..: Fotogalerie - detaily fotografie 361.002-9 + 361.001-1 :..
 

361.002-9 + 361.001-1


361.002-9 + 361.001-1Informace o fotografii:
 - Úsek: Malá Lodina - Ružín
 - Datum: 28.9.2017
 - Autor: Junior 
 - Pozn.: Os 7822 (+11) a stretávka s
Os 7825
 - Zobrazeno: 3519x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

04.04.2018 (21:33)  
Nechcel som zasahovať do diskusie ale tak napíšem.
Tieto vagóny čo vidíte na fotke (Bdteer, Bdmpeer) môžete stretnúť na celej severnej trati od Bratislavy cez Žilinu až do Čiernej nad Tisov. Tak isto jazdia aj z Bratislavy do Kútov a na vlakoch REX z Košíc do Humenného.

Súpravy vozňov Bdteer z Bratislavy do Nových Zámkov, z Bratislavy do Prievidze na vlakoch REX a aj zo Žiliny do Čadce a Zwardoňa. Tento grafikon sa Bdteery začali opät objavovať aj na rýchlikoch Žilina - Zvolen. V podstate zmizli takmer všetky vozne Bdt 2 a 3 série s vrúbkovanou strechou - súčasné Bdteer.
Bdmpeer je novostavba zo ŽOS Vrútky, odvodená z diaľkového vozňa Bmpeer.

Na ostatných osobákoch vedených klasickou súpravou vozne Bdtmee (hlavne výkony okolo Zvolena a z Trnavy do Kútov, prípadne posila okolo Bratislavy), Bdt prvej série a samozrejme BDs, B. Vozne Bc a Bt takmer vymizli z prevádzky, resp oproti minulým rokom sa ich nasadenie dosť znížilo.
Na výkonoch depa Košice sa okrem 671 objavujú samozrejme jednotky 460.

Na linke Košice - Poprad spravidla nové súpravy (Bdteer, Bdmpeer) a potom 460. Málo obratov obsluhuje "stará súprava". Medzi Popradom a Liptovským Mikulášom je to taký mix nových a starých súprav, no osobných vlakov je tam málo a z Liptovského Mikuláša do Žiliny v pracovné dni prevažne staré súpravy, nakoľko vozne Bdteer jazdia na Nové Mesto nad Váhom a Čadcu (671 taktiež), cez víkendy a sviatky prevažne nové súpravy.

Toľko asi k nasadeniu vozňov
04.04.2018 (20:47)  
Na trati Košice - Spišská Nová Ves - Poprad-Tatry - Liptovský Mikuláš - Ružomberok - Žilina jezdí tento vozový park na osobních vlacích už poměrně často a vedle jednotek "671" jsou to asi nejvhodnější soupravy, co tu Železničná spoločnosť Slovensko nasazuje. Jinak jsou zde nasazovány vozy "B", "Bt", "Bdt", kde je odbavení cestujících ve stanicích a zastávkách rozhodně pomalejší a kultura cestování na o hodně nižší úrovni. Bohužel spojů vedených soupravou "671", která zřejmě představuje ideál, je poměrně málo.
04.04.2018 (11:50)  
NIcKON: Osobním vlakem jezdí povětšinou denní dojíždějící. Ti dojíždějí málokdy více než 30-40 minut. Střední doba jízdy se samozřejmě bude měnit trať od trati.
Denní dojíždějící uvítá:
- když to pojede často, aby se dostal na místo včas, tedy ne pozdě a ne moc brzo
- když to bude zastavovat blízko jeho cíle, tedy aby se nemusel vracet kilometr podél kolejí
- Když nebude muset ve vlaku pro 500 lidí zastavovat každých 5-10 km kvůli deseti lidem. Je lepší vypravit rychlík pro 400 lidí a zastávkový osobák pro 100 lidí. To rovněž uvítá i provozovatel, opotřebení brzd a propálená energie něco stojí.

PS: Když to bude někdo hodně dotovat, tak 15vozový zastávkový Os Plzeň-Budějovice-Brno-Bohumín s jízdní dobou 12 hodin bude, ikdyž nebude dávat smysl. Normální člověk pojede z Plzně do Ostravy přes Prahu a za 4 hodiny + pár minut.
04.04.2018 (0:54)  
A je příměstský automaticky totéž co osobní (myšlena samozřejmě kategorie Os)? Ostatně přinejmenším Bt byl pro osobní vlaky navržen a stavěn, a to v době, kdy už měli čeští konstruktéři za sebou realizaci žabotlamů či osmidveřáků (ano, vím, že u nich měl vyšší počet dveří jiný hlavní důvod než rychlou výměnu cestujících, stejně jako u honeckerů).
U příměstských vlaků jsou samozřejmě vrata od stodoly v pořádku. Ale jsou nutná i u osobáku, který obslouží větší spádovou oblast, v níž nastoupí v každé zastávce pár lidí? Pravda, doby osobáků Cheb - Praha, Havl. Brod - Liberec, Praha - Letohrad či Rumburk - Znojmo už jsou pryč, ale domnívám se, že pokud na trati nejsou zastávky právě v intervalech nízkých jednotek minut, ocení cestující spíš dostatek pohodlných sedadel, na něž na každé zastávce netáhne, než obří nástupní prostory. Nízkopodlažnost je samozřejmě jiné téma...
04.04.2018 (0:10)  
Což ovšem neznamená, že 054/043 jsou nějak extra vhodné na příměstské vlaky, obzvláště, pokud by šlo o velkou frekvenci cestujících. Od toho jsou dvojitá „vrata do stodoly“ u 471/451/Bdmtee/Bdmteeo nebo třeba i dvojité x jednoduché (poslední) dveře např. u tramvaje 14T...
03.04.2018 (22:58)  
Nějak v těchto parametrech nevidím podstatný rozdíl třeba proti vozům Bt či 054/043.
registrovaný uživatel DJ 
Počet komentářů uživatele102 »fotek 0
03.04.2018 (19:56)  
Takovýto vozový park především je pro Os vlaky nevhodný. Mimo jiné není nízkopodlažní. Užší dveře + schody = o to déle trvá výměna cestujících.

Takovéto vozy patří na dálkové vlaky, ne na osobní vlaky.

Fotka *****
03.04.2018 (18:45)  
Takovýhle vozový park jezdí na slovenských osobácích běžně? Pokud ano, tak máme sakra co dohánět.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko