..: Fotogaléria - detaily fotografie 230.108-3 + 230.051-5 :..
 

230.108-3 + 230.051-5


230.108-3 + 230.051-5Informace o fotografii:
 - Úsek: Okrouhlice - Havlíčkův Brod-Perknov
 - GPS: 49°36'56.365"N, 15°32'13.373"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 19.5.2020
 - Autor: Štěpán Havlín  Poslať e-mail autorovi
 - Zobrazeno: 2371x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

26.05.2020 (16:11)  
Citace z předpisu ŠŽDC D1 "Dopravní a návěstní předpis":

čl.3352
U dvojice činných nebo k službě pohotových elektrických lokomotiv (popř. při spojení jedné činné a jedné k službě pohotové lokomotivy) smí být na každém vozidle zdvižen pouze jeden sběrač. Přednostně je to přední sběrač prvé a zadní sběrač druhé samostatně řízené lokomotivy. Je zakázáno mít za jízdy zdvižen současně zadní sběrač první lokomotivy a přední sběrač druhé lokomotivy. Pouze při námraze na troleji je možné u vedoucího hnacího vozidla zvednout ještě zadní sběrač za podmínek dle předchozího článku. U dvoudílných lokomotiv a dvou činných lokomotiv zapojených do vícenásobného řízení smí být na každém vozidle (dílu) zdvižen za jízdy jen jeden sběrač (přednostně přední sběrač prvého a zadní sběrač druhého hnacího vozidla; není-li to možné, tak buď oba přední, nebo oba zadní sběrače).

Citace ze směrnice ČD Cargo PTs10 "Příručka pro lokomotivní čety":

bod 3.7.2
U elektrických HV, konstrukčně vybavených dvěma sběrači, se při jízdě HV používá pro připojení ke zdroji trakčního napájení z trolejového vedení zásadně jeden sběrač. Přednostně se používá zadní sběrač ve směru pohybu HV. Pravidelnou výjimkou z použití zadního sběrače při jízdě HV je případ, kdy bezprostředně za HV ve směru pohybu je řazen vůz nebo HV s přímým rizikem znečištění či poškození od zdviženého zadního sběrače, tzn. např. nekrytý vůz převážející automobily, nebo vůz či zboží, u kterých jiskření a opalky od smykadla sběrače mohou být zdrojem poškození nebo ohrožení z hlediska přepravy nebezpečných věcí atd. Na tomto HV musí být při jízdě za všech okolností použit samostatně vždy jen přední sběrač ve směru pohybu HV.

Všeobecně, předpis SŽDC D1 nezakazuje použití zadních sběračů na obou lokomotivách ve dvoučlenném řízení, ale doplňující směrnice ČD Cargo ano.

To znamená, že pokud HV nemá možnost ve dvojčlenném řízení použití předního sběrače první lokomotivy a zadního sběrače druhé lokomotivy, musí obsluha použít vždy přední sběrače na obou lokomotivách. To platí i v případě, že bezprostředně za HV se nachází vozidlo s přímým rizikem znečištění a vzplanutí.
26.05.2020 (13:46)  
Moc pěkná fotka.
Zeptám se (asi trochu blbě):
Neměly by ty mašiny mít zvednuté přední sběrače? Žil jsem v domnění, že když jedou na vlaku 2 lokomotivy, tak první má zvednutý přední sběrač a ta druhá ten zadní a v případě určitého typu nákladu řazeného hned za lokomotivami (např. cisterna, automobily) musí jet na přední sběrač obě. Jak to tedy je?
Předem díky
26.05.2020 (11:08)  
26.05.2020 (13:02)  


Dalo by se to tak říct :)

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP, - správca galérie alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia - otázky a odpovede


Info
informacni okenko