..: Fotogalerie - detaily fotografie 113.003-8 :..
 

113.003-8


113.003-8Informace o fotografii:
 - Úsek: Tábor - Horky u Tábora
 - Datum: 2.1.2020
 - Autor: Jan Zelenda 
 - Zobrazeno: 4451x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
24.01.2020 (18:55)  
Můžeme dobře srovnávat účinnost naftového teplovzdušného topení s elektrickým vytápěním z dieslové lokomotivy, protože v zásadě jsme schopni lokomotivu i ten bufík zbrojit stejnou hadicí a dopracovat se k tomu, kolik nafty spotřebujeme tím či oním způsobem.

Nemá moc smysl porovnávat termickou účinnost uhelných a našich jaderných elektráren, protože u těch jaderných je účinnost omezena požadavkem, aby voda v reaktoru zůstala kapalná. V důsledku nemůže být pára do turbíny teplejší než 374 °C a to snižuje účinnost asi o deset procentních bodů proti uhelným elektrárnám, kde se běžně topí na 500-600 °C. Přes palec to vychází na 2,5+-0,3 kilowatty.
Ještě poznámka: z porovnání nádrží na naftu u tohoto vlečňáku (60 l) a mateřského motoráku (300 l) lze snadno uhodnout, v jakém poměru je spotřeba na vozbu a na topení.
22.01.2020 (9:47)  
(gp): Hrubý výpočet nebo hrubý odhad? A kolik kilowatt uhlí se spálí ve vzdálených Chvaleticích na tu jednu kilowattu tepla v oddíle v elektrickém topení? Případně kolik kilowatt uranu v blízkém Temelíně? Případně jejich vzájemného podílu podle českého energetického mixu?
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
22.01.2020 (9:05)  
Aha. Nebyla myšlena sedmdesátitunová mašina se stejně těžkou soupravou, ale to, že na kilowattu tepla v oddíle se spálí čtyři kilowatty nafty.
registrovaný uživatel JB 
Počet komentářů uživatele596 »fotek 0
22.01.2020 (9:03)  
Co si vzpomínám, vozidla za Československa měla nápisy v jazyce těch dílen, kde se opravovala, bez ohledu na to, kde sloužila. Elok depa Praha-střed byly popsané slovensky, protože Vrútky. Taky nevím, co by měla být "slovenská verze ČSD".
21.01.2020 (16:58)  
Na to jsem čekal...libové...mohu se zeptat, jaký je rozdíl mezi slovenskou a českou verzí ČSD? A jinak, nevím jestli je to zašlostí časem nebo ty původní bafíky měly tmavší odstín té červené? Ty se mi líbily víc, ale to taky není špatné.
21.01.2020 (13:21)  
(gp): Hádáš správně, ještě mě zmátla přepážka za oknem, která vypadala jako fírkabina. Samozřejmě mě měla varovat absence horních světlometů, ale člověk si nevšimne všeho, navíc byly na prototypech jinak a když je to tady to retro... Brejle s osobákem mě nerozčilují, za prvé bych z nasrání nevyšel, za druhé v jejich případě nejde o systémovou, ale parametrickou chybu.
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
21.01.2020 (12:01)  
Nickon: můžu hádat? Spletlo Tě nasvícené žebrování sání topení, které vypadá jako tabulka? Mně se fotka právě díky tomuhle moc líbí.
Jestli Ti vadí, že se topí naftou pod drátama, proč se nevztekáš u každý fotky osobáku s Brejlovcem, kde je to energeticky mnohem horší?
21.01.2020 (8:22)  
Kromě těchto vozů by v Táboře měla být také historizující 113.001 (E 426.0001) v oranžovém nátěru.
20.01.2020 (21:19)  
Vida, takže pokud jde o pravidelný spoj, se sice jezdí tramvají pod dráty, ale musí se přesto topit naftou v každém voze zvlášť.
20.01.2020 (20:31)  
vozy v barvách Slovenské verze ČSD pro KŽC v úseku Tábor - Bechyně ze směru Tábor ve směru Bechyně? Další 2 retro vozy pro M152.0002 zřejmě asi nebo snad pro KŽC M152.0535?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko