..: Fotogalerie - detaily fotografie 150.022-2 + 150.013-1 :..
 

150.022-2 + 150.013-1


150.022-2 + 150.013-1Informace o fotografii:
 - Místo focení: Štrba (žilinské zhlaví)
 - GPS: 49°5'6.541"N, 20°3'27.946"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 17.9.1992
 - Autor: BBvK  Poslat email autorovi
 - Pozn.: sken z negativu, Expresy
Košičan s Gerlachem se
potkaly na své pouti skrz
Československo
 - Zobrazeno: 11215x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel joki  mail  
Počet komentářů uživatele11 »fotek 0
04.12.2010 (22:16)  
743 010-1 tu rychlost si na boku pamatuji dost dobře. Žlutá písmena na šedobílém podkladu ale cosi se mi plete že to pak bylo přepsané po nějaké době na 160. Taky jsem se v Holeškách občas vyskytoval a jednou se mi podařilo s tím cestovat do Děčína. Ano přesně byly vínové barvy a ne fialové. Jezdily tam v období 87-89 v řazení na wagonvebu jsem to ale nenašel. Kdes koupil modely? Na aukru je někdo dražil od Sachsenmodelle za 700,- někdo mne přebil. taky bych model v HO bral i Bmee s origoš lakem. Je to je pomalu retro nostalgie jak ten čas letí...
04.12.2010 (18:15)  
Taky se připojuji k obdivovatelům zeleno-žlutých souprav. I mně se tehdy moc líbily. Zvláště, když přijely vozy umyté.

Joki o vozech z Primátora: v roce 1988 jsem jel s rodiči relaci Praha-Holešovice - Bln-Schönefeld v povinně místenkovém IEx Primátor. Pamatuji si, že to, v čem jsme jeli, byl oddíl špinavého béčka s téměř neprůhledným oknem a v jídeláku WR neměli skoro vůbec nic. A skřípělo to při brzdění snad víc než vnitrostátní šrot. Nebylo o co stát, vozy DR byly v lepším stavu: v roce 1989 jsem byl v Holešovicích pečený vařený a ty inkriminované vagóny (Ame, Bme) jsem tam viděl, byly vínovo-světlošedé. Velmi elegantní. Hlavně ta jednička. Jaká je má radost, že se mi podařilo sehnat jejich modelovou verzi (-: Podle ní ale nebyly konstruovány na 200 (leda nějaké jejich pozdější rekonstrukce, napadá mě třeba Bomz, nevím přesně), ale model praví 140, i když, samozřejmě, nemusí mít pravdu. Já bych se klonil ke standardním 160, ke 200 méně.
04.12.2010 (12:09)  
Taky s nostalgií vzpomínám ma tyto luxusní vozy (na svou dobu), na osm rozhrkaných, ale sklápěcích sedaček. Znám je z rychlíku Šohaj, což byla tradiční značka pro spojení JV Moravy s Prahou. Dnes už to bohužel nemá tu úroveň. Taky proto, že se po dvaceti letech úroveň moc nezměnila :( Tyto vozy patří bohužel ještě pořád k tomu lepšímu...
Banán + souprava se žlutým pruhem to bylo něco...a je dodnes:(
registrovaný uživatel joki  mail  
Počet komentářů uživatele11 »fotek 0
04.12.2010 (11:02)  
Místanka na Ostravan a Košičan byla ještě před rokem 90 za 4,- kčs. Tu jsem musel kupovat i k režijce kde známka na celý rok stála 20,- kčs. Dělal jsem v LD Bohumín a někdy když jsem se urval dříve tak jsem krkolomným způsebem Košičana ve Vítkovicích stihl. Tehdy tyto vozy byla to nej. u ČSD a jízda v nich byla skoro svátek. Stísněný prostor si člověk neuvědomoval neb byl tehdy o 25 kg mladší. Budyšín vyrobil i sérii velkoprostorových vuzů s klimatizací a rychlostí 200 km/h pro DR které jezdily na Primátoru do Prahy holešovic. Asi nebyly tlakotěsné ale vypadaly tehdy dost luxusně. Nevíte někdo kolik jich bylo a kde u DB skončily. Mněly fialový nátěr s kombinací šedobílé. Byly plány i na výrobu ETR 400 v licenci ve škodě Plzeň nebo snad i ve Studénce? Plánu bylo vždycky dost... ale faktem je že když jsem jel kolem Studénky tak tam za týden stály alespoň 2-3 nové Btee. Dneska tam vše rezivý... a když jsem se bavil s technikem co dělá ve Škodě Vítkovicích na elefantech tak považují za ůspěch když se vyrobí 7-10 elefantů ročně. S takovou ten vozový park bude ryclejš stárnout než jej budeme stačit vyrábět.
04.12.2010 (9:11)  
Nádhera. Když zavřu oči slyším řev ventilátorů z obou banánů a čekám na příval horkého vzduchů z odporníků svítících do běla, rachot kol na vytřískaném zhlaví a kvičení kotoučovek nakonec.
Kde jsou ty časy, kdy jsem k studentské Žilina - Ostrava-Vítkovice za 8Kčs přikoupil 16Kčs za místenku a vyhlížel kdy se "Kozičan" přiřítí od Vrútek...
04.12.2010 (9:01)  
AD Marťa:
Chybu nelze hledat u výrobce. Takto si to objednaly ČSD. Já jsem hodnotil snímek a vnější vzhled. Je dobře, že jste také připomenul negativa interiéru. S tím plně souhlasím.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
Počet komentářů uživatele232 »fotek 0
04.12.2010 (0:03)  
Souhlasím s Marťou. Řekl bych, že si tu dobu a tehdejší vlaky poněkud idealizujete. Je pravdou, že Ex Košičan (a Tatran, Slovenská Strela, Ostravan a Thermal) se kvalitou opravdu z průměru poněkud vymykal, ale zázrak to nebyl a údržba od počátku vázla, což se na vzhledu Amee/Bmee/BDmee začlo brzo projevovat. Nehledě k tomu (pokud tady řešíte jednotný nátěr), že byl řazen běžný modrý jídelní vůz - tedy nic spešl. Dneska jezdí vlaky v průměru lepší, ale bohužel toho průměru je dosaženo mixem špičkových i tragických souprav.
03.12.2010 (20:41)  
Dost jsem se těmito vozy najezdil, když byly nové, a to v 1. i 2. třídě. Nechápu obdiv některých diskutujících. Úzké oddíly 1. třídy (stejně široké jako ve dvojce) a příšerná, naprosto nepohodlná sedátka ve 2. třídě (8 v oddíle). Pozitivem byly kotoučové brzdy, prostorné WC sloučené s umývárnou a posuvné vstupní dveře. Však taky za pár let byla 1. třída přeznačena na 2. a sedadla 2. třídy vyměněna. Takže tyto vozy pro mě nebyly žádný zázrak, spíše jakási z nouze ctnost.
03.12.2010 (19:59)  
Sakra, to je paráda. Amee, Bmee, BDmeerka, to byl štyl. Jednobarevná souprava. Vědět tehdy, že to zatřou Najbrtem... :-! Plný počet :-)
03.12.2010 (18:50)  
Tak to je lahůdka :)hezky zachycené super soupravy.. už jsem skoro zapoměl na barevné provedení vagonů té doby a docela mě chybí, takže díky za osvěžení :) pro mě jasných 5 hvězd
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko