Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
150.020-6 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Ostrava-Kunčice - Ostrava-Vítkovice - Datum: 9.5.1993 - Autor: Jiří Vaněk - Pozn.: Ex 124 "Košičan" - Zobrazeno: 11528x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Problemy s kotoucovou brzdou se, pokud se pamatuju spravne, tykaly do te do by ne zcela overeneho chovani brzd v rezimu dalkoveho vlaku - u zastavujicich osobaku se to kvuli castemu brzdeni neprojevilo, ale u dalkoveho vlaku doslo k oddaleni desticek od kotouce a tim padem zpozdeneho a pomaleho nastupu brzdneho ucinku.
Zluty pruh vychazel ze snahy tyto prestizni vozy odlisit od beznych (podobne jako byly emezty dodavane v cerveno/sede misto obvykle zeleno/sede). Proto Bymecka ani hytlaky bez zvedaci plosiny pruh nemely. Ze to vypada podobne jako unifik na masinach povazuju za zajimavou shodu nahod a "sladenou" soupravu se zelenou krysou za kouzlo nechteneho.
Zluty pruh vychazel ze snahy tyto prestizni vozy odlisit od beznych (podobne jako byly emezty dodavane v cerveno/sede misto obvykle zeleno/sede). Proto Bymecka ani hytlaky bez zvedaci plosiny pruh nemely. Ze to vypada podobne jako unifik na masinach povazuju za zajimavou shodu nahod a "sladenou" soupravu se zelenou krysou za kouzlo nechteneho.
Pěkná fotečka, takto pamatuji Košičana osobně a že jsem jej vídal po 3 roky denně, kolem 14:30 projížděl Horníkovem a při zpoždění narušoval jízdu našeho učňovského panťáku.
Co se týče žlutého pruhu, pokud si pamatuji tak šlo jen o vzhled, tohleto tenkrát byly nové vozy, velice moderní a pohodlné, chlouba ČSD. nemělo to žádnou souvislost s brzdou ani CZE a podobně, šlo o bezpečnost a stejně jako u lokomotiv šlo o to že vlak půjde dobře vidět. Jen si pamatuji, že tenkrát byly nějaké problémy s obrzděním těchto vozů, snad měly mít malý brzdící účinek kotoučovek v rychlosti kolem 80km/h. Kotouče byly tenkrát u ČSD něco extra. Jezdily na ranním rychlíku z pražského hlaváku do Varů, taky na R na Budějovice a samozřejmě na R do NDR a na Košičanu a Ostravanu. Osobně se mi vozy moc líbily.
Zel.am
Co se týče žlutého pruhu, pokud si pamatuji tak šlo jen o vzhled, tohleto tenkrát byly nové vozy, velice moderní a pohodlné, chlouba ČSD. nemělo to žádnou souvislost s brzdou ani CZE a podobně, šlo o bezpečnost a stejně jako u lokomotiv šlo o to že vlak půjde dobře vidět. Jen si pamatuji, že tenkrát byly nějaké problémy s obrzděním těchto vozů, snad měly mít malý brzdící účinek kotoučovek v rychlosti kolem 80km/h. Kotouče byly tenkrát u ČSD něco extra. Jezdily na ranním rychlíku z pražského hlaváku do Varů, taky na R na Budějovice a samozřejmě na R do NDR a na Košičanu a Ostravanu. Osobně se mi vozy moc líbily.
Zel.am
Martin Grill; Nickon: Na 460 to bylo moc hezké to je pravda. I když za nejdokonalejší považuju ten modrošedý + červené dveře. To na to pasuje nejvíc a i na žabotlamy, kdežto ten zelonožlutý byl na žabotlamy fakt otřes.
Tak ta celo zelená souprava je asi jen tu, ale bohužel ne celá.
http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=150016i.jpg
A druhá je tu ze stejného zdroje.
http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=150026g.jpg
Pravda moc dlouho jsem nehledal a možná se někdo pochlapí vlastním snímkem.
http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=150016i.jpg
A druhá je tu ze stejného zdroje.
http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=150026g.jpg
Pravda moc dlouho jsem nehledal a možná se někdo pochlapí vlastním snímkem.
stoupa a ověřování kotoučové brzdy
Nepletete si to se zkoušením EP brzdy? Tam byl žlutý pruh, ovšem jen úzký a vozy byly klasické Ba a spol.
Kotoučovku pak měly i ty Bymee a BDmee, kde pruh nebyl..
Nepletete si to se zkoušením EP brzdy? Tam byl žlutý pruh, ovšem jen úzký a vozy byly klasické Ba a spol.
Kotoučovku pak měly i ty Bymee a BDmee, kde pruh nebyl..
Žlutý pruh na kočárech:
Hele, "UNIFIK" se žlutým pruhem byl "předpisován" pro mašiny (hnací vozidla). Pokud vím, pro kočáry ne.
Ještě dříve, než byl "vydán" Unifik (v časopisu Železniřář z 80. let dohledati lze) dostaly žlutý pruh vozy, (ucelené soupravy, na kterých byla provozně ověřována kotoučová brzda. Vídal jsem je na Pha - ČB. Myslím, že vítr vane spíš odtud.
Ale jak sami pravíte, paměť se ztrácí, mozková kůra řídne.... (a Najbrt se mi stejně nelíbí :-))
Hele, "UNIFIK" se žlutým pruhem byl "předpisován" pro mašiny (hnací vozidla). Pokud vím, pro kočáry ne.
Ještě dříve, než byl "vydán" Unifik (v časopisu Železniřář z 80. let dohledati lze) dostaly žlutý pruh vozy, (ucelené soupravy, na kterých byla provozně ověřována kotoučová brzda. Vídal jsem je na Pha - ČB. Myslím, že vítr vane spíš odtud.
Ale jak sami pravíte, paměť se ztrácí, mozková kůra řídne.... (a Najbrt se mi stejně nelíbí :-))
Já si myslím, že žlutý pruh měl prostě podtrhnout výjimečnost těchto vozů; v té době u ČSD byly opravdu hodně exkluzivní. S CZE to evidentně nesouvisí a s UNI88 už vůbec ne, tam se žlutý pruh se týkal jen hnacích vozidel.
07.09.2011 (10:54)
Pravda. Bymee pruh nikdy neměly. Tím dostává teorie s CZE vážnou trhlinu:( Kouknul jsem v rychlosti na parostroj a nic neobjevil, ale ty určitě někde něco najdeš. Jsi pilnější :o)
Paměť mi úplně neslouží, ale žádný vůz Bymee se žlutým pruhem jsem neviděl. Ale doma v literatuře zkusím zapátrat, jak to vlastně s tím žlutým pruhem u Bmee, Amee a BDsmeer bylo.
S CZE to nesouviselo, o čemž svědčí třeba fakt, že většina vozů Bymee onen pruh neměla. Tehdejším standardním nátěrem bylo pokud vím jednobarevné nalakování skříně s šedou střechou, bezpečnostní pruh byl vymyšlen později. Za korporátní bych to nevydával, už proto, že ona jedna barva nebyla sjednocená. Ad 460 - podle mě to ještě líp vyzeralo na 560, červeň měla něco do sebe, aspoň pokud byla čistá :) Kdyby se našel žlutozelený banán se žlutozelenou soupravou, to bych si moc pomlaskal.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko