Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
350.002-2 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Klučov - Český Brod - Datum: 21.8.2020 - Autor: Chary - Zobrazeno: 3298x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9- Málo hodnocení pro Rating uživatelů | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
27.08.2020 (19:45)
Pri detailnejšom skúmaní tej fotky je možné nájsť stopy oblúka pod sukňami a postupné narušovanie povrchu porcelánu striedaním tepla a chladu. Musel prskať za vlhkého počasia už dlhšiu dobu. Toto je potom výsledok. Pokiaľ ho neroztrhne na drobné kúsky, čo sa tiež stáva.
Zajímavé.
Toto je fotka z emailu od Dušana Kelo.
https://i.imgur.com/2BoHDmv.jpg
Takto rupnul sám od sebe? Viděl jsem nějaká videa testů izolátorů a nabyl jsem dojmu, že pokud se něco stane, jde výboj vnějškem. Viz např. toto video
https://youtu.be/4pTWi8jgqd0?t=140
Toto je fotka z emailu od Dušana Kelo.
https://i.imgur.com/2BoHDmv.jpg
Takto rupnul sám od sebe? Viděl jsem nějaká videa testů izolátorů a nabyl jsem dojmu, že pokud se něco stane, jde výboj vnějškem. Viz např. toto video
https://youtu.be/4pTWi8jgqd0?t=140
27.08.2020 (18:22)
Až tak vedecky som to neskúmal. Stačilo mi vysvetlenie starších, skúsenejších kolegov, ktoré si pamätám dodnes. Jedno je fakt, striedavé napätie je mimoriadne agresívne a dokáže fakt zaujímavé veci. Preto sa napríklad aj jednosmerné trakčné motory skúšajú vysokým striedavým napätím, ktoré je niekoľkonásobne vyššie, ako menovité. Voda zmiešaná s agresívnymi čistiacimi látkami si tiež dokáže nájsť rôzne cestičky. Karbónový prach zmiešaný s dažďovou vodou evidentne nie je až taký škodlivý, najmä ak sa pravidelne čistí. Fotku prerazeného lokomotívneho izolátora som sem nevedel upnúť, tak ju máte v maili. Kludne ju môžete zverejniť.
Aha, díky moc. :-) To jsem nevěděl. Já jsem se totiž dosud domníval, že keramické lokomotivní izolátory mají jistou vlastnost, která by na to celé neměla mít vliv, ale budu si k tomu muset něco dohledat. Naštěstí nám pomalu začínají dlouhé zimní večery, takže ještě jednou díky za inspiraci.
Jen se zeptám - jaký vliv na izolační stav toho izolátoru má zašpinění tím vlastně vodivým prachem setřeným z lyžiny sběrače?
Nicméně zjevně pořád platí, že na střechu se nesáhne a jakmile se zašpiní, taková zůstane do dalšího laku.
Jen se zeptám - jaký vliv na izolační stav toho izolátoru má zašpinění tím vlastně vodivým prachem setřeným z lyžiny sběrače?
Nicméně zjevně pořád platí, že na střechu se nesáhne a jakmile se zašpiní, taková zůstane do dalšího laku.
26.08.2020 (20:19)
Chary: to sú síce pekné teórie, ale agresívne prostriedky, ktoré sa používajú pri umývaní lokomotívnych skríň rozpúšťajú hrdzu a mastnoty, ktoré potom stekajú po izolátoroch a samozrejme ak sa voda, ktorou sa finálne umýva, dostane všade, dostane sa aj izolátorom pod sukňu, máloktorý to vydrží. To nie sú moje teórie. To sú veci dokázané praxou. Sneh a dážď je prakticky destilovaná voda tam to nevadí, ale ak aj poumývam izolátor technickým benzínom a ošetrím ho Lukosanom, v konečnom dôsledku to pri umývaní všetko znegujem. Skúste sa s tou požiadavkou obrátiť na elektromechanikov a uvidíte, kam vás pošlú ;)
Treba si počkať na opravu v rozsahu V, tam sa defektoskopujú zvary zberačov a ak je čas, tak sa aj natrú, čo na Hlavnom ale s ohladom na ťažký podstav mechanikov nehrozí.
Treba si počkať na opravu v rozsahu V, tam sa defektoskopujú zvary zberačov a ak je čas, tak sa aj natrú, čo na Hlavnom ale s ohladom na ťažký podstav mechanikov nehrozí.
Je to možné. Otázka je, zda to takto funguje při denním provozu, nebo se jedná o fotku na oko, při předvádění nové myčky. U toho žraloka a kvatra bych problém neviděl, tam se to zřejmě bere jako osobní vozy. V tomto případě nemohu posoudit, pohyboval jsem se na lokomotivách nákladní dopravy. S osobní dopravou nemám zkušenosti.
No někde na internetech jsou fotky myčky (svislé kartáče) a v ní třeba plecháč, kvatro nebo žralok. Takže někde to asi jde.
Jo takhle. Teď mi to nějak došlo. Nevím, jak to funguje v jiných správkárnách, než tam kde jsem pracoval, ale u nás se lokomotiva nemyla v myčce, ale pouze jedním zaměstnance, který tzv. pistolí, která pod tlakem pouštěla vodu s mycím práškem, ze země prováděl očistu lokomotivy. To znamená, že se voda mohla dostat až na střechu, ale ne pod takovým tlakem, aby došlo k plnému očištění. K "plnému očištění" došlo, až po přistavení do dílen, kdy nastoupili na mašinu dělníci a pustili se do zažitých postupů. Pak následuje komentář, který jsem napsal o řádek níže...
Doplním, že už jen tím, že se na střeše pohybovalo X zaměstnanců se vlastně i střecha jako taková čistila. Veškerou špínu jsme si odnášeli na botách do dílen. :-)
Doplním, že už jen tím, že se na střeše pohybovalo X zaměstnanců se vlastně i střecha jako taková čistila. Veškerou špínu jsme si odnášeli na botách do dílen. :-)
No ale to v podstatě znamená, že ve smyslu mytí, což je přesně to, o co mi šlo v původním komentáři, se na střechu nesáhne. A že by se umyl sběrač do lesku, jako se třeba v myčce umyje bok skříně, o tom také s úspěchem pochybuji. Shodou okolností mi tam ten den projela i 362.001, bok celkem čistý, střecha ani ne a sběrače úplně černý. Přitom na fotkách, když to byla novota, to všechno svítilo oranžově stejně jako bok.
To, že se na střechu nesáhne je blbost. Není to tak dávno, co jsem jako elektromechanik právě na střeše elektrických lokomotiv pracoval. Izolátory se čistily hadrem politým technickým benzínem kvůli odmaštění a následně se celý izolátor namazal vazelínou. Pravdou je, že u sběračů se pouze zarovnávaly nečistoty a místa s rizikem poškození trakčního vedení, na zbytek se většinou nesáhlo. Ono za ty peníze, co tam dělají bych taky více nedělal.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko