..: Fotogalerie - detaily fotografie 181.024-1 :..
 

181.024-1


181.024-1Informace o fotografii:
 - Úsek: Hoštejn - Lupěné
 - Datum: 22.10.2011
 - Autor: Petr Borženský  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 4340x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

27.11.2011 (16:53)  
tlaky byly větší u druhého podvozku, protože byl uložen jinak než první

A když jela mašina opačně, tak byly tlaky větší u prvního podvozku? To snad ne. Takže ne uložení, pane praktiku, ale klopný moment a následné odlehčení předního podvozku. OK. Na koridoru je dovolené zatížení D4, šestikol může i na D3. Tudíž za jejich koncem v Třebové není koridor (dle Hřížáka zřejmě koridorizace spočívá v downgradu stávajících tratí), ale pokles provozu a snaha omezit vozidla skupiny přechodnosti 3 (nejen na koridoru), proto ten zmíněný vyšší poplatek za DC. Problémem jsou síly příčné, nikoliv svislé.
27.11.2011 (14:15)  
M. K. : Snažíš se vézt odborné řeči, ale moje názory jsou podloženy mnohaletou praxí, čím Tvoje? Odbornou literaturou? Čtyřkoláky mají vyrovnávače nápravových tlaků, kdežto šestikolák ničím takovým NEDISPONUJE! Když už zde tlaky byly neúnosně vysoké, snižovaly se po odlehčení vahadlových svorníků, obecně vahadlové soustavy. Ony tlaky byly větší u druhého podvozku, protože byl uložen jinak než první.
27.11.2011 (13:45)  
nápravové tlaky byly obrovské

Hmm, menší než mají peršingy a esa, které se po koridorech bežně prohánějí, takže ten problém asi bude jinde než v nápravovém tlaku. A sice v příčných silách mezi podvozkem a kolejnicí.

A ještě oblíbený opravník obecně rozšířených omylů. Příčné účinky nezávisí jen na počtu dvojkolí v podvozku, ale obecně na konstrukci podvozku. Jinými slovy, existují šestikoláky s lepší přechodností (menšími příčnými účinky), než jiné šestikoláky, neřkuli některé čtyřkoláky.
27.11.2011 (10:57)  
Šestikoláky mohou na koridor, avšak mají vyšší poplatky za použitou kapacitu dopravní cesty oproti ostatním lokomotivám.
26.11.2011 (20:59)  
Ze Třebové byly odejiti právě proto, že pro svou váhu nebudou moci na koridor. Sice je pravda, že nápravové tlaky byly obrovské, ale byla to klidná síla.
26.11.2011 (20:42)  
Tak tomu fírovi závidím, ten se ted pěkně veze... Vzpomínám si z praxe, když se ještě jezdilo po staré trati a šestikolák jel v porovnání se "čtyřkolákama" naprosto klidně. A co teprve teď, když byla trať napřímená a zmizel tak problém hoblování oblouků dlouhými podvozky šestkol... Podle mě je vyřazení šestikoláků tak trochu omyl - čtyřnápravový mašiny jsou teď dost přetěžovaný.
26.11.2011 (16:18)  
Bývalý Třebovský Šestikolák, nostalgie, jojo staré časy. 5!

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko