Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
E 499.085 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Plačice odbočka - Praskačka - Datum: 16.3.2019 - Autor: Petr Kaiser - Zobrazeno: 3026x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
JB: manipulace ve Zdicích se v té době prováděla i za normálních okolností, ale jednodušeji: patra se pověsila dozadu za Baiky. Když jely Rybáky, dávala se pro jistotu dopředu před ně (kvůli váze, brzdě...). Tehdy ještě samozřejmě fungovala ve Zdicích nádražka a během té manipulace se pohodlně stihlo pivo :)
To je ta spartakiáda. To nepopírám, jel jsem tím. Spartakiády byly velké šotosvátky (to slovo nebylo tenkrát známo). Normálně na tom vlaku jezdily maďarské Baiky (pozdější Bh) promíšené Baikami ze Studénky (Bt).
V neděli na osobák od Plzně ve Zdicích najel zezadu hektor a vytáhl rybáky zpět do trati. Za mašinou zůstaly dva nebo tři velké vozy - hytlák a pošta. Jiný hektor za ně připojil čtyřvozovou patrovou jednotku, která přijela nedělní posilou od Protivína. Znovu připojili rybáky a odjelo to do Berouna, kde to přepřáhlo za elektriku, někdy za zmíněného banána. Výlet na dlouho!
V neděli na osobák od Plzně ve Zdicích najel zezadu hektor a vytáhl rybáky zpět do trati. Za mašinou zůstaly dva nebo tři velké vozy - hytlák a pošta. Jiný hektor za ně připojil čtyřvozovou patrovou jednotku, která přijela nedělní posilou od Protivína. Znovu připojili rybáky a odjelo to do Berouna, kde to přepřáhlo za elektriku, někdy za zmíněného banána. Výlet na dlouho!
17.03.2019 (21:36)
V nějaké knize o železnici z osmdesátých let je fotka banánu s rybáky. Někde u Berouna, nebo tam někde. Takže to až tak zcestné není...
Osmidveřáky byly zpočátku dodávány s kluznými ložisky a jen parním topením. To asi byly Caiky, ale třetí třída byla tuším zrušena právě 1956, takže těch s el. topením se to netýká.
Fotku jsem viděl, ale je to dávno, nevím už kde a nemám.
Jó, spartakiády! To s rybáky jezdily i banány.
Fotku jsem viděl, ale je to dávno, nevím už kde a nemám.
Jó, spartakiády! To s rybáky jezdily i banány.
Zajímavé, o těch topných vozech prozradíte něco víc? Ideálně i fotku?
Mmch, nebyly osmidveřáky zpočátku spíš Caiky?
Mmch, nebyly osmidveřáky zpočátku spíš Caiky?
Bavím se o "celoročně" a o "osobákách". To topení tam prostě není, co s tím chcete dělat? Projděte si časovou souslednost, Bobiny jsou dodané 1957, Baiky chodily od 1956 - nakupovaly se s elektrickým topením, aby jím topily - Bobiny tahaly rychlíky, na Slovensku zpočátku přechodně s topnými vozy! a od 1960 už přicházely čtyřdveřové Baiky. Taky Bobiny byly zamýšlené jako univerzální, tahaly i náklady, teprve po těch zkušenostech přišly specializované nákladní stroje.
No to není jen jako. Samozřejmě to tak jezdilo. Pro nás už mladší jen o spartakiádách. Ale určitě všechny bobiny neměly hned za sebou Baiky.
To úplně ne, ty vozy nemají elektrické vytápění, je to jen jako. První, co mohlo jezdit celoročně v osobáku za Bobinou, byly osmidveřové Baiky, a to ještě jen druhá série.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2024 ŽelPage
- administratorzy - pytania i odpowiedzi
Info
informacni okenko