Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
113.003-8 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Tábor - Horky u Tábora - Datum: 2.1.2020 - Autor: Jan Zelenda - Zobrazeno: 4453x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Můžeme dobře srovnávat účinnost naftového teplovzdušného topení s elektrickým vytápěním z dieslové lokomotivy, protože v zásadě jsme schopni lokomotivu i ten bufík zbrojit stejnou hadicí a dopracovat se k tomu, kolik nafty spotřebujeme tím či oním způsobem.
Nemá moc smysl porovnávat termickou účinnost uhelných a našich jaderných elektráren, protože u těch jaderných je účinnost omezena požadavkem, aby voda v reaktoru zůstala kapalná. V důsledku nemůže být pára do turbíny teplejší než 374 °C a to snižuje účinnost asi o deset procentních bodů proti uhelným elektrárnám, kde se běžně topí na 500-600 °C. Přes palec to vychází na 2,5+-0,3 kilowatty.
Ještě poznámka: z porovnání nádrží na naftu u tohoto vlečňáku (60 l) a mateřského motoráku (300 l) lze snadno uhodnout, v jakém poměru je spotřeba na vozbu a na topení.
Nemá moc smysl porovnávat termickou účinnost uhelných a našich jaderných elektráren, protože u těch jaderných je účinnost omezena požadavkem, aby voda v reaktoru zůstala kapalná. V důsledku nemůže být pára do turbíny teplejší než 374 °C a to snižuje účinnost asi o deset procentních bodů proti uhelným elektrárnám, kde se běžně topí na 500-600 °C. Přes palec to vychází na 2,5+-0,3 kilowatty.
Ještě poznámka: z porovnání nádrží na naftu u tohoto vlečňáku (60 l) a mateřského motoráku (300 l) lze snadno uhodnout, v jakém poměru je spotřeba na vozbu a na topení.
(gp): Hrubý výpočet nebo hrubý odhad? A kolik kilowatt uhlí se spálí ve vzdálených Chvaleticích na tu jednu kilowattu tepla v oddíle v elektrickém topení? Případně kolik kilowatt uranu v blízkém Temelíně? Případně jejich vzájemného podílu podle českého energetického mixu?
Aha. Nebyla myšlena sedmdesátitunová mašina se stejně těžkou soupravou, ale to, že na kilowattu tepla v oddíle se spálí čtyři kilowatty nafty.
Co si vzpomínám, vozidla za Československa měla nápisy v jazyce těch dílen, kde se opravovala, bez ohledu na to, kde sloužila. Elok depa Praha-střed byly popsané slovensky, protože Vrútky. Taky nevím, co by měla být "slovenská verze ČSD".
21.01.2020 (16:58)
Na to jsem čekal...libové...mohu se zeptat, jaký je rozdíl mezi slovenskou a českou verzí ČSD? A jinak, nevím jestli je to zašlostí časem nebo ty původní bafíky měly tmavší odstín té červené? Ty se mi líbily víc, ale to taky není špatné.
(gp): Hádáš správně, ještě mě zmátla přepážka za oknem, která vypadala jako fírkabina. Samozřejmě mě měla varovat absence horních světlometů, ale člověk si nevšimne všeho, navíc byly na prototypech jinak a když je to tady to retro... Brejle s osobákem mě nerozčilují, za prvé bych z nasrání nevyšel, za druhé v jejich případě nejde o systémovou, ale parametrickou chybu.
Nickon: můžu hádat? Spletlo Tě nasvícené žebrování sání topení, které vypadá jako tabulka? Mně se fotka právě díky tomuhle moc líbí.
Jestli Ti vadí, že se topí naftou pod drátama, proč se nevztekáš u každý fotky osobáku s Brejlovcem, kde je to energeticky mnohem horší?
Jestli Ti vadí, že se topí naftou pod drátama, proč se nevztekáš u každý fotky osobáku s Brejlovcem, kde je to energeticky mnohem horší?
Kromě těchto vozů by v Táboře měla být také historizující 113.001 (E 426.0001) v oranžovém nátěru.
Vida, takže pokud jde o pravidelný spoj, se sice jezdí tramvají pod dráty, ale musí se přesto topit naftou v každém voze zvlášť.
vozy v barvách Slovenské verze ČSD pro KŽC v úseku Tábor - Bechyně ze směru Tábor ve směru Bechyně? Další 2 retro vozy pro M152.0002 zřejmě asi nebo snad pro KŽC M152.0535?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP, - správca galérie alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správcovia - otázky a odpovede
Info
informacni okenko