..: Fotogalerie - detaily fotografie 199.401-1 + 771.072-6 :..
 

199.401-1 + 771.072-6


199.401-1 + 771.072-6Informace o fotografii:
 - Místo focení: Trenčianska Teplá
 - Datum: 19.8.2010
 - Autor: Miroslav Just 
 - Zobrazeno: 5152x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 6
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

26.10.2010 (16:46)  
Je pravda, že dřív se to až tak striktně nedodržovalo... ani to nebylo možné, vzhledem k rozsahu provozu. Než čekat hodinu, až přijede topírenský posun a mašinu vytáhne, dělalo se to tak jak píše Tomáš. Hodně pomohlo zabudování stykače pojezdu z baterií, tzv. pomocný pojezd, který se začal na vozidla dosazovat od konce 80.let. Pielstick-to byla samostatná kapitola, byl to komůrkový motor a jeho starty byly obtížné, hlavně za studena. Proto se do sacího potrubí vkládala ampule s éterem... a než se motor normálně rozběhnul, často nebylo v depu vidět, to je fakt.
26.10.2010 (8:35)  
Ďula, Drahoš Švestka: Předpis je sice jedna věc, praxe pak bývá druhá. Pamatuji, že v době, kdy v depu CL skončily páry se do rotundy odstavovaly diesely a nikdo si nelámal hlavu s tím, že se startovaly v rotundě. Zvláště v zimě, když byl silný mráz se zavírala všechna vrata a mašiny se startovaly za zavřenými vraty. Pielstickům se kolikrát moc nechtělo a pomáhalo se jim přípravkem Startpilot, což byla nějaká směs éteru a bůhvíčeho (nebo snad jenom éter). Výsledkem byla většinou pořádná detonace a hromady kouře, které se valily škvírami kolem a pod vraty a dýmníky ve střeše, takže to vypadalo, že rotunda chytla. Pak si fíra nebo mechanik otevřel vrata a když byla mašina nabouchaná, písknul si a točnař postavil točnu na paprsek a mašina jela vlastní silou. Žádný vytahování se nepraktikovalo. Jestli tomu později bylo jinak je klidně možné, ale to už jsem neměl možnost pozorovat. :-)
25.10.2010 (23:34)  
Pro upřesnění:zákaz startování hnacích vozidel v uzavřených prostorách platí od nepaměti.Důvodem je to,že v okamžiku startu naftový motor,pro usnadnění startu a šetření baterie vystaví větší množství paliva,takže motor trochu "uteče" do otáček a více zakouří.Rovněž,jak píše Ďula,doba potřebná pro naplnění tlakové brzdy vzduchem,není zanedbatelná.
25.10.2010 (20:45)  
Topič: Ale kdepak:) Já jen poukazoval na smrad a saze z komína při startu Ká 6tky. CO se týče dB tak ono to stačí aj na volném prostranství. To máš pravdu.
25.10.2010 (20:04)  
Ve většině depech se v halách startovat nesmí. Vůbec to není hluku,ale splodinách. Ona se totiž musí ta mašina "na foukat" !!! a to chvilku trvá.
25.10.2010 (19:54)  
Yoshua: Vzhledem k tomu, že většinou mašina zaparkovaná v rotundě bublá na volnoběh a na točnu pojíždí krokem na první jízdní stupeň, tak se zase nějaká brutální decibelová lázeň nekoná, kromě krátké chvilky po naskočení motoru. Nebo myslíš, že to tam někdo naschvál túruje na plnej knedlík. :-)
25.10.2010 (19:27)  
Z praktického hlediska samozřejmě nic. Neřekl jsem že to nejde. Ale nechtěl bych tam v tu chíli asi pobývat.
25.10.2010 (18:13)  
Yoshua: Dovedu. Co by tomu mělo bránit?
25.10.2010 (17:58)  
Dovedeš si kolego představit, že by to v rotundě nakopli? :)))
25.10.2010 (17:18)  
Čmelda nestartoval?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko