Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
124.601-6 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Velký zkušební okruh VUZ - Datum: 10.5.2016 - Autor: Jiří Navrátil - Zobrazeno: 2352x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jj, tak nějak. Aby nemuselo každé depo, když posunovač vykopne lampu u mašiny, začít vyrábět přípravek do soustruhu a odstavit nezpůsobilou mašinu na měsíc než sežene nové světlo. Předpokládám, že mít jich pár desítek náhradních v polici nikoho nezruinovalo finančně, prostorově ani morálně.
Nickon: to si představuješ jak, tu zásobu? Že se jich nabouchalo o sto kusů víc a čtyřicet let je někdo opatroval zabalený ve voskovým papíru? Vyrobit hliníkovej rámeček není takovej problém, ale i tak budeš stát celej den u soustruhu, než si na něj vytočíš raznici.
09.01.2019 (13:33)
Důvod v nedostupnosti originálních dílů zcela chápu a nemám námitky. Jen vám nevím, ale vyzdvihování úspory elektřiny pomocí LED světel místo žárovek na lokomotivě mi přijde poněkud přitažené za vlasy. Je to vůbec měřitelné v celkové spotřebě? Teoreticky je úspora jistá...
Teoreticky se i most prohne, když na něj sedne holub. Obzvlášť u zkoušky z Pružnosti a pevnosti je třeba to vědět, za takovou trestuhodnou neznalost se vyhazuje.
Teoreticky se i most prohne, když na něj sedne holub. Obzvlášť u zkoušky z Pružnosti a pevnosti je třeba to vědět, za takovou trestuhodnou neznalost se vyhazuje.
Já doma taky svítím vesměs LED, v Německu lze běžně koupit například blistr se třemi mléčnými baňkami E27 Philips se svítivostí stowattových klasik a barvou světla 2700 K za 10 eur (post edit: aktuálně jsou v Alze v akci dvě za 149 Kč). A rovněž v Německu překvapivě stále prodávají i klasické žárovky, a to v desítkách různých typů, modifikací a v poslední době i designů včetně obrovských tvarovaných baněk. Mmch, některé LED žárovky odcházejí snad ještě častěji než klasické. Hlavně filamentové. Čili vzhledem k jejich ceně může být úspora relativní.
Tahle mašina už nějakou dobu ČD nepatří, takže řeči o ČD skanzenu jsou mimo, zejména když souběžně tamtéž provozovaný kyklop při opravě historická světla dostal. Předpokládám, že jich ještě zásoba je (kdyby nebyla, tak vyrobit hliníkový rámeček a broušené sklíčko snad není takový problém) a na ZŽO jejich nižší svítivost zase tolik nevadí.
Tahle mašina už nějakou dobu ČD nepatří, takže řeči o ČD skanzenu jsou mimo, zejména když souběžně tamtéž provozovaný kyklop při opravě historická světla dostal. Předpokládám, že jich ještě zásoba je (kdyby nebyla, tak vyrobit hliníkový rámeček a broušené sklíčko snad není takový problém) a na ZŽO jejich nižší svítivost zase tolik nevadí.
08.01.2019 (22:07)
Taky máme v části svítidel halogeny OSRAM, odešla snad jen jedna z šesti po mnoha letech. Ale nově už nahrazuju jen LED :)
08.01.2019 (21:57)
Hele, těžko říci. Ale svítím s OSRAM 105 W asi šest, sedm let a furt nic.
A třeba OSRAM do promítačky na 16 mm film (24V/250W) má na škatulce uvedenou životnost třicet hodin a jestli mi za šest let promítání odešla jedna? :)
A třeba OSRAM do promítačky na 16 mm film (24V/250W) má na škatulce uvedenou životnost třicet hodin a jestli mi za šest let promítání odešla jedna? :)
Halogeny se v tělesech s paticí E27 a se stínítkem např. ze silného skla hřeji více a rychle odejdou.
08.01.2019 (21:12)
Bodejť. Často to mívají Vietmanci. Lepší než klasiky na doma jsou halogeny, svítí to o 1/3 víc při stejném příkonu.
Já mám doma v polovině osvětlovacích těles klasické žárovky,,které se stále dají koupit. Udělal jsem si před lety pořádnou zásobu. :-)
Takovejch vás bude víc, ale pořád málo na to, aby historicky významné vozidlo bylo postiženo nějakou formou památkové ochrany.
Potíž je v tom, že obnovit historickou vozidlovou svítilnu je pracné, drahé a i tak obyčejné žárovky svítí mizerně.
Potíž je v tom, že obnovit historickou vozidlovou svítilnu je pracné, drahé a i tak obyčejné žárovky svítí mizerně.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko