..: Fotogalerie - detaily fotografie 242.276-4 :..
 

242.276-4


242.276-4Informace o fotografii:
 - Úsek: Nové Sedlo u Lokte - Královské Poříčí
 - Datum: 23.6.2014
 - Autor: Robert Velechovský 
 - Pozn.: Návrat řady 242 na některé
rychlíky na 140
 - Zobrazeno: 3720x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 6
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
08.07.2014 (14:55)  
Proč nikdy jsem nepochopil a nikdy asi nepochopím. (proč je styk mimo stanice)

Protože je to mnohem jednodušší a tedy levnější. Od dob zavedení vícesystémových vozidel nejsou stykové stanice potřeba, tak proč je zřizovat, že. I ty Nedakonice už byly postaveny jen tak "pro jistotu" (kolik přepřahů zelená/červená se tam asi uskutečnilo?), protože, jak známo, při elektrizaci Přerov-Břeclav už se počítalo s masivním nasazením es. I SŽD/RŽD, ač vybaveny stykovými stanicemi (a dlouhými rameny, kde se to zas tak řešit nemusí), už od 60. let hledaly vícesystémové lokomotivy (ČS 5, VL 82).
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
Počet komentářů uživatele571 »fotek 0
08.07.2014 (14:32)  
Nickon: Překvpaivě ano, pak jsou skutečně Nedakonice mezi Starým Městem u Úh. Hrad. a Hodonínem. Jinak je to všude v prdeli..... U Svitav je styk někde u zastávky Svitavy Lačnov, v Berouně je styk u zastávky Králův Dvůr, další styk je mezi Benešovem a Bystřicí též na "poli". Proč nikdy jsem nepochopil a nikdy asi nepochopím. (proč je styk mimo stanice)
08.07.2014 (14:10)  
Farkač Karel: proč tam jezdí žraloci a ne panteři už se tu řešilo mnohokrát - výrazný rozdíl v ceně vozidla. Přepřahy na plecháče jsou kvůli výlukovému jízdnímu řádu, jak už uvedl DeltaCZE - takže nemá smysl z toho vyrábět nějaké teorie o podivných problémech v KV kraji.
08.07.2014 (12:26)  
Ještě dodávám, že snímku dávám 5*.
08.07.2014 (10:27)  
to NIcKON: Nemáte tak docela pravdu, na trati 330 je styk ve stanici Nedakonice
08.07.2014 (9:42)  
To "chytré" umisťování stykových míst mimo stanice se realizuje pokud vím, kromě prvního v Kutné Hoře, úplně všude v síti.
08.07.2014 (7:33)  
Na Karlovarsku jsou podivné problémy. Osobní vlaky jsou vozeny žralokem pod drátem, a přitom by tam mohly jezdit dvousystémové pantery. Jen kdyby byla pořádná koncepce při plánování pořizování souprav.
Ty přepřahy jsou skutečně koncepční nesmysl, zrovna tak vkládání styku dvou soustav do stanic. To snad má smysl jedině na italském Brenneru, kde končí regionální vlaky z Itálie a z druhé strany z Rakouska. Průběžné s vícesystémovkou mohou projet bez problémů a v případě nutnosti výměny stroje zajede vždy jednosystémovka až pod druhý systém, je odtažena dieslem na zhlaví, tak "ohákována" a odrazem poslána pod správné napětí. Podobně je tomu také například v Tarvisiu. To ale vzniklo ve středověku elektrifikace. Dnes už je v Evropě doba jiná, nevyžadující zbytečné a někdy nebezpečné manipulace. Jen u nás je zpoždění v přemýšlení.
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
Počet komentářů uživatele571 »fotek 0
07.07.2014 (12:34)  
K napětí: zde na této trati bohužel v žádné stanici nelze rovnou přepřahnout z čistě střídavé lokomotivy na čistě stejnosměrnou (242 na 162) jelikož zde není styková stanice, ale styk je "chytře" na trati. Tudíž je nutnost použít diesel či oba proudy požírající lokomotivu. Další nesmyslnou možností je přípřah dvou elektrik s tím, že by jedna vždy navštívila jinou soustavu. Respektive byla k ní dotažena. Ale jestli mě paměť neklame nikdy se to nepraktikovalo. (Že by stejnosměrná a střídavá lokomotiva opustili poslední stanici před stykem a jeli ke změně tam se jedna odepnula, za stykem by se připnula druhá a pokračovalo by se do další stanice, kde by došlo k odpojení nepotřebné lokomotivy - neb je to blbost)
07.07.2014 (11:03)  
743 010-1: V Kadani to nelze, tem je ještě 3kV ss systém. Nejdále by to šlo v Klášterci, kde donedávna končily plecháči tažený osobní vlaky od Chebu
07.07.2014 (9:39)  
Je vytvořen výlukový JŘ ;)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko