..: Fotogalerie - detaily fotografie 150.020-6 :..
 

150.020-6


150.020-6Informace o fotografii:
 - Úsek: Ostrava-Kunčice - Ostrava-Vítkovice
 - Datum: 9.5.1993
 - Autor: Jiří Vaněk  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Ex 124 "Košičan"
 - Zobrazeno: 11528x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
07.09.2011 (19:10)  
Problemy s kotoucovou brzdou se, pokud se pamatuju spravne, tykaly do te do by ne zcela overeneho chovani brzd v rezimu dalkoveho vlaku - u zastavujicich osobaku se to kvuli castemu brzdeni neprojevilo, ale u dalkoveho vlaku doslo k oddaleni desticek od kotouce a tim padem zpozdeneho a pomaleho nastupu brzdneho ucinku.

Zluty pruh vychazel ze snahy tyto prestizni vozy odlisit od beznych (podobne jako byly emezty dodavane v cerveno/sede misto obvykle zeleno/sede). Proto Bymecka ani hytlaky bez zvedaci plosiny pruh nemely. Ze to vypada podobne jako unifik na masinach povazuju za zajimavou shodu nahod a "sladenou" soupravu se zelenou krysou za kouzlo nechteneho.
07.09.2011 (17:19)  
Pěkná fotečka, takto pamatuji Košičana osobně a že jsem jej vídal po 3 roky denně, kolem 14:30 projížděl Horníkovem a při zpoždění narušoval jízdu našeho učňovského panťáku.
Co se týče žlutého pruhu, pokud si pamatuji tak šlo jen o vzhled, tohleto tenkrát byly nové vozy, velice moderní a pohodlné, chlouba ČSD. nemělo to žádnou souvislost s brzdou ani CZE a podobně, šlo o bezpečnost a stejně jako u lokomotiv šlo o to že vlak půjde dobře vidět. Jen si pamatuji, že tenkrát byly nějaké problémy s obrzděním těchto vozů, snad měly mít malý brzdící účinek kotoučovek v rychlosti kolem 80km/h. Kotouče byly tenkrát u ČSD něco extra. Jezdily na ranním rychlíku z pražského hlaváku do Varů, taky na R na Budějovice a samozřejmě na R do NDR a na Košičanu a Ostravanu. Osobně se mi vozy moc líbily.
Zel.am
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
07.09.2011 (14:30)  
Martin Grill; Nickon: Na 460 to bylo moc hezké to je pravda. I když za nejdokonalejší považuju ten modrošedý + červené dveře. To na to pasuje nejvíc a i na žabotlamy, kdežto ten zelonožlutý byl na žabotlamy fakt otřes.
registrovaný uživatel PAja 
Počet komentářů uživatele22 »fotek 0
07.09.2011 (14:03)  
Tak ta celo zelená souprava je asi jen tu, ale bohužel ne celá.
http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=150016i.jpg
A druhá je tu ze stejného zdroje.
http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?filename=150026g.jpg
Pravda moc dlouho jsem nehledal a možná se někdo pochlapí vlastním snímkem.
07.09.2011 (11:40)  
stoupa a ověřování kotoučové brzdy

Nepletete si to se zkoušením EP brzdy? Tam byl žlutý pruh, ovšem jen úzký a vozy byly klasické Ba a spol.

Kotoučovku pak měly i ty Bymee a BDmee, kde pruh nebyl..
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
07.09.2011 (11:27)  
Žlutý pruh na kočárech:

Hele, "UNIFIK" se žlutým pruhem byl "předpisován" pro mašiny (hnací vozidla). Pokud vím, pro kočáry ne.

Ještě dříve, než byl "vydán" Unifik (v časopisu Železniřář z 80. let dohledati lze) dostaly žlutý pruh vozy, (ucelené soupravy, na kterých byla provozně ověřována kotoučová brzda. Vídal jsem je na Pha - ČB. Myslím, že vítr vane spíš odtud.

Ale jak sami pravíte, paměť se ztrácí, mozková kůra řídne.... (a Najbrt se mi stejně nelíbí :-))
07.09.2011 (11:02)  
Já si myslím, že žlutý pruh měl prostě podtrhnout výjimečnost těchto vozů; v té době u ČSD byly opravdu hodně exkluzivní. S CZE to evidentně nesouvisí a s UNI88 už vůbec ne, tam se žlutý pruh se týkal jen hnacích vozidel.
07.09.2011 (10:54)  
Pravda. Bymee pruh nikdy neměly. Tím dostává teorie s CZE vážnou trhlinu:( Kouknul jsem v rychlosti na parostroj a nic neobjevil, ale ty určitě někde něco najdeš. Jsi pilnější :o)
07.09.2011 (10:12)  
Paměť mi úplně neslouží, ale žádný vůz Bymee se žlutým pruhem jsem neviděl. Ale doma v literatuře zkusím zapátrat, jak to vlastně s tím žlutým pruhem u Bmee, Amee a BDsmeer bylo.
07.09.2011 (9:41)  
S CZE to nesouviselo, o čemž svědčí třeba fakt, že většina vozů Bymee onen pruh neměla. Tehdejším standardním nátěrem bylo pokud vím jednobarevné nalakování skříně s šedou střechou, bezpečnostní pruh byl vymyšlen později. Za korporátní bych to nevydával, už proto, že ona jedna barva nebyla sjednocená. Ad 460 - podle mě to ještě líp vyzeralo na 560, červeň měla něco do sebe, aspoň pokud byla čistá :) Kdyby se našel žlutozelený banán se žlutozelenou soupravou, to bych si moc pomlaskal.
07.09.2011 (10:55)  


Dám si to hledání jako úkol na dlouhé zimní večery :o)))
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko