..: Fotogalerie - detaily fotografie 350.002-2 :..
 

350.002-2


350.002-2Informace o fotografii:
 - Úsek: Klučov - Český Brod
 - Datum: 21.8.2020
 - Autor: Chary  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 3298x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Málo hodnocení pro Rating uživatelů

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Dušan Kelo  mail  
Počet komentářů uživatele21 »fotek 0
27.08.2020 (19:45)  
Pri detailnejšom skúmaní tej fotky je možné nájsť stopy oblúka pod sukňami a postupné narušovanie povrchu porcelánu striedaním tepla a chladu. Musel prskať za vlhkého počasia už dlhšiu dobu. Toto je potom výsledok. Pokiaľ ho neroztrhne na drobné kúsky, čo sa tiež stáva.
27.08.2020 (19:35)  
Zajímavé.
Toto je fotka z emailu od Dušana Kelo.

https://i.imgur.com/2BoHDmv.jpg

Takto rupnul sám od sebe? Viděl jsem nějaká videa testů izolátorů a nabyl jsem dojmu, že pokud se něco stane, jde výboj vnějškem. Viz např. toto video

https://youtu.be/4pTWi8jgqd0?t=140
registrovaný uživatel Dušan Kelo  mail  
Počet komentářů uživatele21 »fotek 0
27.08.2020 (18:22)  
Až tak vedecky som to neskúmal. Stačilo mi vysvetlenie starších, skúsenejších kolegov, ktoré si pamätám dodnes. Jedno je fakt, striedavé napätie je mimoriadne agresívne a dokáže fakt zaujímavé veci. Preto sa napríklad aj jednosmerné trakčné motory skúšajú vysokým striedavým napätím, ktoré je niekoľkonásobne vyššie, ako menovité. Voda zmiešaná s agresívnymi čistiacimi látkami si tiež dokáže nájsť rôzne cestičky. Karbónový prach zmiešaný s dažďovou vodou evidentne nie je až taký škodlivý, najmä ak sa pravidelne čistí. Fotku prerazeného lokomotívneho izolátora som sem nevedel upnúť, tak ju máte v maili. Kludne ju môžete zverejniť.
26.08.2020 (22:04)  
Aha, díky moc. :-) To jsem nevěděl. Já jsem se totiž dosud domníval, že keramické lokomotivní izolátory mají jistou vlastnost, která by na to celé neměla mít vliv, ale budu si k tomu muset něco dohledat. Naštěstí nám pomalu začínají dlouhé zimní večery, takže ještě jednou díky za inspiraci.

Jen se zeptám - jaký vliv na izolační stav toho izolátoru má zašpinění tím vlastně vodivým prachem setřeným z lyžiny sběrače?

Nicméně zjevně pořád platí, že na střechu se nesáhne a jakmile se zašpiní, taková zůstane do dalšího laku.
registrovaný uživatel Dušan Kelo  mail  
Počet komentářů uživatele21 »fotek 0
26.08.2020 (20:19)  
Chary: to sú síce pekné teórie, ale agresívne prostriedky, ktoré sa používajú pri umývaní lokomotívnych skríň rozpúšťajú hrdzu a mastnoty, ktoré potom stekajú po izolátoroch a samozrejme ak sa voda, ktorou sa finálne umýva, dostane všade, dostane sa aj izolátorom pod sukňu, máloktorý to vydrží. To nie sú moje teórie. To sú veci dokázané praxou. Sneh a dážď je prakticky destilovaná voda tam to nevadí, ale ak aj poumývam izolátor technickým benzínom a ošetrím ho Lukosanom, v konečnom dôsledku to pri umývaní všetko znegujem. Skúste sa s tou požiadavkou obrátiť na elektromechanikov a uvidíte, kam vás pošlú ;)
Treba si počkať na opravu v rozsahu V, tam sa defektoskopujú zvary zberačov a ak je čas, tak sa aj natrú, čo na Hlavnom ale s ohladom na ťažký podstav mechanikov nehrozí.
26.08.2020 (17:42)  
Je to možné. Otázka je, zda to takto funguje při denním provozu, nebo se jedná o fotku na oko, při předvádění nové myčky. U toho žraloka a kvatra bych problém neviděl, tam se to zřejmě bere jako osobní vozy. V tomto případě nemohu posoudit, pohyboval jsem se na lokomotivách nákladní dopravy. S osobní dopravou nemám zkušenosti.
26.08.2020 (14:27)  
No někde na internetech jsou fotky myčky (svislé kartáče) a v ní třeba plecháč, kvatro nebo žralok. Takže někde to asi jde.
26.08.2020 (13:33)  
Jo takhle. Teď mi to nějak došlo. Nevím, jak to funguje v jiných správkárnách, než tam kde jsem pracoval, ale u nás se lokomotiva nemyla v myčce, ale pouze jedním zaměstnance, který tzv. pistolí, která pod tlakem pouštěla vodu s mycím práškem, ze země prováděl očistu lokomotivy. To znamená, že se voda mohla dostat až na střechu, ale ne pod takovým tlakem, aby došlo k plnému očištění. K "plnému očištění" došlo, až po přistavení do dílen, kdy nastoupili na mašinu dělníci a pustili se do zažitých postupů. Pak následuje komentář, který jsem napsal o řádek níže...

Doplním, že už jen tím, že se na střeše pohybovalo X zaměstnanců se vlastně i střecha jako taková čistila. Veškerou špínu jsme si odnášeli na botách do dílen. :-)
26.08.2020 (12:38)  
No ale to v podstatě znamená, že ve smyslu mytí, což je přesně to, o co mi šlo v původním komentáři, se na střechu nesáhne. A že by se umyl sběrač do lesku, jako se třeba v myčce umyje bok skříně, o tom také s úspěchem pochybuji. Shodou okolností mi tam ten den projela i 362.001, bok celkem čistý, střecha ani ne a sběrače úplně černý. Přitom na fotkách, když to byla novota, to všechno svítilo oranžově stejně jako bok.
26.08.2020 (11:38)  
To, že se na střechu nesáhne je blbost. Není to tak dávno, co jsem jako elektromechanik právě na střeše elektrických lokomotiv pracoval. Izolátory se čistily hadrem politým technickým benzínem kvůli odmaštění a následně se celý izolátor namazal vazelínou. Pravdou je, že u sběračů se pouze zarovnávaly nečistoty a místa s rizikem poškození trakčního vedení, na zbytek se většinou nesáhlo. Ono za ty peníze, co tam dělají bych taky více nedělal.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko