..: Fotogalerie - detaily fotografie 721.087-5 + 721.101-4 :..
 

721.087-5 + 721.101-4


721.087-5 + 721.101-4Informace o fotografii:
 - Místo focení: Spišská Nová Ves
 - GPS: 48°57'5.11"N, 20°33'4.68"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 13.8.1998
 - Autor: BBvK  Poslat email autorovi
 - Pozn.: sken z dia
 - Zobrazeno: 5742x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

14.01.2015 (12:00)  
... a já děkuji Drahoši. 026 si už moc nepamatuji.
Moje paměť na T435 089, 091 sahá do roku 73-74, když jezdily na prohlídky na RO,R1. A když byly 435 doma, tak na záloze jezdila - někdy se až trápila " Rosnička T334 "
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
13.01.2015 (22:57)  
Jestli u nás vznikne lokomotiva, která bude jezdit, nesrat- se, mašinfíru ani mechaniky, těžko říct. Ale beru jako příznak doby, že mašinky jinocha ZdŠ jsou ze všeho nejvíc ČKD, protože jiný výrobce byl zkrátka nepředstavitelný, kdežto mašinky jinocha VBu jsou ze všeho nejvíc jiné, než ty, které známe, takže nezbývá nic jiného, než si představit, že je vyrobí ve fabrice, o které teď ještě nevíme. Včetně toho, že konstruktéři si nebudou myslet, že všechno vědí nejlíp a nebudou se bát zeptat, jak by to asi tak mohlo být, aby se s tím dobře jezdilo.
13.01.2015 (20:10)  
zn1124: Zdeńku, my jsme měli na 2.záloze v období 1989-1991 v turnusu T 435.026. 89 a 91 byly letmo a zaskakovaly nebo jezdily na výluky, prac. vlaky apod. Ještě byla na dolním tuším 097. Na 1.záloze jezdila trvale T 458.1157 a v Zastávce u Brna byly turnusačky T 458.1198 a 1206. V Tišnově na staničním posunu pak T 458.1207. A pak tam bylo v té době ještě pár mašin letmo, např.1176, 1193 nebo 1200.
(gp): O tom nepochybuji, že dnes dokáže nekdo zkonstruovat lokomotivu, která jezdí, nevysírá a neobtěžuje...ale u nás asi už ne.
registrovaný uživatel vasekpetr1  mail  
Počet komentářů uživatele177 »fotek 0
13.01.2015 (11:36)  
zn1124: jak píšeš - výměna uhlíků na generátoru byla lahůdka a pro nás co by čerstvé učně z třeťáku Valtic to byla losovačka, kdo se půjde vykoupat do kaluže oleje. Oč lepší byly tehdy nové stroje... Ale vzpomínka je to hezká.
13.01.2015 (10:09)  
Ahoj Drahoši,
jak píšeš, tyhle lokomotivy v Brně na dolním jezdily 24hodin a nebylo je ani moc vidět, jen slyšet.
Jestli pomůžeš a pamatuješ byly 2ks T435 089 a 091 ??
Teď už nevím, jen na dílně - elektro jsem je moc v té době neměl rád. Všude malý až žádný přístup. Výměna uhlíků na generátoru nebo na trakčních motorech, tak ruce podřené. Ale také, dobré a pěkné vzpomínky.
A pak přišly T458.
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
12.01.2015 (23:02)  
Drahoši, proč to dneska nikdo nedokáže? Protože tehdys na zadání chci pětisetkoňovou mašinu s tlakem čtrnáct tun dostal mašinu s výkonem mezi čtyři sta a šest set koní a patnácti tunama. Dneska dostaneš přesně pět set koní a z třinácti tun na čtrnáct se dolejvá betonem. Táhlo bude mít přesně tolik železa, aby vydrželo požadovaný tah a regulátor mašině nedovolí táhnout ani o kilo víc, aby něco neruplo. Tehdá byl konstruktér placený za to, že konstruoval. Dneska má konstruktér šéfa s Excelem, který je ochoten platit líp za odpovědi na otázky O kolik to bude dražší, když to bude o dvacet procent rychlejší? Ale můžu Tě uklidnit, ještě pořád jsou na světě lidi, který "tohle" dokážou. Říká se tomu "appropriate design" - akorátže dneska je cílovou oblastí pro výrobky, které se nemusejí opravovat a když, tak to jde klíčem a kladivem, místo dráhy a ruskejch mužiků africkej venkov.
registrovaný uživatel toffees  mail  
Počet komentářů uživatele718 »fotek 0
12.01.2015 (21:21)  
Dobrý večer Drahoši, jak píšeš, super stroje, výkonné a s jednoduchou regulací výkonu! Bomba jednoduchého posunu!!! Nedám na tento stroj dopustit :-)!!!
12.01.2015 (20:59)  
Mě to zaujalo a taky potěšilo...na těhle mašinách jsem kdysi začínal na 2.a poté 1.záloze v Brně-dolním a vzpomínám na to s velkou nostalgií. Co do jednoduchosti a spolehlivosti se tomu (kromě páry) nic nevyrovná...nakonec jako všem mašinám pocházejícím ze zlatých 60.let (snad kromě T 444.1, abych byl přesný). Na zálohách a manipulákách to běželo prakticky nonstop...24 hodin v kuse...a jediná závada, kterou jsme občas psali do MM, byla výměna pružiny zadního tažného háku, která se brzy "unavila" vlivem posunu s neskutečně těžkými posunujícími díly. Klobouk dolů před takovými stroji a jejich konstruktéry. Proč tohle dnes nikdo nedokáže?
registrovaný uživatel toffees  mail  
Počet komentářů uživatele718 »fotek 0
12.01.2015 (18:25)  
Myslelel jsem si, že dvojice Cepáků zaujme větší pozornost. Pěkný úlovek Pítrs! 6,4.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko