Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
263.002-8 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Níhov - Vlkov u Tišnova (Níhov) - GPS: 49°20'1.201"N, 16°16'7.413"E » - Datum: 6.6.2010 - Autor: Martin Grill - Pozn.: Dáša na hranici krajů. - Zobrazeno: 3139x - Detailní EXIF informace » | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
MG: Jo! To je moc pěkně vyjádřené... A jak je ten "němý svědek" k tomu lidskému výtvoru tak nějak zvědavě (nebo shovívavě?) nakloněný... Jo, jo, kéž by se čas přírody opravdu navrátil...
Díky za krásný snímek 263 z její typické tratě. Protože jsou ty "princezničky" u nás jenom 2, tak to pro mě byl vždy svátek, potkat Dášu či Mášu na trati. No, v tom novém, chladném modrošedém zbarvení je to už prostě někdo jiný...
K fotu: Hezká ukázka, jak ta červenooranžová mašinka snímek výrazně oživí. Líbí se mi ten nápad s tím keřostromem vpravo, a tím pádem posun námětu doleva. Cítím v tom jakési napětí mezi přírodou a technikou...
K fotu: Hezká ukázka, jak ta červenooranžová mašinka snímek výrazně oživí. Líbí se mi ten nápad s tím keřostromem vpravo, a tím pádem posun námětu doleva. Cítím v tom jakési napětí mezi přírodou a technikou...
09.06.2010 (9:58)
Díky za čtivý názor. "Keřostrom" je tam kvůli vyvážení kompozice, ale když jsem tam stál a koukal na to, napadlo mne, že je to vlastně takový němý divák děje na kolejích... A pokud si může něco myslet, nejspíš mu v hlavě běží: "Však náš čas se vrátí..." :o)
A když mají Dáša s Mášou tyristory, to znamená že nejdou nějak zpřevodovat na 160km/h? Ptám se jako laik. Elektrice moc nerozumím, ale myslím že to je spíš mechanická stránka ne?
09.06.2010 (9:13)
Není to jen věci převodů. Aby mohla jet mašina 160, musí splňovat nějaké předpisy a hlavně stávající komponenty, předurčené k jízdě do 120 km/h, nebudou vyhovovat. Musí se upravovat podvozek, nejspíš dosadit jiný typ vlakového zabezpečovače, možná nějaké deformační prvky před kabinu... Ale hlavně si myslím, že ČD nepotřebují střídavou lokomotivu na 160 km/h, pročež se zde řeší jejich přestavba na dvousystémovku 361.
09.06.2010 (1:29)
Topic OFF
Přestavět 263 na 36x by znamenalo vyházet všecky střeva a nacpat tam nové. Zatímco Peršing a Eso má výkonovou část stějnosměrnou (viz. pulzně šířková modulace), 263 používá tyristorové usměrňovače, kterým stejnosměrný proud nechutná. (viz. tyristorová fázová regulace střídavého proudu)
Plus odlišnosti v počtu měničů, jejich chlazení, atd.
Topic ON
Přestavět 263 na 36x by znamenalo vyházet všecky střeva a nacpat tam nové. Zatímco Peršing a Eso má výkonovou část stějnosměrnou (viz. pulzně šířková modulace), 263 používá tyristorové usměrňovače, kterým stejnosměrný proud nechutná. (viz. tyristorová fázová regulace střídavého proudu)
Plus odlišnosti v počtu měničů, jejich chlazení, atd.
Topic ON
08.06.2010 (21:25)
heme: je to Os 4910, MG má v exifu normální SEČ
Ale 263 001 0 jsem už v nových barvách viděl v Břeclavi odstavenou u depa
08.06.2010 (18:58)
str) 263.001 je na údržbě v DPOV Přerov a tváří se stále tak nějak pomalu. :) (Viz foto)
http://www.flickr.com/photos/okdbrejle/4466144117/
http://www.flickr.com/photos/okdbrejle/4466144117/
Omlouvam se autorovi pekneho snimku za OT, ale kdyz uz se to zde nakouslo... Jezdi opravdu oba prototypy? slysel jsem, ze jeden je po nehode a chysta se prestavba na "superrychle" eso (160km/h)
MG - Jaké je prosím číslo toho osobáku? Podle EXIFU mi to nesedí... Díky
08.06.2010 (14:44)
No a slovenské princezny nakonec budou tahat slovenské "lasičky". :) By mě zajímalo, jestli v rámci modernizace pro provoz s 051+951 dostanou nějaké designové udělátka jako dostaly taury spojované s jednotkami railjet.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko