..: Fotogalerie - detaily fotografie 210.074-1 :..
 

210.074-1


210.074-1Informace o fotografii:
 - Úsek: Sezimovo Ústí - Tábor-Čápův Dvůr
 - GPS: 49°23'15.45"N, 14°41'50.603"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 7.7.2014
 - Autor: SimyV 
 - Zobrazeno: 4828x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
28.10.2014 (7:59)  
Zdeněk Štěpánek:
Ta žehlička jezdí na bateriák při posunu ve stanicích. Tzv. na vykládkové koleji bez TV je pár vozů uhlí / dřeva, žehlička na bateriák pro ně dojede a vytáhne to pod TV, kde už bateriák nepotřebuje.

Druhá věc je, že žehlička pod TV s 10 vozy se šine tak 30km/h :)
27.10.2014 (23:26)  
Musí být ta žehla nějak upravená? Přecijen z toho baterkovozu asi nepůjde vysokonapěťový kabel se svorkou, kterou někdo přicvakne na šínu na střeše :-)

Dokážu si představit rozjet mašinu, baterky a jeden-dva lehké vozy.

Myslím, že tady je to mrtvá cesta, jelikož mrtvá váha a náklady na baterky jsou prostě obrovský.
27.10.2014 (17:43)  
Já vám to neberu, že když v roce 1988 Bulhar vyrobil bateriový vůz, tak že to bylo na odměnu za zlepšovatelské hnutí. :)

Jen to od té doby asi nikoho jiného nenapadlo, resp. udělat to "správně" tj. bez toho blbýho vagonu a s adekvátní kapacitou baterií by je dražší než tam dát dieselový power pack. Že by tato cesta mohla být technicky vhodnější naznačuje i to, že se to tak dělá u trolejbusů...
27.10.2014 (16:19)  
M 474 003: Něco jsem nedávno vymýšlel. Vyšlo mi 1200 kg hmotnosti a výkon 300 kW po dobu jedné minuty. Věcičky to byly špičkové od Maxwella.
Víte jaký je průser u baterek? 1000 nabíjecích cyklů než poklesne kapacita. V autě brnkačka - když nabijete a vybijete v průměru 4x za týden. Mám na mysli Teslu s dojezdem 350 km - týdení proběh řekněme 1000 km (50.000 km/rok). 4x52 týdnů je 208 cyklů za rok, takže pět roků baterie vydrží, aniž by nějak zásadně klesla kapacita. (Že ještě Elon Musk žije a nikdo z ropné lobby ho nenechal zastřelit)
Pokud baterky od Tesly strčíme do vlaku, tak je nabijeme a vybijeme nejmíň 2x denně. Teda pokud jich nechceme tahat 4 tuny na motorák. Za rok a půl je po nich... A pořád se bude topit bufíkem.
27.10.2014 (16:06)  
Náhodou už se v ČB bastlí druhá ;)
27.10.2014 (13:41)  
Pikehead: Uvědomme si ovšem skutečnost, v jakých podmínkách a v jaké době vznikla myšlenka bateriového vozu... Vzniklo jakési průkopnické řešení, které ovšem slušně funguje cca 20 let... Žehličku s agregátem "bulhar" vyvíjel, stavěl a zkoušel celé desetiletí a máme stále jen tu jednu, která je plná much, takže tak nějak jezdí/nejezdí... Osobně, při pozorování, jak to u nás tak vůbec na dráze je (i s ohledem na to, kdo to tam v ČB bastlí), nevěřím v nějaký obrat...
27.10.2014 (13:22)  
Pikehead

Netvrdím, že baterky ze Sergeje jsou vyjímečně dobrý nápad, tvrdím že ČD Cargo vyjímečně napadlo něco dobrého a to je rozdíl.

Někde na serveru o elektromobilech nebo o přečerpávacích elektrárnách jsem četl, že baterie z elektromobilů, po poklesu kapacity na 80% se budou vykupovat a budou sloužit ve stanicích pro krytí špičkových odběrů. Pokud by k výkupu někdy opravdu došlo, tak zde je pro ně vhodné použití. V akumulátorovém voze je místa dost. Jenomže v téhle zemi se uvažuje naftově.
27.10.2014 (12:52)  
Ehm, baterky ze Sergeje nějak zbastlené dohromady v depu do bateriového vozu bych se zdráhal označit slovy "výjímečně dobrý nápad".
Dieslový agregát v žehličce je nápad o řád lepší, jak funkčně, tak z pohledu mrtvé váhy, kterou vozíte sebou.
27.10.2014 (10:46)  
Pokaždé, když je vyjímečně nějaký dobrý nápad, tak se nepodaří. Nafta vítězí, máme jí dost, nekonečné množství neustále prýští ze země a jejím spalováním nevznikají téměř žádné škodlivé zplodiny. Z důvodu úspory příště ten náklad pojede se 742, co na tom, že po cestě obsluhuje třeba jenom jednu nezatrolejovanou vlečku.
27.10.2014 (9:09)  
Nevěděl by prosím někdo údaje skrze počet, evidenci bateriových vozů? Myslím třeba nějaké datumy - kdy reko ze služebního, čísla vozů, nasazení v provozu, dom.st. zrušení, příp. barevné provedení? Z historie tuším, že byly čtyři - zelený, červený, světle a tmavě modrý. Barvy se taky v průběhu let měnily... Některý byl dokonce z rybáku staršího provedení - bez vyhlídkového okna s dveřmi do zavazadlového prostoru bez okének... Postupně se rušily, až zbyly dva? Tento a pak by mohl ještě existovat druhý, který před časem změnil působiště... Snad Plzeň a Mn směr Stříbro... Ale to už je taky minulost... Ví někdo více? Děkuji.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko