..: Fotogalerie - detaily fotografie 113.002-0 :..
 

113.002-0


113.002-0Informace o fotografii:
 - Úsek: Bežerovice - Sudoměřice u Bechyně
 - Datum: 20.6.2019
 - Autor: malard  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 3548x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
28.06.2019 (12:53)  
Zavádějící? Srovnej si LD50 nafty a etanolu.
Píšeš doslova "když si v naftě mácháš ruce, vstřebáváš jedy..."
27.06.2019 (22:04)  
Jenže slivovice není jedovatá, takže je to trochu zavádějící srovnání. Umřeš i z obyčejné vody, když jí vypiješ dostatek.

Dobrý pokus o návodnou otázku, jenže já o ráchání nic nepsal. Ono úplně stačí nesundat si hned promočenou pracovní rukavici. A jestlipak víš, čím se v depech leští mašiny?
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
26.06.2019 (20:07)  
Pro slivovici je to množství překvapivě stejný. A neprohlašujeme, že je smrtelně jedovatá.

A tos viděl kde, že si někdo v práci máchá ruce v naftě?
Si spočítej sám, jestli se s tritiem z Temelína potkáš, když výpusti mají aktivitu řádově TBq, poločas je asi 12 let. Středoškolská fyzika. Ano, pravděpodobnost velké jaderné havárie je velmi malá. Ale cena jodové profylaxe je také velmi malá. A léčit rakovinu štítné žlázy je velmi drahé.
26.06.2019 (15:42)  
Když vypiješ určité množství nafty, umřeš. Když si v naftě mácháš ruce, vstřebáváš kůží jedy, které tě časem taky zabijou. Když dýcháš naftový výpary, prudce zvyšuješ riziko rakoviny. Přičemž druhé dvě věci se těm, kteří s naftou manipulujou, denně běžně dějou, takže intoxikace probíhá. V malých dávkách, ale často. Kdyžto na živou elektriku si sáhne zpravidla jen trouba, nedodržující předpisy. Jinými slovy těžko srovnávat něco, co se denně děje s tím, co se může stát. Stejné je to s atomkou, jejíž pravděpodobnost nehody je navíc poměrně nízká. Stejně jako pravděpodobnost setkání s tritiem vs. setkání s aromáty.
Nafta sice nechytne z hladiny, ale zapálit ji zase není tak těžké a pak to zpravidla stojí za to. A o koncentraci zplodin asi vědí své všichni, kdo někdy seděli v prvním ranním motoru, případně ti, kdo se za temného zimního jitra marně snaží rozhýbat bufík se zanesenou tryskou.
Na argumentech je krásné, že je lze prakticky libovolně kvantitativně přihýbat.
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
26.06.2019 (15:17)  
Nickon: nafta není smrtelně jedovatá, není klasifikována jako vysoce toxická ani toxická, jen jako zdraví škodlivá.Je to hořlavina až III. třídy, z volný hladiny nechytá. Právě proto s ní může manipulovat každej trouba bez masky a bez obleku a stejně tak může udržovat bufíky. Nafta sama o sobě není nebezpečná - sáhneš si - bude ti tejden smrdět ruka. Kdežto elektřina o vysokým napětí je. Sáhneš si - seš mrtvej. Že se to nebezpečí odstraňuje různými chytrými způsoby, aby si nikdo nesáhnul a nezabilo ho to, sis, jak vidno, nevšiml, když veškerá manipulace spočívá v přepojení kabelu.
Ano, i nejsledovanější atomka v Evropě nese zdravotní riziko,
že až bouchne, otráví dvacetikilometrové okolí mj. radioaktivním jódem a proto potenciální zasažení fasujou jódovou profylaxi. Další, zanedbatelné riziko představují aktivní výpustě hlavně tritia do vzduchu a do Vltavy. To, co z tý elektrárny odchází, je asi tak podobně nebezpečné, jako aromáty z bufíku. Ale v obou případech nemá veřejnost možnost se toho nadýchat v původní, koncentrované popdobě. Nádražka v Táboře, když se ještě smělo hulit, byla mnohem větší zátěž.
26.06.2019 (12:41)  
Nikdo nic takového zřejmě neplánuje, celá hypotéza vyšla z faktu, že by bylo fajn zavěsit tam za žehli něco civilizovanějšího, než dva zapelešené bafíky. A protože, jak zaznělo v této diskuzi, tam nesmí vozy delší než 24 m (tedy mmch ani honeckery), tohle z této ryze teoretické diskuze vyšlo jako nejdostupnější možnost za současné situace. Mmch, rekonstruce na el. topení vůbec nemusí znamenat, že se zároveň odstraní to naftové. Mohou spolu klidně koexistovat, což se ostatně v jiných vozech běžně děje.
26.06.2019 (12:35)  
Nechápu, proč by se měly rekonstruovat vozy, které najdou své uplatnění na neelektrifikovaných tratích. Pokud by Bechyňka měla být do důsledku provozována jako technická památka, tak by se muselo přistoupit na rekonstrukci napájecí soustavy na 2x 700V, včetně akumulátorové baterie. Pokud by se mělo něco pro Bechyňku rekonstuovat, tak 3 Honekerovy pomsty, a to rovnou na elektrický vůz. Jenomže dnes je požadována nízkopodlažnost. Nakonec to dopadne tak, že budou jezdit na všech spojích Regionovy, protože jsou nízkopodlažní a nemusí se objíždět. A nebo si někdo spočítá, že autobusy tu samou vzdálenost ujedou za kratší dobu a zastávky můžou mít blíž k osídlení.
26.06.2019 (12:34)  
Označit jako mnohem bezpečnější na manipulaci látku, která je smrtelně jedovatá, karcinogenní, vysoce hořlavá, má nebezpečné výpary a dráždí kůži, je přinejmenším pikantní. Nějak jsem si nevšiml, že troubové v depech by plnili nádrže bufíků a lokomotiv v dýchacích přístrojích a kvalitních ochranných pomůckách, stejně jako si nepamatuju, že by byla plnicí víka nádrží hermeticky uzavíratelná a dokonale čistá. Nemluvě o environmentálních rizicích, když nafta vyteče. Elektrika ti při respektování předpisů a elementárním zdravém rozumu neudělá nic. Navíc veškerá manipulace s ní spočívá v zapojení kabelu (u push-pull nebo EMU ani to ne) a občasné kontrole. S naftou je "trochu" víc práce, nehledě na chronické zanášení trysek, svíček či sítek v bufíku. Mmch, jaká konkrétní zdravotní rizika vyzařuje na 20 km zřejmě nejsledovanější atomka v Evropě? O kolik jsou horší, než se nadýchat kouře plného aromatických uhlovodíků a mikročástic z blbě spálené nafty?
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
26.06.2019 (11:42)  
Rozdíl je v tom, že elektřinu kupuješ za 36 hal., kdežto červenou naftu za 31 hal. za ten stejnej megajoule. Na manipulaci a údržbu je nafta mnohem bezpečnější než cokoliv s vysokým napětím, můžeš k tomu pustit každýho troubu, kterej umí natankovat auto (a podle toho mu platit). Mluvit o lokálních emisích a rizicích práce s palivem dvacet kilometrů od naší největší atomový elektrárny je přinejmenším pikantní. Riziko spojené s expozicí naftě při čerpání je při řádném pracovním postupu přijatelné. Podstupuje ho každý majitel dieslovýho auta.
26.06.2019 (10:23)  
(gp): Když už na jedné straně všechno přepočítáváš na peníze, dělej to i na té druhé. Nafta určitě vydává stejné teplo jako elektřina, jenže topit s ní na elektrifikované trati je přesto zhůvěřilost. Vyjde to podstatně dráž a bufík potřebuje častou údržbu. A taky někoho, kdo tu naftu bude dolévat (a případně vozit). O nepřímých dopadech lokálních zplodin a zdravotních následcích manipulace s palivem, obsahujícím mj. karcinogenní složky, ani nemluvě.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko