..: Fotogalerie - detaily fotografie 230 :..
 

230


230Informace o fotografii:
 - Úsek: Tišnov - Dolní Loučky
 - Datum: 11.5.1995
 - Autor: Jiří Vaněk  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 9188x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
16.02.2012 (12:36)  
Super!!! nejhezčí mašinka světa!

Za lamino jsem hrozně rád a pyšný.
16.02.2012 (10:20)  
Rabín, Trakia: neexistuje nějaká literatura, článěk nebo něco o té nerealizované trati? Děkuji.
16.02.2012 (8:05)  
stoupa, Trakia: je velká škoda, že trať Brno - HB zůstala jen torzem. První a hlavně druhá čs. republika (1938-39, kdy se začalo se stavbou dálnice a rozjela se řada dalších staveb, které měly za úkol zaměstnat spoustu lidí do té doby pracujících na opevnění - spadala do toho i trať Brno - HB) na to byla bohužel "moc krátká" a přišla 2. světová válka se všemi důsledky. Pokračování směr Praha snad údajně nemělo úplně sledovat údolí Sázavy, ale spíš právě trasu současně vznikající dálnice D1. O to ta stavba mohla být zajímavější. "Horní Pacifik" snad měl být aspoň v některých úsecích zachován (hlavně asi Ledečko - Čerčany v návaznosti na trať od Kolína).
15.02.2012 (20:34)  
ona bude "odepsaná" na regionální provoz.

250ka (a navazující 072) má význam hlavně pro náklady - dvojkolejka souběžná s 1. koridorem a nezasekaná osobáky jako 010/260. To si udrží i po stavbě VRT, protože 100 km/h na spoustu nákladů dlouhodobě stačí.
15.02.2012 (19:50)  
Fotka mi přijde úplně úžasná :-)
Komín: myslím, že právě tato trať může být poměrně skvělým doplněním k VRT. Pokud povede VRT v blízkosti H.B., tak vlak může z Prahy jet po VRT, a u H.B. jet na tuto trať a tak všem na trati zlepší spojení s Prahou. To samé i opačně s Brnem...
15.02.2012 (18:50)  
Něco o probíhající rekonstrukci tohoto úseku: http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/brno-havl.brod.html
registrovaný uživatel Komín  mail  
Počet komentářů uživatele360 »fotek 0
15.02.2012 (17:22)  
Z Kolína do Čáslavi by určitě s malejma přeložkama tak ta 140 nebyl problém, Z H. Brodu do Brna by místy mohli udělat aspoň tu 120. Nejhorší ale je, že s tou tratí se vůbec nic dělat nebude, jednou jí nahradí VRTka a ona bude "odepsaná" na regionální provoz.
15.02.2012 (17:21)  
Pěkná fotka. Samozřejmě viadukt u Dolních Louček zaujme vždy a navíc s vlakem tmavozelených vozů potěší obzvláště.

Jinak k tématu okrajově doplním,že bylo uvažováno i pokračování téhle tratě ze Světlé údolím Sázavy a měla se v Senohrabech napojovat na trať Praha - České Budějovice.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
15.02.2012 (15:47)  
Pánové,

před "koridórama" koncepčně nejmodernější trať v České republice. Projektovali dědečci ve 30tých letech a počala stavba. Postaveno v 50.tých letech, dokončeno .. Dokončeno? :-)

Ano, je tam 100 km/h, stoupání jak vzpomenuto, ale s vyjímkou Tišnova ŽÁDNÉ úrovňové křížení tratě pozemní komunikací.

Hluboko do 70.let tam bylo ZabZař Mechanika "na odhlášku". Problém je využitelnost starší navazující tratě mezi HavlBrodem a Kutnou Horou. Směrově a délkou staničních kolejí, hlavně.

(Tadle trať nechť je technicko-kulturní památkou českého železničního inženýrství polviny minulého století...) :-)
15.02.2012 (15:41)  
Z rozdělením ČSD neměla změna nátěru nic společného, vzhledem k tomu, že se zeleno-šedý nátěr prvně aplikoval již v roce 1991. Spíše to mělo, dle mého, sloužit k odlišení se od doby před rokem 1989.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko