Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
151.023-9 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Tatce - Poříčany - Datum: 27.12.2015 - Autor: Chary - Pozn.: ánfas - Zobrazeno: 6258x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Dale Cooper: Nobody is perfect.
Pouze jsem podrobněji, vysvětlil, že jsem netvrdil to, co ses mi snažil podsunout, že HO ovlivňuje formát.
Nemusíš regovat tak hystericky.
Pouze jsem podrobněji, vysvětlil, že jsem netvrdil to, co ses mi snažil podsunout, že HO ovlivňuje formát.
Nemusíš regovat tak hystericky.
08.01.2016 (22:28)
topič: Omlouvám se, sypu si na hlavu popelnici a odcházím se do kouta stydět a lkát nad svoji nedokonalostí. Zároveň se ti klaním. Jsi dokonalý.
No Martine99, tak pokud fotíš vláčky i koně v pohybu, tak potom nevím, co tě tak udivuje. Správně fungující autofokus a přiměřeně nastavený aparát, to přece není žádná věda :-)
Navíc, tohle je s ohledem na to, zachytit vlak ostře co to jde, snad ta nejjednodušší disciplína, pokud se bavíme o zachycení čela ostře při rychlosti 140 km/h. Vážně. Totiž, furt se to ostří a pokud stroj maká, jak má, nemá tam kde nastat chyba.
Ono by to naopak bylo smutné, kdyby se taková fotka měla fotit tak, aby to čelo ostré nebylo, ne? ;-)
Navíc, tohle je s ohledem na to, zachytit vlak ostře co to jde, snad ta nejjednodušší disciplína, pokud se bavíme o zachycení čela ostře při rychlosti 140 km/h. Vážně. Totiž, furt se to ostří a pokud stroj maká, jak má, nemá tam kde nastat chyba.
Ono by to naopak bylo smutné, kdyby se taková fotka měla fotit tak, aby to čelo ostré nebylo, ne? ;-)
Chary: No zas tak podrobný výklad k tomu, jak dnešní zrcadlovka ostří, nepotřebuji :-) Možná tomu nebudeš věřit, ale fotím si i vlaky v pohybu :-) ... nebo třeba pobíhající koně v ohradě.... ale to je jedno.
Mě prostě překvapila ta ostrost čela při té rychlosti. Mezi čelem a koncem vlaku je víc než 120 m a přitom i zadní vozy mají čisté obrysy...
Topič: Tvé komentáře mě nechávají v klidu. Prostě jsi největší odborník a držitel všeho rozumu kolem fotografování. Vždycky máš pravdu ! ... a když se náhodou sekneš, tak komentář vymažeš, aby to náhodou nenarušilo tvoji auru dokonalosti...
Mě prostě překvapila ta ostrost čela při té rychlosti. Mezi čelem a koncem vlaku je víc než 120 m a přitom i zadní vozy mají čisté obrysy...
Topič: Tvé komentáře mě nechávají v klidu. Prostě jsi největší odborník a držitel všeho rozumu kolem fotografování. Vždycky máš pravdu ! ... a když se náhodou sekneš, tak komentář vymažeš, aby to náhodou nenarušilo tvoji auru dokonalosti...
Dale Cooper: Ale vůbec jsi žádné B nedořekl. Já jsem psal o velikosti fotografie a ne o formátu. Ocituji: "Velikost fotografie: Logicky - čím větší je fotografie, tím více se bude případné rozostření zvětšovat a bude stále více okem viditelné. Hloubka ostrosti tedy závisí na velikosti výsledné fotografie. Fotografie o velikosti poštovní známky bude mít mnohem větší hloubku ostrosti než billboard. Je tedy nemožné presentovat stejnou fotografii (ze stejných dat) na webu, na papíře A4 i na billboardu tak, aby vyzněla z hlediska hloubky ostrosti stejně!"
Rovněž tak jsem zmínil pozorovací vzdálenost a opět ocituji:
"Pozorovací vzdálenost: Hloubka ostrosti je též závislá na pozorovací vzdálenosti. Díváte-li se na fotografii ze 40 cm, budete k rozostření mnohem kritičtější, než když fotografii pozorujete z 10 metrů. Pozorovací vzdálenost a velikost fotografie se tak často vzájemně kompenzují. Díváte-li se na velkou fotografii, obvykle od ní totiž odstoupíte, abyste ji viděli celou. Pokles hloubky ostrosti z důvodu velikosti fotografie tak bývá často kompenzován současným zvětšováním přirozené pozorovací vzdálenosti (billboardy u silnice)."
Příště čti pozorně, co je napsáno, ať nesvádíš debatu do končin, které jsem vůbec neměl na zřeteli. Smíchal jsi dvě věci dohromady. Velikost čipu a ohnisko na straně jedné a velikost fotografie (viz výše), která se tady v galerii těžko může projevit, když máme všechny snímky stejné velikosti, tj. 1024 x něco pxl, na straně druhé. Proto jsem taky ve včerejším komentáři ve 22:12 psal, že velikost, pozorovací vzdálenost a rozptylový kroužek u této fotky neberu v úvahu.
Rovněž tak jsem zmínil pozorovací vzdálenost a opět ocituji:
"Pozorovací vzdálenost: Hloubka ostrosti je též závislá na pozorovací vzdálenosti. Díváte-li se na fotografii ze 40 cm, budete k rozostření mnohem kritičtější, než když fotografii pozorujete z 10 metrů. Pozorovací vzdálenost a velikost fotografie se tak často vzájemně kompenzují. Díváte-li se na velkou fotografii, obvykle od ní totiž odstoupíte, abyste ji viděli celou. Pokles hloubky ostrosti z důvodu velikosti fotografie tak bývá často kompenzován současným zvětšováním přirozené pozorovací vzdálenosti (billboardy u silnice)."
Příště čti pozorně, co je napsáno, ať nesvádíš debatu do končin, které jsem vůbec neměl na zřeteli. Smíchal jsi dvě věci dohromady. Velikost čipu a ohnisko na straně jedné a velikost fotografie (viz výše), která se tady v galerii těžko může projevit, když máme všechny snímky stejné velikosti, tj. 1024 x něco pxl, na straně druhé. Proto jsem taky ve včerejším komentáři ve 22:12 psal, že velikost, pozorovací vzdálenost a rozptylový kroužek u této fotky neberu v úvahu.
07.01.2016 (23:27)
Ale tak aspoň jsme si prosvištěli základy :)
Rozumím i tomu, co jsi psal, to vyplývá z logiky věci. Jen jak topč psal, že HO ovlivňuje formát; tím řekl A a my jsme dořekli B.
:)
Rozumím i tomu, co jsi psal, to vyplývá z logiky věci. Jen jak topč psal, že HO ovlivňuje formát; tím řekl A a my jsme dořekli B.
:)
Jenomže srovnáváš věci, o kterých se tu v danou chvíli ale vůbec nebavíme a stáčíš debatu na úhel pohledu, který je v tuto chvíli zcela ale zcela nepodstatný a přiznám se, že mi teď není úplně jasné, proč to vůbec děláš :-(
Já potřebuju nějakou scénu s nějakým záběrem, a mám na výběr několik fotoaparátů s různě velkými čipy, čili zcela logicky musím použít různě dlouhá ohniska. Nikdo nebude srovnávat 35 na FF, 35 na 6x6 a 35 na 1". Tam totiž dostaneš jinej záběr scény a o to nám ale vůbec nejde. To je z praktickýho hlediska zcela zbytečná otázka...
to bys musel srovnávat 189/F8 na 6x6, 95/F8 na FF a 35/F8 na 1". A jsme zpět tam, kde jsme byli ;-)
Já potřebuju nějakou scénu s nějakým záběrem, a mám na výběr několik fotoaparátů s různě velkými čipy, čili zcela logicky musím použít různě dlouhá ohniska. Nikdo nebude srovnávat 35 na FF, 35 na 6x6 a 35 na 1". Tam totiž dostaneš jinej záběr scény a o to nám ale vůbec nejde. To je z praktickýho hlediska zcela zbytečná otázka...
to bys musel srovnávat 189/F8 na 6x6, 95/F8 na FF a 35/F8 na 1". A jsme zpět tam, kde jsme byli ;-)
07.01.2016 (23:19)
A kdybys měl 4/3, tak by ti stačilo ještě nižší :-) To ohnisko, tedy. Hloubka ostrosti by naopak byla vyšší, při stejném zaclonění.
07.01.2016 (23:18)
Možná na to narážel, ale nemůžeš zase říct, že nemám pravdu, v tom jak jsem srovnával kinofilm a střední formát :-)
A to "kurva nižší, nižší!" patřilo Halíkovi, ne Kefalínovi :-p
A to "kurva nižší, nižší!" patřilo Halíkovi, ne Kefalínovi :-p
A vsadím boty, klidně všechny, co tu mám, že přesně na to topič narážel ;-)
Protože na to, abych z místa, kde jsem stál, pořídil takovou fotku, jakou jsem pořídil, buď foťákem s čipem FF nebo APS-C, potřebuju Halík ohniska jaký? No nižší, nižší kurva!
https://www.youtube.com/watch?v=V8FEI1BjpQo
(kdyby to snad někdo neznal)
Protože na to, abych z místa, kde jsem stál, pořídil takovou fotku, jakou jsem pořídil, buď foťákem s čipem FF nebo APS-C, potřebuju Halík ohniska jaký? No nižší, nižší kurva!
https://www.youtube.com/watch?v=V8FEI1BjpQo
(kdyby to snad někdo neznal)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko