily dlouhá léta a dalo se to s nimi...
Ty občasné nedojezdy nostalgických strojů mají různé příčiny, ale převodovka rozhodně nedominuje. Nám k neschopnosti stačil např. "bordel" v naftové nádrži, kterou vyčistit je docela oříšek ;-)
Ty občasné nedojezdy nostalgických strojů mají různé příčiny, ale převodovka rozhodně nedominuje. Nám k neschopnosti stačil např. "bordel" v naftové nádrži, kterou vyčistit je docela oříšek ;-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko